Werking duo sim

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Jumbo2
2nd Gear member

Ik heb een vraagje over een duo sim kaart.
Sinds vandaag heb ik een tmobile simkaart geinstaleerd in m'n geintegreerde telefoon in m'n S60, maar ik vindt hem niet zo werken.
Als ik gebeld wordt en opneem in de auto is m'n sim in mijn telefoon geblokkeeerd en andersom. Ik moet nu het laatst gebruikte toestel uitschakelen en bellen met het andere toestel om deze te activeren.
Ik vind dit op z'n minst omslachtig.
Ik ben dan ook benieuwd wat andere ervaringen met de geintegreerde telefoon zijn, en of men nog tips heeft.

Alvast bedankt

Jumbo
Lambert
5th Gear member

Ik heb een duo sim van Vodafone.... en het is duidelijk... eerst de ene uitschakelen en dan de andere inschakelen, de telefoon meldt zich namelijk aan en af bij het netwerk, dubbel gebruiken gaat niet (tenminste bij Vodafone)
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
marsm104
5th Gear member
Contacteer:

Precies, telefoon uitzetten als je in de auto gaat zitten

Je kunt voor het gemak 'pincode vragen' uitzetten, scheelt met het aanzetten van je phone.
Groeten, Rick Marsman
Afbeelding
Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994
Afbeelding
IkeV70
5th Gear member

Dit is nou het grootste nadeel van de geintegreerde telefoon!

Ik gebruik mijn geintegreerde telefoon bijna niet meer vanwege de onhandige duo sim. Maar het kan waarschijnlijk wel iets gemakkelijker dan jij beschrijft. Ik schakelde mijn mobiel nooit uit. Als de telefoon in de auto startte dan meldde die zich aan bij Vodafone en werd automatisch de actieve telefoon. Als ik de auto verliet belde ik met mijn mobiele telefoon even een nummer, gratis de voicemail bellen bv en onder een sneltoets geprogrammeerd. Daarmee werd mijn mobiel weer de actieve telefoon. Dat moet je natuurlijk niet vergeten, anders ben je gewoon niet bereikbaar.

Een andere oplossing is om geen duo sim te gebruiken, maar een tweede goedkoop prepay simkaartje in de autotelefoon te plaatsen. Je schakelt je mobiel dan door naar de autotelefoon.

Zoals ik al zei, ik ben eigenlijk maar helemaal gestopt met het gebruiken van de geintegreerde telefoon. Ik heb een bluetooth oortje in mijn auto liggen. Dat is nog steeds verre van ideaal, maar ik vind het praktischer dan dat duo-sim gedonder.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Oceanracer
Geartronic member

Dit is natuurlijk niet afhankelijk van de geintegreerde telefoon. Als je de originele Nokia 91-carkit gebruik icm met bv 6150/6210 loop je tegen het zelfde probleem aan. Als je geen gezeur wilt, met aan/uitzetten of bellen moet je een carcit of autoradio met bluetooth aanschaffen icm met een telefoon die bluetooth ondersteunt. Als je dan in de auto stapt wordt je automatisch aangemeld bij de carcit. E.e.a. is eenvoudig achteraf in te bouwen, echter niet mogelijk icm geintegreerde telefoon. Kiezen of delen dus...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Lambert
5th Gear member

Ik ben er inmiddels aan gewend, even mijn smartfoon op afwezig schakelen, k heb een palm treo 750, en daar gaat het heel makkelijk, inderdaad geen pincodes instellen vanwege de snelheid....
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-XC60 T5 Summum Rica
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Jumbo2
2nd Gear member

Nou bedankt iedereen voor de snelle reakties.
Ik zie al dat ik niet de enige ben die tegen het probleem aanloopt.
Hier ligt een mooie kans voor de diverse providers van mobiele telefonie in nederland.
@IkeV70
Ik heb inderdaad ook gedacht aan een goedkoop prepaidkaartje maar als je zelf een prepaid kaart in je telefoon hebt (zoals mijn vrouw van Orange) kun je je telefoon niet doorschakelen. Voor mijn eigen telefoon (met abo) zou het wel lukken.
Dus 50% van het probleem zou opgelost zijn (in ons geval).
Ik zal ook eens op andere forums kijken of ik iets wijzer kan worden.

Jumbo
drive_a_legend
3rd Gear member

Niet verder zoeken : bluetooth carkit. Ik heb een Parrot ck 3300. Fenomenaal gemakkelijk.
IkeV70
5th Gear member

Jumbo2 schreef: @IkeV70
Ik heb inderdaad ook gedacht aan een goedkoop prepaidkaartje maar als je zelf een prepaid kaart in je telefoon hebt (zoals mijn vrouw van Orange) kun je je telefoon niet doorschakelen. Voor mijn eigen telefoon (met abo) zou het wel lukken.
Dus 50% van het probleem zou opgelost zijn (in ons geval).
Ik zal ook eens op andere forums kijken of ik iets wijzer kan worden.

