Pagina 1 van 1
slecht starten
Geplaatst: 23.01.2007 - 22:45
door ajbv40
....en wat denk je? Het had 1 a 2 graden gevroren en wilde om 13 uur ff met de auto weg........wat start die diesel weer .....WAARDELOOS !
Als er iemand een goei prijs voor geeft dan mag ie m hebben.......wat zal de dagwaarde zijn? Ken ie t kanaal in...rotdiesel.
Geplaatst: 24.01.2007 - 14:36
door Volmar
90PK uitvoering?? of de 95PK?
Geplaatst: 24.01.2007 - 20:02
door Paul
En al verkocht?
of kan hij het kanaal in?
Geplaatst: 24.01.2007 - 20:50
door ajbv40
...nog niet verkocht en nog niet t kanaal in
Geplaatst: 24.01.2007 - 21:49
door ajbv40
en ik weet niet precies of t een 90 of 95 pk is. Wel dat er een renault blok in ligt....dat zal t probleem toch niet zijn?
Geplaatst: 24.01.2007 - 21:56
door ajbv40
hoe en kun je testen of de voorgloeirelais stuk/matig is? Want na het voorgloeien hoor ik maar heel even een geratel....dit hoort toch een tiental sec. te zijn?
Geplaatst: 25.01.2007 - 10:58
door Volmar
Alle diesels van de X40 zijn van Renault.
De 90PK uitvoering heeft vaak problemen met de kleppen.
Als die niet goed zijn gesteld, krijg je problemen met een
koude motor.
Als het een 95PK is, dan zou ik het niet weten, maar grote kans
dat er een gloeibougie stuk is.
90PK: TD op achterzijde, bij de 95PK alleen een D of 1.9D (dacht ik)
Heb zelf de 90PK en die start perfect met dit weer.
Geplaatst: 25.01.2007 - 14:54
door ajbv40
ik heb dus de 1.9D.....ga wel ff checken bij de dealer
Geplaatst: 25.01.2007 - 15:52
door Ramon&Ramon
heeft niets met rot diesel te maken maar met gebrekkig onderhoud vaak,of de dealer controleerd de klepspeling niet op tijd,zoals de meeste dealers,
Het slechte starten bij een V40 Diesel is vaak te wijten aan het te strak staan van de kleppen..
Is een duur geintje trouwens,kleppen stellen.
Geplaatst: 25.01.2007 - 17:52
door ajbv40
...t zal wel. Ik ga ff checken en laat t weten. Maar hij krijgt zijn beurtjes op tijd, dus daar ligt t niet aan....
Geplaatst: 26.01.2007 - 14:43
door Volmar
Maar bij die beurten wordt vaak niet gekeken naar de klepspeling!!
Spreek uit ervaring.
Mijn garage die ik eerst had, beweerde dat de kleppen niet
gesteld hoefde te worden, dus daarom werden ze nooit gecontroleerd.
En de andere garage die ze voor de eerste keer heeft gesteld heeft
er een rommeltje van gemaakt.
Het is zeker geen rot diesel, die van mij loopt nog steeds fantastisch.
Bij goed onderhoud lopen deze diesels gewoon goed. Heb vroeger dus
ook altijd gevloekt op die diesel.....
Maar sinds ie eindelijk goed is gerepareerd, ben ik zeer tevreden.
Het kost je alleen wel geld, het lost zichzelf niet op.
En piekeren verergert je ellende alleen maar.
Focus je op wat je wil hebben en je brein geeft je de oplossing.
(Geen uitspraak van Dr. Phil, overigens

)
Geplaatst: 26.01.2007 - 15:03
door Ramon&Ramon
er zijn zelfs dealers die zeggen dat je de kleppen niet kunt stellen,erg hoor.
Het kost wel iets ja,maar ja,er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden,:):):)
Geplaatst: 28.01.2007 - 13:29
door Volmar
Daarom ben ik nu ook zo tevreden, hihi.

Geplaatst: 29.01.2007 - 00:12
door ajbv40
Maar t vreemde is: als ik 's morgens start en ik draai de lichtschakelaar naar de stand van parkeerverlichting ( dus geen dimlicht aan) ...dan start ie wel goed! En de accu is vrij nieuw, dus dat is t niet!
Geplaatst: 29.01.2007 - 13:43
door ww9436
voor 1500 kom ik hem wel halen hahahahahaha
Geplaatst: 29.01.2007 - 15:32
door ajbv40
................
Geplaatst: 29.01.2007 - 15:42
door menjo
ajbv40 schreef:Maar t vreemde is: als ik 's morgens start en ik draai de lichtschakelaar naar de stand van parkeerverlichting ( dus geen dimlicht aan) ...dan start ie wel goed! En de accu is vrij nieuw, dus dat is t niet!
Kortsluiting. Waarschijnlijk bij de lamp van het dimlicht dus. Had ik ook een keer toen ik zelf de koplampen vervangen had...
Controleer de bekabeling of er ergens gaten zitten (misschien een keer doorgemeten met zo'n prikpen? samen met wat corrosie kan dat voor kortsluiting zorgen) en anders ergens bij de stekkers (corrosie, draadje los).
Geplaatst: 30.01.2007 - 21:32
door ajbv40
...dus heb je problemen met koudstarten dan heb je kortsluiting in je lampen? Snap ik niet. Dan moet ie toch ook slecht starten bij hogere(motor)temparaturen?