Pagina 1 van 1

Rem oliepijl

Geplaatst: 25.01.2007 - 13:42
door blacklizard
Hallo,

Ik rij nu al een jaar en een half met een Volvo V40 BJ 99 19td
Denk dat het een 90 pk is 70KW directe inj.

Nog niet veel misserie met gehad maar nu de laatste tijd brand het lampje dikwijls van het remolie. Dit wil zeggen dat het pijl te laag komt te staan. Al twee keer bij gegoten maar nu brand het terug.
Heb de remschijven en blokken gecontroleerd en de blokken zijn net voor de helft weg de schijven zijn zo goed als nieuw (zaten er nieuw op toen ik hem kocht)
Wat kan het zijn? Lek in remleiding? Ik heb al eens gekeken maar zie onmiddelijk niets.
Iemand een idee wat het nog kan zijn?
Hebben er mensen dit nog voorgehad? Ik heb nu 195000 km met de wagen. Voor de rest doet hij alles goed.
Wel zoek ik een zwarte tweedehands afbraak fiche waar de lamp van de koplamp (H4) inzit waar de drie pinnetjes van de lamp in moet.
Deze van mij is gesmolten.
Mag ook nieuw zijn maar denk dat dit niet te bestellen is.

Wie kan met helpen met probleem 1 en of probleem 2?

Merci

Geplaatst: 25.01.2007 - 19:11
door Alex
Remolie is een gesloten circuit, als het niveau steeds lager wordt moet er wel ergens een lek zitten. Snel laten nakijken want remmen zijn toch wel een soort van balangrijk :P

Geplaatst: 25.01.2007 - 19:57
door Rode T4
Probleem 1 verlies olie is remleiding maar ik denk eerder remcilinders. Mijn ervaring met remleidingen (niet volvo maar alfa heeeeeel lang geleden) is scheuren en je trapt de olie er in een keer uit. Heel spannend op de snelweg in Belgie. Zou het zoeken in de cilinders eventueel hoofdremcilinder. Nog niet meegemaakt met beide V40's.

Geplaatst: 25.01.2007 - 23:21
door Joey
Je vult hem bij zeg je? Dus het remoliepeil daalt in korte tijd? Dan is het een lek inderdaad, zoals Alex zegt. Vul je hem echter iets bij omdat het lampje brandde, zonder dat het peil echt gedaald is, dan is het wel raar.

Ik heb een S40 uit 96 op LPG en toevallig gisteren ging het remcircuit lampje aan (2 minuten na het starten begon hij te branden, en bleef aan totdat ik de auto had uitgezet. Na controle bleek het peil goed te zijn. Vanmiddag een stukje gereden, motor was dus wel koud, maar niks aan de hand. Vanavond begon het lampje echter weer te branden, heel kort maar, en vlak daarna nog even, maar ging beide keren weer vanzelf uit

Ik heb het vermoeden dat het met de kou te maken heeft. Weet iemand of dit technisch mogelijk is met de olie, of dat de BC misschien in de war is?

Geplaatst: 26.01.2007 - 00:04
door ajbv40
misschien een vuile sensor?

Geplaatst: 26.01.2007 - 00:37
door Jay
Probleem 2 heb ik onlangs ook gehad,koplamp wat af en toe uitviel en bij controle bleek de aansluitfiche half gesmolten.Toen andere kant ook effe gecheckt en die fiche was ook al een beetje aant smelten geraakt,beetje raar maar helaas waar.Had mijn vorige (kapotte)koplampen per chance nog liggen en daar de fichekes van overgezet,maar denk dat je die wel los kan bestellen bij dealer en anders langs de sloop,wie zoekt die vind ::wink:

Geplaatst: 26.01.2007 - 08:01
door blacklizard
ja olie pijl zakt en ik giet er dan olie bij maar ook niet zeer veel. 5niet tot aan het max maar juist dat het lampje uitgaat.
Het rare is deze week als het lampje brande en ik het dekseltje van de potje met min en max op dat er een soort luchtbellen inzaten en het lampje uitging zonder bij te vullen. het olie pijl stond wel bijna aan het min.
Denk toch eigenlijk een lek en zal hem eens op de brug zetten en eens goed moeten kijken.

Geplaatst: 26.01.2007 - 09:49
door Maarten
had het probleem met half gesmolten aansluitingen van de koplampen ook,dealer heeft bij afgelopen beurt allebei (kosteloos)vervangen :razz:

Geplaatst: 26.01.2007 - 11:47
door Joey
blacklizard schreef:ja olie pijl zakt en ik giet er dan olie bij maar ook niet zeer veel. 5niet tot aan het max maar juist dat het lampje uitgaat.
Het rare is deze week als het lampje brande en ik het dekseltje van de potje met min en max op dat er een soort luchtbellen inzaten en het lampje uitging zonder bij te vullen. het olie pijl stond wel bijna aan het min.
Denk toch eigenlijk een lek en zal hem eens op de brug zetten en eens goed moeten kijken.
Dan lijkt het inderdaad een lek.

Als je het zelf kan checken is dat natuurlijk practisch, maar bij de dealer/garage kunnen ze er geloof ik druk op zetten, dan is het lek zo gevonden. Heb daar zelf geen ervaring mee overigens.

Geplaatst: 26.01.2007 - 16:53
door CeeBee
Je koppelingscylinder zal wel lekken, gebeurt vaker.