Jumbo
Met 2 verschillende mobiele telefoons heb je sowieso een probleem. Duo sim geldt maar voor 1 mobiel. Als je vrouw in de auto rijdt werkt jouw mobiel niet meer.
Doorschakelen naar een prepaid kaartje werkt idd ook maar voor de helft.

In deze tijd van mobiele telefoons is een echte autotelefoon gewoon niet meer zo handig. Het is veel handiger om een carkit te hebben (al dan niet bluetooth).
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Lambert
5th Gear member

In deze tijd van mobiele telefoons is een echte autotelefoon gewoon niet meer zo handig.
Ben ik het niet mee eens, ik heb vroeger veel carkits gehad, maar de kwaliteit en het gebruikersgemak van de vaste Volvo telefoon is echt beter.
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-XC60 T5 Summum Rica
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
FrankM
4th Gear member

IkeV70 schreef:Ik schakelde mijn mobiel nooit uit. Als de telefoon in de auto startte dan meldde die zich aan bij Vodafone en werd automatisch de actieve telefoon. Als ik de auto verliet belde ik met mijn mobiele telefoon even een nummer, gratis de voicemail bellen bv en onder een sneltoets geprogrammeerd. Daarmee werd mijn mobiel weer de actieve telefoon.
Dan heb je geluk gehad, want zo werkt het systeem niet. Een SIM kaart (eigenlijk de telefoon waar 'ie in zit) meldt zich met enige regelmaat bij de sterkste, vrije zendmast. Op die manier "weet" het netwerk waar een gesprek heen gerouteerd moet worden. Met een duo-sim en allebei geactiveerd zullen beide toestellen zich aanmelden. De laatste die zich meldt "wint" en krijgt het eerstvolgende gesprek toegespeeld.

Gr/F
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
Ben
Executive Member
Contacteer:

Precies, zo gaat het bij mij ook. Soms vergeet ik m'n mobiel uit te zetten en dan gaat die in plaats van de autotelefoon. Altijd lastig.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
IkeV70
5th Gear member

Een logisch verhaal, maar ik heb dat dus nooit meegemaakt.
Sterker nog, als ik mijn mobiel vergat te reactiveren was ik gewoon urenlang onbereikbaar.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
didier n
1st Gear member

Had onderstaande reeds gepost onder sectie S40-V50;

heb mij eens verder geïnformeerd bij mijn collega's in Nederland en België die een Dual SIM hebben. Grote verschil tss KPN en Mobistar (BE) is dat KPN bij dual SIM een kloon van de SIM kaart maakt (zelfde nummer), dus als je een gemiste oproep of SMS hebt zal je dit idd niet zien op uw GSM.

Bij mobistar is dit een ander nummer met een forwarding op het hoofdnummer, dus SMS en gemiste oproep komt op hoofdnummer toe. Enigste wat je moet doen is de dual op private zetten zodat als je uit uw wagen belt de mensen het nummer niet te zien krijgen, want vanaf je niet in uw wagen bent heb je idd een gemiste oproep als ze naar het tweede nummer bellen waar je niets van afweet.
Mr. T
1st Gear member
Contacteer:

ik heb voorheen een v50 gehad met een ingebouwde telefoon. Ook daar de problemen met de DUO-simkaart, voor mij echt heel vervelend. Ik heb de autotelefoon in het begin zonder pincode laten activeren, maar als mijn vrouw dan in de auto reed, werden al mijn telefoontjes doorgestuurd naar de autotelefoon en was ik niet bereikbaar. Het verhaal van even de voicemail bellen na het uitstappen werkte bij mij dus niet (Vodafone). Ik moest echt de GSM opnieuw opstarten alvorens ik weer bereikbaar was. Daarnaast vond ik het heel vervelend dat ik nieuwe namen die ik programmeerde op de GSM niet op het tweede kaartje kreeg zonder ze afzonderlijk daarop te programmeren. Ik zag trouwens wel alle namen die op de SIM-kaart stonden in het schermpje van de ingebouwde telefoon.

De kwaliteit van de ingebouwde telefoon was ook verre van perfect. Diverse software-updates doorgevoerd, een zwanehalsmicrofoon geinstalleerd en nog steeds had ik echo op de lijn, waar veel mensen over klaagden.

Ik heb sinds kort een Parrot 3200 in mijn nieuwe V70 en voor mij is dit een verademing. Je stapt in en hij heeft meteen verbinding. Telefoonboek wordt overgenomen van de GSM (HTC TyTn) en ook mensen die bellen zie je meteen in je schermpje. nooit meer telefoons aan en uitzetten met de mogelijkheid om onbereikbaar te zijn. Zelfs gemiste oproepen voor de GSM tijdens je afwezigheid uit de auto worden door de Parrot overgenomen. Ik vind dit echt een aanwinst en veel beter dan de ingebouwde telefoon.
Volvo V50 2.0D Momentum
Volvo V70 D5 Geartronic Edition Sport, Season & Family Line (jan 2007)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”