hallo,
ik ben wel eens benieuwd wat jullie meningen zijn over de degelijkheid van de motoren die in de volvo 440/ 460/ 480 geleverd zijn.
naar mijn mening zijn de 1.7i motoren meer storing gevoelig dan als de 1.8i motoren. Vooral de elektronica laat volgens mij nog wel eens te wensen over, als ik hier zo de topix zie.
Naar eigen ervaring hadden we hier thuis met een volvo 440 1.7i met 75kW veel meer onderhoud aan de motor dan dat ik nu heb met mijn volvo 440 met 1.8i motor (1794cc).
Verder was het zo dat die 1.7i uiteindelijk naar de sloop is gebracht, mede omdat de motor slecht en onregelmatig stationair liep en elke keer spontaan naar de 2000 omw/min. ging en dan weer terug naar zelfs 550 omw/min. dus dat hij bijna afsloeg. naar het vervangen van allerlei sensoren en zelfs nieuwe ontstekingsmodule a 250 euro. en nog veel dure spul heeft het allemaal niets meer opgeleverd.
ik ben dus benieuwd wat volgens jullie de meest betrouwbare motor is :?: .
degelijkheid motoren
- Volvo driver
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 10.01.2007 - 19:42
- Locatie: drempt
-
- 4th Gear member
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 12.01.2005 - 23:03
- Locatie: Maasbree
De 1.8i is zonder meer het meest betrouwbaar. Dat is ook meteen de meest eenvoudige (op de carb. versies na). Denk dat daar ook een beetje de kracht van de motor zit, eenvoudige techniek en relatief weinig vermogen (niet geprobeerd om het maximale eruit te halen).
Daarbij komt ook nog dat de motor zijn maximale koppel al bij 2300 toeren heeft, en dus naar verhouding weinig toeren hoeft te draaien om lekker mee te kunnen komen. Wellicht dat dat de levensduur ook nog positief beinvloed.
De 1.7i's hebben al weer multipoint injectie, en leveren per liter cylinderinhoud meer vermogen, de 2.0i beetje hetzelfde verhaal... De turbo is natuurlijk altijd iets gevoeliger voor onderhoud.
Daarbij komt ook nog dat de motor zijn maximale koppel al bij 2300 toeren heeft, en dus naar verhouding weinig toeren hoeft te draaien om lekker mee te kunnen komen. Wellicht dat dat de levensduur ook nog positief beinvloed.
De 1.7i's hebben al weer multipoint injectie, en leveren per liter cylinderinhoud meer vermogen, de 2.0i beetje hetzelfde verhaal... De turbo is natuurlijk altijd iets gevoeliger voor onderhoud.
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
- AndorabLe
- 4th Gear member
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 31.12.2005 - 03:52
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
In principe zijn de motoren allemaal goed. Enige wat je op kan breken is slecht onderhoud.
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
http://andorable.nl
- Volvo driver
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 10.01.2007 - 19:42
- Locatie: drempt
oké bedankt voor jullie reactie, meer reacties zijn altijd welkom.
ik zelf twijvel nog een beetje om een voor een 1.7 turbo te kiezen of voor de 2.0i
met vriendelijke groet, Kai-Anne

ik zelf twijvel nog een beetje om een voor een 1.7 turbo te kiezen of voor de 2.0i
met vriendelijke groet, Kai-Anne
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Die Franse motoren zijn wel goed,
- AndorabLe
- 4th Gear member
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 31.12.2005 - 03:52
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Als je het echt wilt weten wat jij fijner vind rijden, zou ik zeggen: Kijk of je beiden te pakken kunt krijgen voor een goede proefrit. En beslis daarna welke je koopt.
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
http://andorable.nl