Voor 'weekend fun' heb ik een 245 Turbo ET. Al 25 jaar in 'mijn' bezit. Nog nooit stilgevallen. 400.000 KM gereden.
Ik heb de auto voorzien van veel nieuwe onderdelen. LPG installatie heb ik verwijderd. Ander spruitstuk gemonteerd. (mijn andere 240 Turbo uit elkaar gehaald).
Bij vol acceleren houdt de motor in. Dit is vooral vervelend als ik driftend in een bocht het vermogen moet compenseren.
Dan begint het zoeken onder de motorkap. Waar ligt het aan.
Mijn eerste idee is:
1) Te rijk mengsel.
Maar waarom trekt hij daarna dan weer even vol door?
2) Brandstof pomp versleten.
Zou het kunnen zijn dat er te weinig brandstof wordt aangevoerd door de pomp. Motor trekt initieel door, te weinig brandstof, motor houdt in, pomp levert weer voldoende brandstof, motor trekt weer door.
Heeft iemand een dergelijk probleem ooit gehad met een 240 21ET?
Inhouden bij drukopbouw 240 Turbo 21ET
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Ik heb het zelfde gehad, toen was de slang na de luchtweger iets los geschoven. Later weer gehad en toen was de BOV los getrild.
Ik zou dus kijken of je inlaat systeem lucht dicht is. Alle slangklemmen na lopen etc.
Ik zou dus kijken of je inlaat systeem lucht dicht is. Alle slangklemmen na lopen etc.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 22.02.2007 - 23:17
- Locatie: Zwolle
Ik heb met een 2.3 LPt 940 hetzelfde probleem gehad, Natuurlijk qua motor, injectiesysteem ed niet te vergelijken maar toen was ik er na enig zoeken achter dat de drukregelaar vast zat. Zit bij de B230F motoren op injectorrail. (Klein metalen potje met vaccuumslang, mechanisch)Kan zijn dat bij de 2,1et systeem ook met vergelijkbare regelaar werkt. Kwam erachter door retourslang los te halen en in lege colafles te hangen. Toen kwam er te weinig brandstof retour. Druk te hoog, benzinepomp floot enz. Door erop te tikken werkt hij soms wel en soms niet. trok bij 4500 toeren niet meer door.
Tis een gokje maar je kunt eens kijken. Kost ca 70 euro. Zal bij mijn 245 turbo 1982 die nog wacht op restauratie eens kijken onder de kap. Ze gaan nog wel eens kapot. .....
Tis een gokje maar je kunt eens kijken. Kost ca 70 euro. Zal bij mijn 245 turbo 1982 die nog wacht op restauratie eens kijken onder de kap. Ze gaan nog wel eens kapot. .....
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Heeft dat blok ook een Fuelcut, zoals de B200FT?
Volvo 940 SE