hallo iedereen
heb een probleem,ik kan mijn s60 d5 ruilen tegen een v70R classic
aangezien ik erg graag een R wil hebben, vraag ik mijzelf wel af of dit nu wel een verstandige keuze is.ik bedoel dan nl.de v70 is toch een generatie ouder dan de s60.
de bedoeling is dan op termijn een lpi inst te laten inbouwen.
heeft iemand mischien ervaring om van een S60 `"terrug"" tegaan naar een v70 classic en hoe dit is bevallen? :?:
s60 d5 of v70R dilemma
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Ik ben onlangs overgestapt van een V70 classic uit 99 naar een S60. Beiden 140pk typen, dus geen turbo oid. Als je vaak bagage mee wel nemen is een V70 ideaal: klep open en naar binnen schuiven in een rechthoekige makkelijk toegangelijke bagageruimte.
Qua rijeigenschappen vind ik mijn S60 wel (heel veel) beter dan die van mijn oude V70. Ook vind ik het interieur mooier en duidelijk minder gedateerd (hoewel dat van de S60 er ook weer gedateerd uit ziet wanneer je dat vergelijkt met de nieuwe S80/S40/V50/C30).
Mijn persoonlijke ervaringen met het rijden op gas (echter nooit in Volvo) zijn niet positief. Ik zou daarom niet vlug weer in een "gas" auto stappen.
Een V70R is natuurlijk wel een bijzondere auto. Veel aparter dan een S60D5. Maar als je iets bijzonders wil hebben, moet je naar mijn mening gaan kijken naar een 850 T-5R (uiteraard in kanarie geel !)
Ik zou de ruil die jij voor ogen hebt NIET doen.
Qua rijeigenschappen vind ik mijn S60 wel (heel veel) beter dan die van mijn oude V70. Ook vind ik het interieur mooier en duidelijk minder gedateerd (hoewel dat van de S60 er ook weer gedateerd uit ziet wanneer je dat vergelijkt met de nieuwe S80/S40/V50/C30).
Mijn persoonlijke ervaringen met het rijden op gas (echter nooit in Volvo) zijn niet positief. Ik zou daarom niet vlug weer in een "gas" auto stappen.
Een V70R is natuurlijk wel een bijzondere auto. Veel aparter dan een S60D5. Maar als je iets bijzonders wil hebben, moet je naar mijn mening gaan kijken naar een 850 T-5R (uiteraard in kanarie geel !)
Ik zou de ruil die jij voor ogen hebt NIET doen.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- cristall
- 4th Gear member
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 06.03.2006 - 10:40
- Locatie: Venlo
Ik zou de ruil ook niet doen, en heb zelf ook slechte ervaringen met gas rijden zowel in andere als in een volvo. tevens moet je rekening houden met de waarde vermindering van de classis to D5
S60 D5 Black Saphire 7-2001
C70 2.4 T Sand Silver Metalic 7-1999
S60 D5 Titanium grey met. 8-2003 (R-velgen - Xenon - Multimedia Hfdst)
S90 3.0i 24v Aut. Exclusive line Dark grey Bj 3-1997
V50 2.0 D Black Saphire 4-2008 (Edition II - R Design - Buisines Pack)
960 2.5i 24v 5 bak Sand Silver 11-1994
C70 2.4 T Sand Silver Metalic 7-1999
S60 D5 Titanium grey met. 8-2003 (R-velgen - Xenon - Multimedia Hfdst)
S90 3.0i 24v Aut. Exclusive line Dark grey Bj 3-1997
V50 2.0 D Black Saphire 4-2008 (Edition II - R Design - Buisines Pack)
960 2.5i 24v 5 bak Sand Silver 11-1994
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4319
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Ik ben zelf onlangs over gestapt van een 850 R estate naar een S60 D5. Wegens andere baan, mijn lease auto in leveren en dan bleef de keuze 850 R en gas inbouwen of kijken naar wat anders. Ik mis de ruimte wel, het was makkelijk zo even wat achterin stoppen. Verwachting is dat in rond de 50000 km/j ga doen en zag het vele tanken op gas niet zitten
Ik zou zelf niet zo de ruil doen, ondanks dat de V70R wel een hele mooie auto is
Ik zou zelf niet zo de ruil doen, ondanks dat de V70R wel een hele mooie auto is
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- cristall
- 4th Gear member
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 06.03.2006 - 10:40
- Locatie: Venlo
V70 is ook hele mooie wagen.....
