Volvo technologie VS Ford

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

Wat vinden jullie hier nou van?
Dit quote ik even uit een artikel op www.autoweek.nl
Mondeo via Bluetooth worden gebeld en zijn er systemen te koop die het aansluiten van I-Pods en MP3-spelers makkelijk maken.
Dit is maar een klein stukje van het artikel hier de link

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=3525


Ford gaat Volvo voorbij in technologie en prestige en niet zo'n klein beetje ook.. Ze maken ook al een fout door de T5 motor leverbaar te maken voor de Focus nou maar hopen dat die niet veel goedkoper is dan de S40T5. :(

Als je Volvo's vergelijkt met BMW,MB bv dan mis je enorm veel opties dat is logisch en misschien ook maar beter ook (vanwege prijs en betrouwbaarheid) maar als je Volvo vergelijkt met merken als Ford, Mazda dan zie je soms nog verschillen in het nadeel van Volvo dit vind ik zelf toch wel erg treurig...

Dit zijn er een paar van:
-Adaptive cruise control (zeer belangrijk en handig systeem ook ivm veiligheid)
-Mee draaiende koplampen (Citroën en ook nog wel wat andere merken)
- Lane departure system (CiTroËN!)

Niet alleen ivm veiligheid maar ook met luxe..
BV Mp3 aansluiting en bluetooth wat bovenstaand genoemd is in de Ford Mondeo.. Als de S60, V70 daar echt op moeten wachten tot 2007 zou dat een ramp zijn... Voor Volvo iig..


Zelfs door de Amerikanengepasseerd
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=3527

edit: link toegevoegt
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Sterker nog: er zijn zelfs dure auto's ZONDER radio.
Auto's die tonnen kosten.
Toch heeft de fabrikant er niet zo'n last van.

Misschien vindt de doelgroep van Volvo mp3tjes niet zo heel interessant.
En dat ze bij Citroën ook eens iets leuks hebben doet niets af aan het feit dat Volvo weer andere bijzondere zaken heeft, zoals de ozon-vretende-radiator; whips; blis etc.
En bij Rolls-Royce vragen er daarentegen weer erg weinig klanten om een whips of blis, die vinden een paraplu in de deur weer interessanter...

Ach ja, elk merk heeft weer iets aparts, maar geen merk kan ze allemaal in één auto stoppen. En sommige dingetjes moeten eerst wat grondiger getest worden, voordat je ze prematuur in een auto stopt (bv. het trilsysteem van Citroën).
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Het wordt er allemaal niet leuker op....
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

Battlecruiser S80 schreef:Sterker nog: er zijn zelfs dure auto's ZONDER radio.
Auto's die tonnen kosten.
Toch heeft de fabrikant er niet zo'n last van.

Misschien vindt de doelgroep van Volvo mp3tjes niet zo heel interessant.
En dat ze bij Citroën ook eens iets leuks hebben doet niets af aan het feit dat Volvo weer andere bijzondere zaken heeft, zoals de ozon-vretende-radiator; whips; blis etc.
En bij Rolls-Royce vragen er daarentegen weer erg weinig klanten om een whips of blis, die vinden een paraplu in de deur weer interessanter...

Ach ja, elk merk heeft weer iets aparts, maar geen merk kan ze allemaal in één auto stoppen. En sommige dingetjes moeten eerst wat grondiger getest worden, voordat je ze prematuur in een auto stopt (bv. het trilsysteem van Citroën).
Allemaal erg wijs gesproken hoor...
Misschien heb je wel een beetje gelijk maar toch vind ik dat Volvo wel met zijn tijd mee moet gaan..
Wat vind je zelf? een Ford Mondeo is misschien nog wel luxer uitgerust dan een V70 dat kan toch niet.. Tenminste het kan niet als je er weet ik veel hoeveel duizend euro extra voor betaalt...

Ik denk dat er wel degelijk veel Volvo rijders zijn die het op prijs stellen als ESP(bij Volvo DSTC) standaard is. Zelf dacht ik trouwens dat dit al zo was maar heb op VVSPY gelezen dat dit niet het geval is :?

