inbouwen radio

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Rob Bakker
5th Gear member

Hey,

Ik heb een V40 uit 1999, helaas zat er geen radio meer in dat ik hem kocht en heb ik een barrel van een radio van de verkoper gekregen.

Nu heb ik nog een andere radio liggen, en ben gisteren bezig geweest met het inbouwen, maar ik krijg de slede niet goed vast!

Zijn er bekende oplossingen hiervoor?

alvast bedankt!
Renkel
5th Gear member
Contacteer:

Wat is het merk, en bigfront (dubbel din)?
S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
Rob Bakker
5th Gear member

het is een enkel din JVC radio, en er heeft ook een enkele ingezeten, er zit namellijk een vakje onder de radio.
roever
4th Gear member

Heb je er wel zo'n inbouwrek bij? Of is dat wat je bedoelt met de slede? Normaal moet er een klein rekje bijzitten met een soort weerhaakjes die je na het inbouwen van het rekje naar buiten moet duwen. Daarmee klemt het rekje zich dan vast het in dashboard en de radio klemt dan weer in het rekje.

Meestal zijn het 2 of drie haakjes per kant, dus zij-, en bovenkanten...
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
Renkel
5th Gear member
Contacteer:

Daarom vroeg ik ook wat voor een merk het was, ik heb hier nog een JVC radio liggen waarvan de cd speler soms hapert ik denk een kwestie van de lens schoonmaken, er zit natuurlijk ook een inbouw frame bij. Het type radio is KD-S731R.
Ik heb de radio gekocht van een collega voor een habbekrats, ik heb in mijn Volvo zelf een dubbel din speler.

Zie voor meer>> http://www.service.jvc.be/userman/userm ... 59-1nl.pdf

en >>>> http://www.kieskeurig.be/product/0BE701 ... 735A42.htm
Nissan Sunny 1.4LX
Rob Bakker
5th Gear member

dat is een slede ja, maar in mijn V40 kan ik negens de haakjes uitbuigen, aan alle zijden zitten gladde kanten, en de onderzijde zit een los bakje dat er ook in klikt

Nu zal ik vast niet de eerste zijn met dit probleem en ben nieuwschierig of er oplossingen voor zijn
Renkel
5th Gear member
Contacteer:

En kom je hier verder mee>>> http://www.volvo850forum.nl/index.php?t ... 1.msg13639

Dat van dat extra din bakje wist ik ook, maar dat je die andere din slede niet kan uitbuigen is idd vreemd.
Nissan Sunny 1.4LX
C 30 T5
4th Gear member

Het gat in de Volvo is eigenlijk te groot voor een normale radio, dit is ongeveer 4 mm te groot in de breete.

Vastzetten gaat als volgt, je boort in je stalen frame links en rechts twee gaatjes van 3 mm in een van de om te buigen lipjes. schuift het geheel in het gat van de auto, nu boort men door die twee gaatjes een gaatje in het kunsstof van 2 mm in de auto.

Dan draait men er een klein parkertje door tot dat dit vast zit tegen de zijwanden links en recht , hier is genoeg ruimte voor omdat het gat in de breete 4 mm te groot is.

Het frame vervormt hierdoor een beetje maar dat geeft niets, radio aansluiten en dan erin schuiven, doordat het frame wat is vervormt past de radio hier er strak in en rammelt deze ook niet meer :P
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”