S60 D5 Black Saphire 7-2001
C70 2.4 T Sand Silver Metalic 7-1999
S60 D5 Titanium grey met. 8-2003 (R-velgen - Xenon - Multimedia Hfdst)
S90 3.0i 24v Aut. Exclusive line Dark grey Bj 3-1997
V50 2.0 D Black Saphire 4-2008 (Edition II - R Design - Buisines Pack)
960 2.5i 24v 5 bak Sand Silver 11-1994
C70 2.4 T Sand Silver Metalic 7-1999
S60 D5 Titanium grey met. 8-2003 (R-velgen - Xenon - Multimedia Hfdst)
S90 3.0i 24v Aut. Exclusive line Dark grey Bj 3-1997
V50 2.0 D Black Saphire 4-2008 (Edition II - R Design - Buisines Pack)
960 2.5i 24v 5 bak Sand Silver 11-1994
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3798
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
nou wat de waarde vermindering betreft vindt ik de s60 maar matig scoren,als je kijkt wat je daar nog voor terrug krijgt dan springen de tranen in je ogen.
voor een s60d5 01 ben je ong. hetzelfde bedrag kwijt als een v70 classic van 98-99.maar waar het mij om ging: en dat zij plim ook al de rijeigenschappen van een s60 zullen wel beter zijn .
wat betreft degelijkheid weet ik het nog niet,maar het blijft toch een zeer byzondere auto[v70R] en ik denk dat de waardevermindering iets minder zal zijn als een S60 d5.moeilijk,moeilijk :physassult:
voor een s60d5 01 ben je ong. hetzelfde bedrag kwijt als een v70 classic van 98-99.maar waar het mij om ging: en dat zij plim ook al de rijeigenschappen van een s60 zullen wel beter zijn .
wat betreft degelijkheid weet ik het nog niet,maar het blijft toch een zeer byzondere auto[v70R] en ik denk dat de waardevermindering iets minder zal zijn als een S60 d5.moeilijk,moeilijk :physassult:
geen glans zonder wrijving
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 18:48
- Locatie: Amsterdam
Ja, inderdaad van een V70 R naar een S60 D5.toppertje schreef:je bedoeld van een v70R naar een S60D5?
Hij werd helemaal niet goed van de mankementen aan z'n R. Heeft een hoop geld en hoofdpijn gekost...
Affijn hij zal zelf ook nog wel "op de lijn" komen denk ik.
Ik ben zelf van een S70 naar een S60 gegaan en ben zeer tevreden over het comfort en de rijeigenschappen van de S60. Vroeger ook met 850 en S70 T5 gereden, maar ik vind mijn huidige auto een stuk lekkerder sturen.
Ik zou niet gaan voor die ruil. Maar ik proef een beetje uit je berichtjes dat je de keuze al een beetje gemaakt hebt...
Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dit is koren op mijn molen
Ik heb inderdaad de overstap gemaakt van een V70R '97 automaat. Ik heb deze auto bijna drie jaar gereden, en er zelf direct een Vialle lpi installatie in laten leggen.
Zoals Keesjan vermeld heb ik de auto ingeruild omdat ik de mankementen zat werd. Het leekwel alsof alles stuk ging aan die auto. Op een gegeven moment ben je dat zat, en heb ik de overstap gemaakt naar de S60. In het begin heb ik er heel veel moeite mee gehad, ik was erg gehecht geraakt aan deze toch wel speciale auto. Toch heb ik nu nog steeds geen moment spijt van. De S60 is gewoon een betere auto. Tuurlijk mis je de duw in je rug, maar daar leer je makkelijk mee leven. De ruimte mis ik nog steeds, maar de wegligging van de S60 is gewoon van een andere klasse, en hij lijkt ook veel degelijker gebouwd. De S60 voelt met 2 ton vele malen beter aan dan de V70 bij 140.000 km. De auto was echt wel goed behandeld door zijn vorige baasje, de mankelmenten hadden ook niet zoveel te maken met hard rijden, maar gewoon slijtage.
Om het samen te vatten zat ik me in de V70 vaak te ergeren en met geknepen billen af te wachten wat er weer stuk zou gaan, en in de S60 rijd ik alleen maar dan met iets minder rijplezier dan in de V70. Als je puur voor emotie (en ruimte) gaat is de R natuurlijk de betere keuze, maar voor al het overige is er de S60.

Ik heb inderdaad de overstap gemaakt van een V70R '97 automaat. Ik heb deze auto bijna drie jaar gereden, en er zelf direct een Vialle lpi installatie in laten leggen.
Zoals Keesjan vermeld heb ik de auto ingeruild omdat ik de mankementen zat werd. Het leekwel alsof alles stuk ging aan die auto. Op een gegeven moment ben je dat zat, en heb ik de overstap gemaakt naar de S60. In het begin heb ik er heel veel moeite mee gehad, ik was erg gehecht geraakt aan deze toch wel speciale auto. Toch heb ik nu nog steeds geen moment spijt van. De S60 is gewoon een betere auto. Tuurlijk mis je de duw in je rug, maar daar leer je makkelijk mee leven. De ruimte mis ik nog steeds, maar de wegligging van de S60 is gewoon van een andere klasse, en hij lijkt ook veel degelijker gebouwd. De S60 voelt met 2 ton vele malen beter aan dan de V70 bij 140.000 km. De auto was echt wel goed behandeld door zijn vorige baasje, de mankelmenten hadden ook niet zoveel te maken met hard rijden, maar gewoon slijtage.