En weetje wat ik nog wel het aller ergste vind.. Al die systemen die ik hier boven noemde
-Lane departure system
-Mee draaiende koplampen
-Adaptive cruise control
Die zitten allemaal op de Safety Concept Car. Geintroduceerd in waarneer was het? Weet iemand dat in iedergeval al meer dan 3 jaar geleden ik dacht 2001 maar weet het niet zeker.

Volvo komt met dit artikel met de titel Studiemodellen van Volvo zijn geen eendagsvlieg

http://www.volvoweb.net/nieuwsdetail.ph ... ndagsvlieg
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Hoe concurrenend een Ford Mondeo in technisch opzicht ook mag zijn, na een paar jaar is hij aan de straatstenen niet meer te slijten.
Dit terwijl een technisch simpele 240 of 940 (en dan vooral een estate) topprijzen blijven doen, een Volvo is klaarblijkelijk een andere dimensie.
thuuR
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 09.03.2005 - 22:38
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Een hele hoop zgn. nieuwtjes zijn helemaal niet nieuw. Ik heb in een oude Cadillac gereden die scheen al de bocht in als je aan het stuur draaide en de knipper aan had staan. Dashboard was 1 groot display, niks meters of analoog.. Chevrolet heeft al jaren een 'heads up' display, gewoon een scherm wat op je voorruit projecteert. Snelheid, etc. Mercedes gaf als eerste 15 jaar garantie op hun airbags omdat een S klasse uit '80 nog steeds reageerde als verwacht (dat was rond 93 als ik me niet vergis). En de autogordel? Tja, de Zweden waren er vroeg bij met de 3 punts gordel, maar de 2 punts gordel was al uit voordat de meeste forumgebruikers hier geboren waren. Ik bedoel maar, hoe nieuw is een technologie? En in een folder wordt het altijd op z'n best afgeschilderd.. Ik heb ook een subwoofer in de auto liggen waar 450 Watt op staat (ja, het is een merk). Maar ik weet zeker dat als ik er 200 Watt RMS in pomp dat ik m bij de buren kan gaan ophalen.... :roll: De meeste dingen zijn mooi op papier: in de praktijk blijkt het vaak anders (iemand al eens met een regensensor gereden?). Voor de ambitieuzen onder ons: kijk eens goed naar je cv. Ja, je hebt meegedaan aan dat immense project, maar wat was jouw bijdrage ECHT? ;)

En een Ford is net als een Volvo na een aantal jaren gewoon onderkend. Blijkbaar weet niemand het te waarderen en kiezen mensen voor andere dingen (getuige: de laatste Fiat Palio's wat nog rondrijden....). Er is b.v. niets mis met een Ford Scorpio (zij het dat het laatste model zeldzaam lelijk is). Wel eens een Escort met 400 pk gezien? (vraagprijs 23.750 Euro)Ze zijn er wel. En dat zijn auto's die in handen van liefhebbers komen. Die weten wat je met een auto wel en niet kunt doen en wat het waard is. Mijn pa rijdt een Mondeo 1.8 TD. Niet vooruit te branden die bak, echt levensgevaarlijk langzaam, maar hij is er erg gelukkig mee. Had liever een Volvo gehad, maar dat ziet zijn vrouw niet zitten. Zie daar de lage marktwaarde.

It's all about perception :wink:


Gr 8)

PS: en ook 240/740/760/940's zijn er zat uit te halen voor onder de 1000 euro. Niemand wil blijkbaar de wegenbelasting betalen of rijden in een auto met meer dan 3 ton op de teller?
Volvo V70 T5 '97 18T MTE 383.000km
Volvo 850 T-5 '94 263.000km
Volvo 240 Estate GLT '89 280.000km
Volvo 850 2.5 20V '95 LPG 260.000km
Volvo 850 2.5 10V MY97 260.000km
Volvo 740 Estate Turbo Intercooler '88 370.000km
Volvo 240 Estate Turbo '84 358.000km
Volvo 240 Estate Turbo '83 213.000km
Volvo 262 AT B230FT Rica
Volvo 850 2.0 20V '93 280.000km
Volvo 850 GLE 230.000km
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41365
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

thuuR schreef:Een hele hoop zgn. nieuwtjes zijn helemaal niet nieuw. Ik heb in een oude Cadillac gereden die scheen al de bocht in als je aan het stuur draaide en de knipper aan had staan.
De citroen DS die wij in de 60er jaren hadden, keek ook al om de hoek.
Er is b.v. niets mis met een Ford Scorpio (zij het dat het laatste model zeldzaam lelijk is).
Ja, die 2.9 automaat!

