Einddemper stuk

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Siebert
3rd Gear member
Contacteer:

Mijn einddemper is stuk. Niet lek of doorgerot, maar de gaten in de flens waar hij vast zit aan de middenpijp zijn volledig weggerot. Ik denk dus dat een nieuwe einddemper het beste en meest verstandige is. Of kan de flens gelast worden? Wie heeft er goede tips voor een einddemper...
Merk? Fastfitter (géén Kwikfuck)? Dealer? Wie heeft er "einddemperervaring"?????
XC90 T6, 2003 • 940 2.3ic Malmö estate, 1996, 416.000+
Automaat • V40 1.8
• Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
zwolly
4th Gear member

beter een orginele volvo uitlaat kopen ,altijd goed...
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)

Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
BlackWolf
3rd Gear member

Of het altijd goed is weet ik nu even niet meer, want die flens geeft vaker problemen. Na 8 of 10 jaar mag ook wel maar dit is nu derde die ik zie.

Probleem is dat het op geen enkele wijze eraf te halen is, mocht het toch lukken dan heb je een flens die verrot is om een nieuwe einddemper op te zetten. Ik denk dat Volvo dealer zegt dat ze ook midden demper willen vervangen vanaf kat.

Ik had dus zelfde probleem toen ik links en rechts einddemper wou oplaten zetten. Toen is er een slijptol doorheen gegaan en een nieuwe flens opgelast. Later ging ik voor een 3 inch downpipe en complete 3 inch RVS systeem. Ik zal geen verrotte flenzen meer hebben :D

Om lang verhaal kort te maken, laat gewoon een nieuwe flens oplassen.

Het gaat dus om dit stukje:
Afbeelding

Ik heb het nu zo van RVS:
Afbeelding
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
Jay
1st Gear member

Wooooow,ziet er wel heel goed uit moet ik zeggen.Btw niemand ervaring met een Remus of Sebring uitlaat?
Barry (Grillmeister)
5th Gear member

Ik weet niet hoelang je nog met deze auto wil rijden maar ik heb wel eens een halve uitlaat met van die matten dicht geplakt (zowel pijp als potten) voor een apk (en het zat er 2 jaar later nog op toen ik de auto verkocht)

Groet Barry

Oja wil je rvs en heb je knaken kijk dan gerust bij eps in veendam
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
BlackWolf
3rd Gear member

Barry (Grillmeister) schreef: Oja wil je rvs en heb je knaken kijk dan gerust bij eps in veendam
Nee hoor, stuur mij een pm dan heb ik een adresje voor je die voor de helft van de prijs van eps doet ook met garantie. ;)
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”