Ik heb hiervoor een Seat Leon 1.9 TDI 96KW Sport gereden, maar door een nieuwe en interessantere baan heb ik mijzelf een V50 cadeau gedaan. Die keuze was wel een lijdensweg (zeker voor mijn vriendin).
Ik heb in een aantal auto's proefgereden. De Audi A4 1.9 TDI Avant was te rumoerig en 48K voor een 2.0 TDI vond ik te veel van het goed voor een model dat eind 2007 vervangen wordt. De Audi A3 2.0 TDI vond ik geweldig maar te klein. De BMW 318D Touring High Executive reed geweldig en ondanks de prijs van 49K in de lease zeer aantrekkelijk. Maar de bijtelling werd me toch iets te veel, zeker in verhouding met 122PK. Toen heb ik voor de gein een Alfa 159 1.9 JTD16v Sportwagen gereden. Tja, onverwachts reed die erg goed. Maar helaas was de leasemaatschappij het daar niet mee eens en zou die in de lease net zo duur worden als de BMW terwijl hij dik 6K goedkoper zou zijn.
De Volvo V50 heb ik eigenlijk altijd al heel mooi gevonden, maar erg duur voor het formaat. Desalniettemin is het na een proefrit toch een Volvo geworden. Ik hoop dat de prijs het premium imago gaat waarmaken.
Wat is het geworden? Een Volvo V50 2.0D Edition II Sport.
Voor degene die de specificatielijst niet uit hun hoofd kennen:
- - Brilliant Blue metallic lak
- - Dala Zwart Off-black (alles zwart dus)
- - Lederen stuur en pook met aluminiuminleg
- - High Performance audio met MP3 single-cd speler
- - Zaurek 17" velgen in Diamond Cut uitvoering (titaniumlook)
- - Regensensor
- - Parkeersensoren achter
- - Matchromen elektrisch inklapbare en verwarmde buitenspiegels met waterafstotende coating
- - Mistlampen voor
- - Climate control met Air Quality System
- - Aluminium middenconsole
- - Bi-xenon verlichting met hoge druk koplampsproeiers
- - 6 CD wisselaar met MP3/WMA
- - Premium Sound met 12 speakers, versterker en dolby-surround compatible
- - Sport Chassis (2 cm verlaagd en sportonderstel)
- - Geen emblemen achterop
- - Zwarte dakrails
- - Verwarmde voorstoelen (Winter Line)