En de regensensor in m'n XC70 werkt echt goed. Die in de S60 was wat minder en moest nog al eens geholpen worden.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
thuuR
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 09.03.2005 - 22:38
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Ben schreef: Ja, die 2.9 automaat!

En de regensensor in m'n XC70 werkt echt goed. Die in de S60 was wat minder en moest nog al eens geholpen worden.

Wat is er mis met die automaat dan?

En de regensensor is dan eindelijk (gelukkig) na vele jaren geperfectioneerd. Toen ik er in '96 mee reed vond ik het een kei-leuke optie. Totdat het begon te druppelen.... :roll: :? :wink:


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97 18T MTE 383.000km
Volvo 850 T-5 '94 263.000km
Volvo 240 Estate GLT '89 280.000km
Volvo 850 2.5 20V '95 LPG 260.000km
Volvo 850 2.5 10V MY97 260.000km
Volvo 740 Estate Turbo Intercooler '88 370.000km
Volvo 240 Estate Turbo '84 358.000km
Volvo 240 Estate Turbo '83 213.000km
Volvo 262 AT B230FT Rica
Volvo 850 2.0 20V '93 280.000km
Volvo 850 GLE 230.000km
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41365
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Ik bedoel dat de 2.9 motor met de automaat een perfecte combinatie was. Helemaal in de Ghia uitvoering die ik had! Tenminste dat dácht ik. Maar toen kwam de 850GLT :lol:
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ben schreef:Ik bedoel dat de 2.9 motor met de automaat een perfecte combinatie was. Helemaal in de Ghia uitvoering die ik had! Tenminste dat dácht ik. Maar toen kwam de 850GLT :lol:
Dat vergelijk gaat natuurlijk mank, een 145pk V6 Essexmotor uit de Scorpio stamt uit de Ford Taunus en die was dus al stokoud, de 2.5 20 kleps 5 cilinder van 850GLT was voor Volvo een brandnieuw concept zeker icm voorwielaandrijving.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41365
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Ik vergelijk niet, ik constateer alleen dat ik blij was met die Scorpio maar nog blijer met mijn eerste 850. :lol:
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Op een Mondeo kun je veel accessoires krijgen.

Op een V70 kun je evenzo veel accessoires krijgen.

Niet alle acc. zijn hetzelfde / ze zijn ook niet allemaal standaard.

De optelsom van een complete Mondeo en een complete Volvo V70 zal ongetwijfeld opleveren dat een V70 duurder is. Die prijs wordt echter minder door de acc.dan door de algemene kwaliteit bepaald. Een V70 is nl. een stuk hoger in de markt gezet dan een Mondeo. Dus betere materialen, duurdere motor e.d.

Een kale Mercedes S-klasse is immers ook duurder dan de allermooiste Focus Ghia.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

Het leek me wel gepast om dit te plaatsen in dit topic vind het een beetje overbodg om er een nieuwe voor aan te maken..

Het is logisch dat Volvo voorbij word gegaan door merken als MB op gebied van technologie maar op het gebied van veiligheid :( ...

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=3528
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

bart schreef:Het leek me wel gepast om dit te plaatsen in dit topic vind het een beetje overbodg om er een nieuwe voor aan te maken..

Het is logisch dat Volvo voorbij word gegaan door merken als MB op gebied van technologie maar op het gebied van veiligheid :( ...

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=3528
Het is allemaal relatief, Mercedes levert dan misschien "innovatieve kwaliteit" en Volvo is toch marktleider in het V70 segment.
Mercedes heeft serieuze kwaliteitsproblemen met al die technieken, en heb je trouwens al eens een rekening moeten betalen voor een simpele airbag of gordelspanner?
Realiseer je dat waar vroeger een auto Total Loss kon gaan door toevoeging van al dit fraais een auto 5 maal Total Loss is?
(de schade is door alle losse componenten soms 5 maal zo hoog als de waarde van een fabrieksnieuwe auto)
Gebruikersavatar
pierre
4th Gear member
Berichten: 536
Lid geworden op: 20.02.2005 - 01:07
Locatie: Abbekerk

Bart schreef
Het leek me wel gepast om dit te plaatsen in dit topic vind het een beetje overbodg om er een nieuwe voor aan te maken..