Om het samen te vatten zat ik me in de V70 vaak te ergeren en met geknepen billen af te wachten wat er weer stuk zou gaan, en in de S60 rijd ik alleen maar dan met iets minder rijplezier dan in de V70. Als je puur voor emotie (en ruimte) gaat is de R natuurlijk de betere keuze, maar voor al het overige is er de S60.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3798
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
natuurlijk speelt emotie een(grote) rol maar bij welke autoliefhebber niet!
maar het verhaal wil dat ik eerder een 850 2.5 10v op lpg heb gehad en daar erg tevreden overwas. daarna heb ik de auto ingeruild op een mercedes c-klasse 250 turbodiesel 150pk (sorry) vanwege een vrij zware caravan waar we wel eens mee weggaan,maar dat bleek een echte vergissing wat een dweil van een auto was dat,dus na een jaar toch maar weer een volvo.
deS60 D5,hij bevalt me op zich prima, heb eingelijk niet zoveel minpunten,maar toch heb ik wel een beetje heimwee naar m,n estate.
en uitkijken naar een V70 type 2 wordt mij eingelijk te duur anders was ik wel voor een v70 d5 gegaan.
maar ed:had jij niet gewoon een beetje pech met jou R? of zijn er meer R rijders die zoveel klachten hebben? ik dacht dat de v70 toch vrij probleemloos was(doorontwikkelde versie van 850)
maar het verhaal wil dat ik eerder een 850 2.5 10v op lpg heb gehad en daar erg tevreden overwas. daarna heb ik de auto ingeruild op een mercedes c-klasse 250 turbodiesel 150pk (sorry) vanwege een vrij zware caravan waar we wel eens mee weggaan,maar dat bleek een echte vergissing wat een dweil van een auto was dat,dus na een jaar toch maar weer een volvo.
deS60 D5,hij bevalt me op zich prima, heb eingelijk niet zoveel minpunten,maar toch heb ik wel een beetje heimwee naar m,n estate.
en uitkijken naar een V70 type 2 wordt mij eingelijk te duur anders was ik wel voor een v70 d5 gegaan.
maar ed:had jij niet gewoon een beetje pech met jou R? of zijn er meer R rijders die zoveel klachten hebben? ik dacht dat de v70 toch vrij probleemloos was(doorontwikkelde versie van 850)
geen glans zonder wrijving
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Er zijn rijders die inderdaad probleemloos sturen, maar echt probleemloze auto's zijn het niet. Een R zit volmet snufjes en elektronika, en dat gaat vroeg of laat toch echt stuk. Tuurlijk heb ik ook pech gehad, maar het is geen Toyota (in alle opzichten gelukkig).
Je weet bijvoorbeeld dat de airco een zeer zwak punt is, dat de remklauwen bij 2 ton moeten worden vervangen, net als de draagarmen voor, net als de krukaskeerring. Het zijn stuk voor stuk dure reparaties, en als alles zo'n beetje achter elkaar komt verlies je het vertrouwen in een auto.
Als je voor een R gaat kies er dan één zonder AWD, want dat systeem gaat regelmatig stuk, en dan komt de 2000,- euro het eerst.
Daarnaast had ik nog een hele riedel aan andere zaken die stuk zijn gegaan, en er kwam nog het één en ander aan. Toen was ik het beu.
Begrijp me goed, ik was helemaal weg van die auto, maar financieel werd ik er droevig van. Ik denk overigens niet dat een V70 D5 echt veel duurder is in aanschaf en zeker niet in onderhoud.
Hoevel km's ga je met de auto maken per jaar?
Je weet bijvoorbeeld dat de airco een zeer zwak punt is, dat de remklauwen bij 2 ton moeten worden vervangen, net als de draagarmen voor, net als de krukaskeerring. Het zijn stuk voor stuk dure reparaties, en als alles zo'n beetje achter elkaar komt verlies je het vertrouwen in een auto.
Als je voor een R gaat kies er dan één zonder AWD, want dat systeem gaat regelmatig stuk, en dan komt de 2000,- euro het eerst.
Daarnaast had ik nog een hele riedel aan andere zaken die stuk zijn gegaan, en er kwam nog het één en ander aan. Toen was ik het beu.
Begrijp me goed, ik was helemaal weg van die auto, maar financieel werd ik er droevig van. Ik denk overigens niet dat een V70 D5 echt veel duurder is in aanschaf en zeker niet in onderhoud.
