http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/im ... euche.html
Hoe het komt komt het, Volvo produceert gemiddeld de meeste CO2 per auto.Carel schreef:Is dat ook niet een gevolg van het feit dat Volvo uitsluitend grotere auto's maakt. De C30 is nog niet meegenomen, bij Mercedes de A-klasse wel en bij BMW de 1. Fiat staat bovenaan, maar maakt uitsluitend kleine auto's.
Dat vermeldt het grafiekje niet, laten we er voor het gemak van uitgaan dat het gaat om het gemiddelde van alle modellen.menjo schreef:Wat zijn dat voor waardes? Minimum van alle modellen, gemiddelde van alle modellen, gemiddelde van alle verkochte autos?
Dat is dus precies wat de amerikaanse merken proberen te doen in bijv. Californie. Electrische auto's tegen de gasguzzlers.menjo schreef:Ik heb me nog niet echt verdiept in het nieuws, maar uit het grafiekje maak ik op dat je als merk moet voldoen aan de criteria en niet ieder model? Dan neem ik toch aan dat we het over het gemiddelde van de verkochte auto's hebben, anders zijn die maatregelen echt voor niets. Als het over het gemiddelde van modellen gaat, breng je gewoon een paar (hele dure) zuinige modellen op de markt en iedereen blijft verder gewoon de modellen die meer uitstoten kopen.
Dat was omdat, in tegenstelling tot de algemene opvatting, de extra uitstoot van CO2 door verbranding van fossiele brandstoffen niet de oorzaak is van het broeikaseffect / opwarming van het klimaat?Battlecruiser S80 schreef:En dan verandert er nog niks aan het klimaat.
Want mensen kunnen het klimaat niet veranderen met CO2.
Ik vroeg me al af wat jouw mening zou zijn over het klimaatrapport dat onlangs door de Verenigde Naties is gepubliceerd. Dus nu we het er toch over hebben,Battlecruiser S80 schreef:inderdaad, geofysici en geologen denken tegenwoordig dat de CO@toename slechts een (normaal) gevolg is van een klimaatverandering. En klimaat verandert voortdurend.
Dankzij onze Volvo's doen we een beetje aan "global warming" en houden zo de volgende ijstijd een beetje weg...