Inhouden bij drukopbouw 240 Turbo 21ET
Geplaatst: 10.02.2007 - 09:57
Voor 'weekend fun' heb ik een 245 Turbo ET. Al 25 jaar in 'mijn' bezit. Nog nooit stilgevallen. 400.000 KM gereden.
Ik heb de auto voorzien van veel nieuwe onderdelen. LPG installatie heb ik verwijderd. Ander spruitstuk gemonteerd. (mijn andere 240 Turbo uit elkaar gehaald).
Bij vol acceleren houdt de motor in. Dit is vooral vervelend als ik driftend in een bocht het vermogen moet compenseren.
Dan begint het zoeken onder de motorkap. Waar ligt het aan.
Mijn eerste idee is:
1) Te rijk mengsel.
Maar waarom trekt hij daarna dan weer even vol door?
2) Brandstof pomp versleten.
Zou het kunnen zijn dat er te weinig brandstof wordt aangevoerd door de pomp. Motor trekt initieel door, te weinig brandstof, motor houdt in, pomp levert weer voldoende brandstof, motor trekt weer door.
Heeft iemand een dergelijk probleem ooit gehad met een 240 21ET?
Ik heb de auto voorzien van veel nieuwe onderdelen. LPG installatie heb ik verwijderd. Ander spruitstuk gemonteerd. (mijn andere 240 Turbo uit elkaar gehaald).
Bij vol acceleren houdt de motor in. Dit is vooral vervelend als ik driftend in een bocht het vermogen moet compenseren.
Dan begint het zoeken onder de motorkap. Waar ligt het aan.
Mijn eerste idee is:
1) Te rijk mengsel.
Maar waarom trekt hij daarna dan weer even vol door?
2) Brandstof pomp versleten.
Zou het kunnen zijn dat er te weinig brandstof wordt aangevoerd door de pomp. Motor trekt initieel door, te weinig brandstof, motor houdt in, pomp levert weer voldoende brandstof, motor trekt weer door.
Heeft iemand een dergelijk probleem ooit gehad met een 240 21ET?