Gekraak rechstvoor

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Billy Road
4th Gear member

Gisteren een wielwissel gedaan, achter naar voor. Nu rijd ik vanmorgen weg en schrik me wild, denk het wiel licht eraf/bouten niet goed aangedraaid.....
Bij het wegrijden, sturen een krakend/ knakkend geluid bij het rechtervoorwiel.
Het is net of je een ketting over een tandwiel laat lopen en het een paar tanden overslaat, heel apart.

Wie weet wat dit is, kan ik hiermee doorrijden?

Is dit het bekende steekas probleem?

Hoe is dit zomaar ontstaan? Toeval? Wel vreemd na die wielwissel opeens...
";Life in the fast lane";

S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
IkeV70
5th Gear member

Billy Road schreef: Het is net of je een ketting over een tandwiel laat lopen en het een paar tanden overslaat, heel apart.
Zou het de abs/stc kunnen zijn die je hoort ratelen ?

Ik had onlangs een probleem met de abs-sensor, dat resulteerde ook in een ratelend geluid tijdens het rijden. Vooral bij sturen.

Het probleem was trouwens niet dat de sensor stuk was, dat merkt het motormanagement wel, maar dat de sensor het kranswiel soms niet meer zag omdat de asbout, en daarmee de aandrijfas, loszat.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Billy Road
4th Gear member

heb de asbout al gecontroleerd, zie zit nog vast....
Het geluid is wel meer hoorbaar/voelbaar als ik stuur en gasgeef...net of slaat er iets door....

Kan dit zomaar ontstaan? verder niks aangeraakt of i.d.
Ik heb het gevoel of er een tandwiel/krans doordraait bij gasgeven...is dit het geval als de steekas loszit?

Het is "anders"dan het abs wat je voelt bij gladheid....

ga maandag direkt bij de dealer langs

remt, spoort etc verder perfect...alleen bij ver in-uitsturen en dan gasgeven het ratelende geluid, wat je overigens ook goed voelt in de auto en stuur....

Alles is verder heel, homokineethoes etc...
Bij rechtdoor rijden en flink gas geven is er niks aan de hand.....

tommytommy
4th Gear member

Mensen...2e vraag...als we toch bezig zijn...

Als ik met m`n s60 bv rem op een wat ongelijke weg hoor ik heel soms rechts-voor een slijpend geluid...net of de remschijf en blokken wat scheef lopen.. dit is dan echt op een crapweg.

Kan die bv een klein beetje los zitten? If heeft dit met iets anders te maken?

Dacht dat m`n velg wat los zat..is niet het geval..alles er al afgehad..en schoon gemaakt....en met orig. Chromen Volvo bouten weer erop gezet (topper..wil ik iedereen aanraden..had ze op ebay.co.uk gekocht incl 70% verzendkosten = 50e)

Ik heb dit sinds het begin..heel sporadisch...ben er niet eens mee terug geweest aangezien het eigelijk niks is. Wil het wel fixen als het mogelijk is..

Gr Tommy
Rogier64
5th Gear member

Recent had ik ook een vreemde kraak rechtsvoor in mijn V70. De dealer heeft de aanslagrollen voor stuuruitslag vervangen. Helaas was dit niet de oplossing van het probleem. Uiteindelijk een kennis ingeschakeld, werkzaam bij een universele garage, die het euvel vond. Bleek de rubberkap te zijn die bovenop de veer van de veerpoot zit gemonteerd. Hierin is een metalen bus gemonteerd die vast hoort te zitten. Die was losgescheurd met forse kraakgeluiden tot gevolg als je door (kleine) kuilen en drempels reed.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Billy Road
4th Gear member

Probleem is opgelost. Andere banden (michelins 225-45-17)
liepen aan in de wielkasten. Deze banden zijn blijkbaar breder aan de bovenzijde dan de conti's met dezelfde maatvoering.....

Uitslagbegrenzer kan aangepast, alleen dan krijg ik een nog grotere draaicirkel........

Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”