Motor op 3 cylinders?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
oosie
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 13.01.2007 - 18:03

:evil:

Mijn volvo v 40 1996 1.8 16v

Loopt af en toe op 3 cylinders.

Als ik heb gereden en ik stop even bv tanken en ik start de motor weer dan rijd hij op 3 cylinders soms gaat het zo weer over soms duurt het lang.

Heb de bogie kabels bekeken zien er goed uit.
Heb de bogies bekeken zier er ook goed uit

Heeft iemand enig idee waar het aan ligt???

BVD.
Gebruikersavatar
DeNNiS_
4th Gear member
Berichten: 717
Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
Locatie: Zeeuws-vlaanderen

goed uitzien hoeft niet tezeggen dat er 1 kapot is...
of een brandstof leiding die lekt...
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
JoostVolvo
2nd Gear member
Berichten: 93
Lid geworden op: 08.09.2006 - 22:36

hoe kun je dat dan horen dat ie op 3 cilinders gaat?
Robbocop
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 31.05.2006 - 23:05
Contacteer:

Ff uit laten lezen bij de dealer!
Her car: V40 T4

www.volvo40forum.nl speciaal voor S40 & V40 Classic

Afbeelding
Dukkie40
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 05.01.2007 - 15:45
Locatie: Groningen

Geen motormanagement lampje dat brand?
Lekke koppakking? Loopt ie nog een beetje goed of merk je het aan de performance van de motor?
V40 1.8 Europa sports edition 2001
Gebruikersavatar
CeeBee
5th Gear member
Berichten: 2276
Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
Locatie: Westland

Bobine kapot.
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
oosie
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 13.01.2007 - 18:03

Nee het is echt als hij slecht loopt dan haal in de bogiedop van de 2e cilinder er af en dan loopt hij niet anders.even later loopt hij gewoon weer goed.

Vandaag nieuwe bogies en kabels gehaald maar af en toe loopt hij gewoon weer op 3 poten.

weet niet wat te doen.


HELP HELP HELP :onfire:
Gebruikersavatar
jessev40
3rd Gear member
Berichten: 284
Lid geworden op: 13.09.2004 - 13:18
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

die van mij heeft ook een hardnekkig bobine probleem gehad, al 2 keer mee stilgestaan in het bloody hotte frankrijk... tja en je heb er 2 natuurlijk dus bleek heel moeilijk om 'uit te lezen" want deze storingen worden geloof ik bij een phase I niet opgeslagen.. er gingen bij zelfs ook geen MM lampies branden, tja en als ie bij d'n dealert staat dan doet ie het natuurlijk altijd gewoon..
bij mij zijn allebei de bobines toen vervangen... die dingen worden natuurlijk (zeker in de zomer) loeiheet omdat ze boven het uitlaatspruitstuk geplaatst zijn en als je dan stilstaat en dus geen rijwind hebt en die fijne kunsstof plaat er nog boven zit kan er weinig gekoeld worden...

maarja bij jou is het nu aan de gang en nu is het geen zomer...hmmm tja lastig

succes ermee

grt J
V40 1.8 16v // 244 TIC - soon equiped with KMS!!!!! ('81)
life's a gamble, and we're all dice!
Gebruikersavatar
Siebert
3rd Gear member
Berichten: 271
Lid geworden op: 29.11.2004 - 19:39
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Die van mij liep op twee cilinders. Ik zou als ik jou was alletwee de bobines vervangen. Kosten ca. € 125,= en bij 100% van het probleem af...
XC90 T6, 2003 • 940 2.3ic Malmö estate, 1996, 416.000+
Automaat • V40 1.8
• Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
Mr. Rob
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 29.08.2005 - 14:24

Siebert schreef:Die van mij liep op twee cilinders. Ik zou als ik jou was alletwee de bobines vervangen. Kosten ca. € 125,= en bij 100% van het probleem af...
Zelfde klachten vorige jaar bij mij (S40 '96, 2.0), was toen ook één van de twee bobines. Heb toen één nieuwe bobine gekocht bij de dealer, en zelf uitgezocht welke van de twee vervangen moest worden (niet moeilijk). Succes!
To me or not to me, tháts the question.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”