Aankoop 2000 V70 2.4 20V AUT (nieuw model)

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Thom84
Starter

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over de aankoop van een V70. Het gaat om een auto voor mijn ouders. Ze rijden een renault waar ze veel pech mee gehad hebben en ik heb ze mede kunnen overtuigen dat een Volvo hier verandering in zal brengen. De renault is echt een maandagochtend auto, ik zou het alleen erg zonde vinden dat ze een Volvo kopen die ook al snel veel onderhoud behoeft.

We hebben een aantal auto's op het oog, maar wat ik graag zou willen weten: Wat is jullie ervaring met kilometerstanden tussen de 150.000-180.000 km bij aankoop? Mijn idee is dat een Volvo eeuwig meegaat wanneer de servicebeurten correct zijn uitgevoerd. Wie heeft er goede goede/slechte ervaringen?

De auto die grote kans maakt heeft 175.000 km gelopen. Het is een automaat, en lekker luxe uitgevoerd. Volvo staat er niet om bekend dat ze problemen hebben met electronische snufjes, klopt dat? Kijk naar de citroen C5, hoe meer erop zit, hoe meer er kapot kan gaan, en dat gebeurd dus ook (ik hoor veel slechte verhalen). De V70 heeft in ieder geval volledige servicehistorie, waar moeten we op letten?

Verder las ik iets over de 180.000 kilometerbeurt. Wat moet ik me daar precies bij voorstellen?

Ik hoop dat we snel tot een aankoop over kunnen gaan. Ik heb er in ieder geval erg veel vertrouwen in.

Gr Thomas

Afbeelding
the fonz
4th Gear member

Als alle servicebeurten gegeven zijn neem ik ook aan dat de distributieriem vervangen is. Dit zou ik wel even natrekken als ik jou was. Verder denk ik dat er weinig problemen ontstaan bij de V70.

Op dit forum staat als het goed is ergens een lijst van aankooptips voor de V70. Misschien dat je dara nog iets aan hebt.

Groeten
Maurice

Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...

Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
Thom84
Starter

Hoi

Bedankt voor je antwoord. De auto komt tegen bijbetaling met een grote beurt, afleveringsbeurt en garantie. Ik denk haast dat dan de dis. riem ook wel vervangen wordt. Maar ik zal het in de gaten houden.

Ik heb al gezocht naar aankooptips op het forum. Maar ik heb niet iets van een hele lijst kunnen vinden.

Groeten
the fonz
4th Gear member

Hey Thom, ik heb eventjes gezocht, ik stuitte op deze link, hij is weliswaar Duits. Doch weet ik zeker dat iemand ooit eens een dergelijke link gepost heeft.

http://www.miketdi.de/faq/70/850_check.htm

Hopelijk meld deze persoon zich snel.

Over de distri. riem, deze zal denk ik zeer zeker vervangen zijn, doch zou ik het nagaan zoals je al zegt. Een motor die in de soep loopt hierdoor is toch echt zonde.
Maurice

Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...

Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
Henk-Jan
1st Gear member

distri, opletten. zie ook mijn lijstje... werk ik nog wel even bij
440 1.8i > S40 1.8i > V70 2.4 Classic > V70 D5 HU-803 > wie weet ...
Thom84
Starter

We hebben inmiddels een auto op het oog van een particuliere verkoper. Deze man importeert V70's en verkoopt ze in Nederland voor aantrekkelijke prijzen.

Morgen gaan we ermee langs onze garage, want die gaan hem eerst cotroleren voordat we hem kopen. Dan zal verder ook wel blijken wat er met de distributieriem gedaan is. De auto heeft iets meer dan 110.000 gereden en is van 2000. Moet de riem vervangen worden bij een bepaalde km-stand, of ook na bepaalde tijdsduur?

Wat ik me ook nog afvroeg. Wat is de standaard uitrusting van een V70 nieuw model? Kan ik dat ergens nalezen, de carbase van autoweek geeft niet altijd de correcte info heb ik het idee.

Ik laat het wel weten of het iest geworden is!
Robert_T
2nd Gear member

waarom laat je iemand anders het werk doen terwijl importeren redelijk simpel is...? deze verkoper wil ook vast geld eraan verdienen.. dat is wel jouw geld.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”