Het is logisch dat Volvo voorbij word gegaan door merken als MB op gebied van technologie maar op het gebied van veiligheid ...

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=3528
Volvo gaat, wat veiligheid betreft, veel verder dan wat EuroNcap met hun botsproeven voorschrijven...
roever
4th Gear member
Berichten: 564
Lid geworden op: 12.01.2005 - 23:03
Locatie: Maasbree

Tsja, je kunt wel afgeven op Ford, maar ze weten echt wel hoe ze een lekker rijdende auto's moeten bouwen (denk aan de Fiësta, Focus en de Mondeo van de laatste series)!

En ook de afwerking is niks mis mee. Tuurlijk je ziet goed het verschil tussen de duurdere (volvo) en de goedkopere (ford). Maar als je een Mondeo en een V70 vergelijkt kun je niet anders concluderen dat die Mondeo heerlijk rijdt voor zijn geld.

Ik reed een tijdje terug nog wel eens in een V70 automaat 2001 (2.4 140pk) en een Mondeo 1.8 16v 2003, maar die Mondeo was stiller dan de V70. Dat was iets wat me wel verbaasde! Zal wel komen doordat de V70 al weer wat langer op de markt is, want de lat wordt steeds hoger gelegd.
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

pierre schreef:Bart schreef
Het leek me wel gepast om dit te plaatsen in dit topic vind het een beetje overbodg om er een nieuwe voor aan te maken..

Het is logisch dat Volvo voorbij word gegaan door merken als MB op gebied van technologie maar op het gebied van veiligheid ...

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=3528
Volvo gaat, wat veiligheid betreft, veel verder dan wat EuroNcap met hun botsproeven voorschrijven...
Dat weet ik ja die EuronNcap stelt echt niets voor!! :( Zou is tijd zijn voor betere testen dan kan is zien wie er echt als beste uit komt want nu behaalt (bijna) elke nieuwe auto de maximale score 5 sterren er is nog wel een verschil in punten dat ligt meetsal zo rond de 30à 35 maar zo verdiep ik mij niet in die tesen omdat zoals al gezegt niet zoveel voorstelt.

Maar wat ik dus probeer te zeggen dat op het gebied van veiligheid Volvo niet het enige merk is dat verder gaat.. er komen ook steeds meer actieve veiligheids systemen zoals ook al meerdere keren bovengenoemd. (BLIS, Lanedeparture systeem, Adaptieve Cruise control)

Audi is ook goed bezig met zijn Allroad Concept (A6 Allroad) zo'n groot merk als Audi kan zo'n concept veel sneller op de markt brengens als Volvo kijk naar Safety Concept Car van Volvo die is toch al enkele jaren oud en veel systemen zie je nog niet terug in huidige modellen.
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

NU
Volvo: Veiligheid, redelijk tot goeie kwaliteit (daarmee bedoel ik bv de materialen die gebruikt zijn in het interieur) , een stuk gunstiger geprijst als de zogenoemde premium merken Audi, BMW, MB en betrouwbaar

BMW's goeie punten: Perfecte rij eigenschappen, Status (is toch en reden waardoor veel mensen voor BMW kiezen ipv bv Volvo) Veel verder op gebied van techniek met groot aantal dingen

Mercedes goeie punten: Zo'n beetje het zelfde als die van BMW alleen de rij eigenschappen zijn toch iets minder ook is Mercedes nogal onbetrouwbaar veel technische storingen. Verder in techniek (DSG versnellingsbak 7 versn en nog wel meer dingen)