Hoevel km's ga je met de auto maken per jaar?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Zou je er dan wel gas in bouwen? Je verdient de installatie pas na een paar jaren (2,5 jaar) terug, en inruilen is erg lastig met een lpg installatie. Bovendien gaan de vialle pompen regelmatig stuk, dus je onderhoudskosten stijgen daarbij ook nog (niet meegenomen in de terugverdientijd). Ik zou lekker op benzine gaan rijden.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Kun je ook wel een gewone gasinstallatie laten inbouwen in een R (zo'n GasFX installatie van <2000 euro is er niet voor de R volgens mij)? Of moet je dan ook een high performance gas systeem hebben ? Of bestaat dat niet ?
20000km op jaar basis is ook niet zo veel. Als er al gas inzit is het wel rendabel. Moet je nog gas inbouwen, dan moet je ook lang doorrijden in die auto.
20000km op jaar basis is ook niet zo veel. Als er al gas inzit is het wel rendabel. Moet je nog gas inbouwen, dan moet je ook lang doorrijden in die auto.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3798
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
een lpi inst van vialle is mogelijk a 2500 euro,maar inderdaad moet je wel eerst 2jr rijden om dat terug te verdienen.
als hij goed bevalt zou ik hem ook wel langer willen houden,maar je weet pas dat je een goede hebt als je hem een poosje hebt.
en mischien is het dan verstandiger om uit te kijken naar een 2.5T 200pk
mischien is zon auto iets minder risicovol dan een R, die koop je doorgaans
niet om met 100km/u voort te sukkelen :spermy: en misch. loopt een 2.5T
ook nog wel mooier op lpg?
als hij goed bevalt zou ik hem ook wel langer willen houden,maar je weet pas dat je een goede hebt als je hem een poosje hebt.
en mischien is het dan verstandiger om uit te kijken naar een 2.5T 200pk
mischien is zon auto iets minder risicovol dan een R, die koop je doorgaans
niet om met 100km/u voort te sukkelen :spermy: en misch. loopt een 2.5T
ook nog wel mooier op lpg?
geen glans zonder wrijving
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Voor de loop maakt het niets uit welke motor je kiest als je maar een exemplaar van voor 2000 neemt ivm de kop. Eigenlijk voldoet alleen een Vialle lpi installatie omdat dat de enige is zonder verdamper, en dus geen extra opwarming van de kop.
Als je de berekening voor gas maakt moet je ook extra onderhoud calculeren en zeker ook de verminderde inruilwaarde. Dan ziet de berekening er ineens heel anders uit. Ik heb daar ook mijn hoofd mee gestoten in de zin dat ik dat niet heb meegecalculeerd. Ik rijd heel wat meer dan jij, maar achteraf had ik hem niet op gas gezet.
Wat ik wil zeggen is: reken jezelf niet rijk!
Als je de berekening voor gas maakt moet je ook extra onderhoud calculeren en zeker ook de verminderde inruilwaarde. Dan ziet de berekening er ineens heel anders uit. Ik heb daar ook mijn hoofd mee gestoten in de zin dat ik dat niet heb meegecalculeerd. Ik rijd heel wat meer dan jij, maar achteraf had ik hem niet op gas gezet.
Wat ik wil zeggen is: reken jezelf niet rijk!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4319
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Ik heb er geen aandelen ofzo, maar de Volvo dealer in Eindhoven e.o. heeft momenteel een V70 2.4T op gas staan, misschien is dat wat ? Met ca. 20000 km/jaar is het denk ik zelf goedkoper om op bezine te blijven rijden, of je moet een auto zien te vinden waar al gas in zit.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3798
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
2.4T heeft vaste stoters dus iets minder geschikt voor lpg tov. 2.5T,maar ik denk dat ik na alle adviezen nog maar een poosje doorrijdt met mn s60.
want als je kijkt wat een s60 D5 van 2001 nog opbrengt dan is dat ong. evenveel als wat een v70 classic 2.5T van 97-98 nog moet kosten,en dan ga ik toch wel erg veel in bj. achteruit +ook nog het vorige model.
en dan ook nog een lpi instalatie a2500 euro #-o nee dat wordt geen goede deal
want als je kijkt wat een s60 D5 van 2001 nog opbrengt dan is dat ong. evenveel als wat een v70 classic 2.5T van 97-98 nog moet kosten,en dan ga ik toch wel erg veel in bj. achteruit +ook nog het vorige model.
en dan ook nog een lpi instalatie a2500 euro #-o nee dat wordt geen goede deal
geen glans zonder wrijving
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik denk dat je daar erg verstandig aan doet. Is altijd wel een beetje een anticlimax als je je stiekem al een beetje hebt verheugd op een andere auto, maar een S60 D5 is ook niet verkeerd hoor!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95