Weet iemand misschien of het verstandig is de distributieriem ( van mijn V70- d5) te vervangen bij 150.000 km wanneer de auto gechipt is?
( RICA)
Met mijn eigen blonde verstand redeneerde ik dat ie misschien iets eerder aan de beurt zou zijn, de dealer zei dat ie hem pas zou doen bij 150.000?
Vervanging distributieriem
160.k wordt opgegeven.
Maar wordt vaak al bij 150.k gedaan incl. geleide- en spanrol.
Laat gelijk ook de waterpomp vervangen.
Maar wordt vaak al bij 150.k gedaan incl. geleide- en spanrol.
Laat gelijk ook de waterpomp vervangen.
- Macdaddy
- 2nd Gear member
Waterpomp kost nu nu maar een fractie van de kosten dan wanneer hij het bijvoorbeeld bij 180k zou begeven. Ze moeten dan namelijk ook het hele zaakje uit elkaar halen.
Het hoeft niet maar kan je later veel geld sparen.
Het hoeft niet maar kan je later veel geld sparen.
Volvo V70 D5 Black Sapphire Edition 12/2003
Waterpomp kost ongeveer € 75,-.
Heel soms (van horen zeggen) breekt er een schoepje af, waardoor je koelingproblemen kan krijgen.
Daarbij de span- en geleiderollen worden vervangen omdat die lagers al zo lang hebben gedraaid.
Tja, het waterpomplager net zoveel.
Dus....................... #-o spijt komt altijd achteraf
Heel soms (van horen zeggen) breekt er een schoepje af, waardoor je koelingproblemen kan krijgen.
Daarbij de span- en geleiderollen worden vervangen omdat die lagers al zo lang hebben gedraaid.
Tja, het waterpomplager net zoveel.
Dus....................... #-o spijt komt altijd achteraf

- gaitgroot
- 1st Gear member
De voor vorige eigenaar van mijn v70 had dat afbrekende schoepje ook. Vervolgens wat waarschuwingen genegeerd. Resultaat was een warmgelopen motorblok dat vervangen moest worden. Was een reparatie van 6000 euri's. Ik vind het niet erg, want heb nu een verse motor met nieuwe distributie etc. Als het mij zou gebeuren zou ik er goed ziek van zijn.