Pagina 1 van 1
dillema...welke moet t worden
Geplaatst: 21.01.2007 - 11:22
door jakobb3
helloo
ik kan geen keuze maken, wie kan me helpen aan een verstandige keuze
een s40, rood, 1996, 1,8 G3,,nu met kapote injector van g3, 300 000 gelopen en goede onderhouds historie,ook na te zien
een 850 2,5 10v op g3 automaat, 1994, 320 000km, recent keringen vervangen, historie na te zien
twee verschilende autos, HEEELP,,ik wil ze allebei t liefst,,,
Geplaatst: 21.01.2007 - 11:26
door Ben
850

Geplaatst: 21.01.2007 - 11:28
door jakobb3
om welke redenen dan? ik heb hier geleerd dat 850 2,5 motoren onverwoestbaar zijn op g3
Geplaatst: 21.01.2007 - 11:44
door Maarten
misschien daarom dus? ](*,)
Geplaatst: 21.01.2007 - 11:57
door jakobb3
Maarten s40,
jawel,,van andere kant is s40 zooo moooi, en ok niet slecht, die kunnen ook
dik over de 3 ton lopen
is een moeilijke keuze, ze zijn allebeide rood, niet echt een volvo kleur vind ik
Geplaatst: 21.01.2007 - 12:00
door Ben
Heb je je al ingelezen op het 850 forum?
Daar is de meeste kennis over 850 te vinden.
Klik maar op het logo in m'n handtekening.
Geplaatst: 21.01.2007 - 12:12
door kreftie
850....maakt je helemaal blij.
Geplaatst: 21.01.2007 - 12:18
door Maarten
ooooh,als ze rood zijn wordt het al een stuk makkelijker,gewoon verder zoeken ::lol:
Geplaatst: 21.01.2007 - 12:49
door cristall
Als ik de keus zou hebben zou ik voor een 850 gaan, maar of het een 10v zou worden???? raadpleeg het 850 forum eens.... succes en we horen graag wathet geworden is!
Geplaatst: 21.01.2007 - 12:54
door NOS
De 850 is gewoon een grotere auto, en mischien ook nog wel comfortabeler
Geplaatst: 21.01.2007 - 13:11
door jakobb3
roode niet doen?
en een witte dan?
Geplaatst: 21.01.2007 - 13:18
door Hans
Een witte alleen als het een estate is...dat is moooooooi!
Getinte ramen en grote wielen...yes!
Geplaatst: 21.01.2007 - 13:49
door Keesjan36
Een S40 met een 850 vergelijken is als "appelen met peren".
Als je een poosje met een 850 gereden hebt is een S40 gewoon een klein autootje.
De 850 voelt veel meer solide aan en geeft een ongekend gevoel van veiligheid.
Ik ben niet zo onbeleefd om te vragen wat je budget is, maar houd rekening met je te verwachten kilometrage per jaar. De 850 is over 40DKM toe aan een distributiewissel en een 360DKM grote beurt. Trek er maar een duizendje voor uit.
Tja ga eens een echte proefrit maken (dus niet even een half uurtje) met een S40 en met een 850. Ik zou er niet over twijfelen en de 850 nemen.
Gevoelsmatig zet ik liever m'n geld in op een 2.5 5-cilinder met 320000km dan op een viercilinder met 3 ton. Als je de 850 goed onderhoud, krijg je de motor alleen met een bijl kapot.
Test de automaat van de 850 goed tijdens de rit. Ga vanaf start rijden met 1500 tpm en laat de auto door alle versnellingen gaan zonder gas bij te geven. Alleen van 1 naar 2 mag hij lichtjes schokken. De rest moet vloeiend gaan. Voel goed aan je stuur en let op schokken bij kickdown en terugschakelen. Als er te lang is doorgereden met een kapotte (bovenste) motorsteun heb je kans op schade aan je spruitstuk.
De krukaskeerring is al aan de beurt geweest noemde je, dus dat euvel ben je ook vanaf. Verder moet je de airco uitgebreid controleren. Ook dat is een bekend euvel bij de 850's en X70's.
Een S40 vind ik overigens ook nog steeds een mooie wagen. Mooier dan de nieuwe eigenlijk. Die vind ik een beetje een S60 wannabe.
Succes met je keuze !
Geplaatst: 21.01.2007 - 14:02
door jakobb3
hartelijke dank voor de reacties,
ik ga liever voor de 850, comfort en vermogen in een
het liefst de 2,5 20v g3, en geen estate, das me weer te groot, heb ik niet nodig, ik ga regelmatig naar polen en denk dat t de ultieme keuze is
enige tip's mischien voor de koop?
een witte sedan met dikke vegen lijt mij ook mooi, roode,,na ja, blijft lastig
Geplaatst: 21.01.2007 - 14:04
door jakobb3
hoeveel traps automaat is een 850?
Geplaatst: 21.01.2007 - 14:43
door Keesjan36
jakobb3 schreef:hoeveel traps automaat is een 850?
4 versnellingen
Geplaatst: 21.01.2007 - 15:16
door jakobb3
iemand nog fotos van 850 ""mooi rood "" ???