:evil:
Mijn volvo v 40 1996 1.8 16v
Loopt af en toe op 3 cylinders.
Als ik heb gereden en ik stop even bv tanken en ik start de motor weer dan rijd hij op 3 cylinders soms gaat het zo weer over soms duurt het lang.
Heb de bogie kabels bekeken zien er goed uit.
Heb de bogies bekeken zier er ook goed uit
Heeft iemand enig idee waar het aan ligt???
BVD.
Motor op 3 cylinders?
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
goed uitzien hoeft niet tezeggen dat er 1 kapot is...
of een brandstof leiding die lekt...
of een brandstof leiding die lekt...
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 08.09.2006 - 22:36
hoe kun je dat dan horen dat ie op 3 cilinders gaat?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 31.05.2006 - 23:05
- Contacteer:
Ff uit laten lezen bij de dealer!
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 13.01.2007 - 18:03
Nee het is echt als hij slecht loopt dan haal in de bogiedop van de 2e cilinder er af en dan loopt hij niet anders.even later loopt hij gewoon weer goed.
Vandaag nieuwe bogies en kabels gehaald maar af en toe loopt hij gewoon weer op 3 poten.
weet niet wat te doen.
HELP HELP HELP :onfire:
Vandaag nieuwe bogies en kabels gehaald maar af en toe loopt hij gewoon weer op 3 poten.
weet niet wat te doen.
HELP HELP HELP :onfire:
- jessev40
- 3rd Gear member
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 13:18
- Locatie: Waalwijk
- Contacteer:
die van mij heeft ook een hardnekkig bobine probleem gehad, al 2 keer mee stilgestaan in het bloody hotte frankrijk... tja en je heb er 2 natuurlijk dus bleek heel moeilijk om 'uit te lezen" want deze storingen worden geloof ik bij een phase I niet opgeslagen.. er gingen bij zelfs ook geen MM lampies branden, tja en als ie bij d'n dealert staat dan doet ie het natuurlijk altijd gewoon..
bij mij zijn allebei de bobines toen vervangen... die dingen worden natuurlijk (zeker in de zomer) loeiheet omdat ze boven het uitlaatspruitstuk geplaatst zijn en als je dan stilstaat en dus geen rijwind hebt en die fijne kunsstof plaat er nog boven zit kan er weinig gekoeld worden...
maarja bij jou is het nu aan de gang en nu is het geen zomer...hmmm tja lastig
succes ermee
grt J
bij mij zijn allebei de bobines toen vervangen... die dingen worden natuurlijk (zeker in de zomer) loeiheet omdat ze boven het uitlaatspruitstuk geplaatst zijn en als je dan stilstaat en dus geen rijwind hebt en die fijne kunsstof plaat er nog boven zit kan er weinig gekoeld worden...
maarja bij jou is het nu aan de gang en nu is het geen zomer...hmmm tja lastig
succes ermee
grt J
V40 1.8 16v // 244 TIC - soon equiped with KMS!!!!! ('81)
life's a gamble, and we're all dice!
life's a gamble, and we're all dice!
- Siebert
- 3rd Gear member
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 29.11.2004 - 19:39
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Die van mij liep op twee cilinders. Ik zou als ik jou was alletwee de bobines vervangen. Kosten ca. € 125,= en bij 100% van het probleem af...
XC90 T6, 2003 • 940 2.3ic Malmö estate, 1996, 416.000+
Automaat • V40 1.8 • Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
Automaat • V40 1.8 • Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 29.08.2005 - 14:24
Zelfde klachten vorige jaar bij mij (S40 '96, 2.0), was toen ook één van de twee bobines. Heb toen één nieuwe bobine gekocht bij de dealer, en zelf uitgezocht welke van de twee vervangen moest worden (niet moeilijk). Succes!Siebert schreef:Die van mij liep op twee cilinders. Ik zou als ik jou was alletwee de bobines vervangen. Kosten ca. € 125,= en bij 100% van het probleem af...
To me or not to me, tháts the question.