TOEKOMST
Ik twijfel nogal of Volvo de beste zal zijn op gebied van veiligheid ik weet zeker dat Volvo goed mee zal kunnen komen op gebied van veiligheid maar of het de beste zal zijn alleen de tijd zal het leren.... Het verschil in veiligheid tussen anderre merken en Volvo word kleiner in de toekomst als Volvo(Ford) niet genoeg investeerd in veiligheid
Ik ga er ook vanuit dat Volvo even betrouwbaar zal zijn in de toekomst als nu. Maar nu zijn (waren) er erg veel problemen bij MB omdat die allerlei nieuwe technieken hadden die nog niet genoeg getest waren of gewoon tegen vielen die worden dus verbetert en daardoor zal MB een stuk betrouwbaarder zijn in de toekomst.
Ik denk dat in de toekomst het verschil in prijs tussen BMW, MB, Audi kleiner word omdat Volvo prijzen stijgen en die van de andere premium merken waarschijnlijk al een top hebben bereikt of niet erg veel meer zal stijgen. Dit is dus in het nadeel voor Volvo.

Conclusie
Dus de punten waarvoor iemand voor Volvo zou kunnen keizen veiligheid, prijs en betrouwbaarheid zullen in verschil afnemen als je ze vergelijkt met de andere merken.
Ik denk dat Volvo daardoor beland midden tussen 2 kanten. De ene helft kiest voor betere technologie en kwaliteit(BMW, Audi) en (bijna) de zelfde veiligheid als Volvo de andere helft kiest voor rijeigenschappen (ford)bijna de zelfde veiligheid en misschien op veel punten ook wel de zelfde kwaliteit voor een veeel lagere prijs.


Oplossing
- Volvo gaat door zoals nu alleenzonder verdere prijsstijgingen waardoor het verschil tussen Volvo en de premium merken zal blijven. Ook moet Ford niet te dicht bij Volvo komen (Volvo powered Focus ST en de C30R)
- Volvo gaat steeds duurdere auto's maken en gaat heel veel investeren in ontwikkeling en niet alleen op gebied van veiligheid (daar zijn ze volgens mij nu mee bezig en daar maak ik mij zorgen over omdat ik denk dat ze nooit in zo'n korte tijd evengoed kunnen worden als premium merken als er tegelijker tijd ook nog is eens bezuinigd word door moederbedrijf Ford)
-(lijkt me niet erg waarschijnlijk)Volvo zakt af naar het midden segment in de klasse van de franse merken zoals Renault, Citroën en Ford hiervoor zijn wel drastische prijs verlagingen nodig maar als ze hiervoor kiezen is het wel weer mogelijk om veel te bezuinigen op een aantal dingen.

Ik hoop dat Volvo voor de 1e gaat en zijn prijzen niet verder laat stijgen want in dit segment is weinig concurrentie Volvo is op dit moment niet vergelijkbaar met een ander merk.


Het is wel een erg lange message geworden en ik weet dat mijn Nederlands nogal slecht is maar ik heb geen zin meer om hem door te lezen om het te verbeteren. Ik hoop dat het een beetje klopt!
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Leuk, maar toch ook een beetje gebaseerd op vooroordelen uit het nabije verleden.

De splinternieuwe BMW 3 legt het in een test af tegen de al jaren oude Volvo S60.

Zelfs de al wat oudere Volvo S80 kreeg bij zijn introductie 4 sterrren (toen het maximum; het zouden er nu 5 zijn geweest) en kan dus nog steeds lekker mee met de allernieuwste auto's van de concurrentie.

De Mercedes (bron: mijn zoon heeft 2 jaar in de werkplaats bij Mercedes gewerkt). De C-klasse is een prima wagen met weinig klachten; alleen de E-klasse en de A-klasse geven regelmatig electronische storingen.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

Vond ik wel erg mooi.. Dat die S60 nog won van nieuwe Audi A4 en BMW 3 serie :D Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat de lange levenscyclus van volvo (8jr na 4,5jr facelift) een succes is.

Maar toch die test dat die S60 won dat is maar gebaseerd op 1 test he! daar moet je ook oplette. Als je kijkt naar SOMMIGE Duitse tijdschriften (met name Autobild) die trekken Mercedes en BMW en andere Duitse merken vreselijk voor dat is gewoon niet normaal :( Jammer maar een echte objectieve jury bestaat er niet. Autokampioen is wel een van de minst onbevooroordeelde tijdschriften die er zijn denk omdat in NL gewoon geen voorkeur is voor Amerikaanse, Zweedse of Duitse of Franse of Engelse of Italiaanse auto's :D
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”