Lambda sensor, plaats stekker motorcompartiment?

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Anne
Starter

Hallo,

Ik heb een volvo 440, 1.7 multipoint injectie. Omdat ik een al een geruimte tijd foutcodes krijg die met de brandstofverhouding / lambda sensor te maken hebben, wil ik mijn lambda sensor door meten om te kijken of hij nog regelt tussen de 0.2 en 1 volt. Nu meet ik niets op pin 35 op de stekker van de ECU waar volgens haynes het signaal van de sensor op moet staan.

Weet ook iemand waar de stekker van de lambda sensor in het motorcompartiment uitkomt? Het lijkt of hij naar de voorkant in de buurt van de radiator loopt, maar ik zie hem niet zitten. Ik denk dat het mischien een draadbreuk of slecht contact is en wil dit graag uitsluiten voordat ik de sensor laat vervangen.

Groet,
Anne.
burnerchief
1st Gear member

zit boven radiator daar loopt een kabelboom daar zit de stekker in is een witte ronde stekker aan de linkerzijde

brant
adverteer gratis op http://www.freetrader.nl

Volvo s40 1.8 vialle lpi 1998
Chrysler lebaron 2.2 turbo cabrio 1984
Lincoln Town Coupé V8 400 cu 1978

Afbeelding
Anne
Starter

burnerchief schreef:zit boven radiator daar loopt een kabelboom daar zit de stekker in is een witte ronde stekker aan de linkerzijde
Ok, dank je wel. Ik heb even snel gekeken maar zie geen witte connector. Wel een connector die loshangt, die is zwart met 4 pinnen. Ik zie zo niet waar deze connector op aangesloten zou moeten worden.

Ik zal vanavond nog een keer kijken of ik de connector zie zitten.

Anne
Candy
1st Gear member

Bij mijn 2l. uitvoering zitten er 2 stekkers aan n.l. de bschreven witte ronde, welke aan een groene draad zit en een platte zwarte met daarin 2 draden voor de voeding.
Volgens de gegevens die ik uit h-base kan halen zit er op de 1.7l. de zelfde sensor.
Als u toch aan het meten bent, verwijder dan eens bij lopende motor de zekering voor de lambda zonde en meet even hoeveel amperre hier wordt opgenomen. Dit moet ongeveer 1 amp. zijn
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”