Pagina 1 van 1
Cyclone besteld....wie ervaring??
Geplaatst: 13.02.2007 - 20:59
door Ber
dag heren, en dames,
Jawel, mijn pc beveiligingen zijn weer dusdaning dat ik weer kan inloggen.... Fijn als gabber mijn PC even onderhanden neemt en beveiligd...
Oke, dan.
Mijn Roffel gaat volgende week voor een grote beurt (nee niet van jorinde...pffff)
en ik heb vandaag een cyclone besteld.
Gabber rijdt er al weer even mee,
en ik was nieuwsgierig of er nog meer rijders met een Diesel deze "toevoeging" hebben en wat de ervaringen er mee zijn.
Algemeen
De cyclone is toepasbaar in de meeste verbrandingsmotoren voor zowel diesel als benzine. De Cyclone zorgt voor een betere menging van brandstof en lucht waardoor een efficiëntere en schonere verbranding ontstaat. Door deze schonere verbranding neemt niet alleen de emissie af maar wordt de levensduur van verbrandingsmotoren aanzienlijk verlengd. De Installatie bij een gewone motor neemt in de regel niet meer dan 5 minuten in beslag. Bij een turbo kan plaatsing afhankelijk van de plaats van de turbo iets langer duren omdat de cyclone na de turbo wordt geplaatst. Voor het plaatsen van de Cyclone is geen diepgaande technische motorkennis vereist. Een geringe motorkennis die de meeste schippers wel hebben is in de regel voldoende om zelf de Cyclone te installeren. Bij Benzine en dieselmotoren is verder geen afstelling nodig. Alleen bij motoren die op LPG draaien (wat in de scheepvaart eigenlijk niet voor komt) dient de vollast opnieuw afgesteld te worden.
Als de Cyclone op de juiste wijze gemonteerd is kan deze op geen enkele wijze schade toebrengen aan de motor.
De Cyclone is te verkrijgen vanaf € 98,50 incl. BTW excl. verzendkosten. Op elke Cyclone zit een 3 maanden niet goed geld terug garantie.
Geplaatst: 14.02.2007 - 21:55
door Hathu
k ben ook benieuwd of zo,n cyclone echt doet wat ie zou moeten doen.
Geplaatst: 14.02.2007 - 23:46
door Jur
Cyclone
Het tweede apparaat waar we over werden getipt is de Cyclone2. Je koopt het via internet voor 107,50 euro. De Cyclone, ook wel bekend onder de naam Hiclone, is een apparaatje voor in de auto dat brandstof besparend zou moeten werken.
Het apparaatje is een roestvrij stalen cilinder met schotten die voorzien zijn van een speciaal profiel. Het apparaatje wordt geplaatst na het luchtfilter en voor de gasklep bij benzinemotoren of het spruitstuk van de luchtinlaat van dieselmotoren.
Op de site
www.brandstofgeheim.nl staat dat de cyclone ervoor zorgt “dat de lucht gaat wervelen waardoor er een betere menging ontstaat van brandstof en lucht. Door deze betere menging van brandstof en lucht zal er meer brandstof verbranden en komt er meer energie vrij voor de aandrijving. Door deze betere verbranding neemt de uitstoot van roet en schadelijke uitlaatgassen af.” Er zou een brandstofbesparing gerealiseerd kunnen worden van 24 %.
Goed voor je portemonnee én voor het milieu. Reden voor Kassa om ook dit product uit te proberen.
We kozen voor de DEKRA, een organisatie die gespecialiseerd is in autokeuringen. Zij monteerden een Cyclone in een redelijk nieuwe Hyundai Getz 1300 12V. Deze auto heeft zoals de meeste auto’s van tegenwoordig, een injectiesysteem. We testten de auto op het gebruik van brandstof, maar uit de resultaten bleek niet dat de auto zuiniger ging rijden. Zelfs niet na meerdere tests. Volgens Bert Berends van Dekra zou dat direct aantoonbaar moeten zijn, omdat de testapparatuur gloednieuw is en het motormanagementsysteem elke correctie direct weergeeft. De verschillen waren nihil tot zelfs in het nadeel van de Cyclone.
Dan de uitstoot. Helaas ook daar vonden we slechts minimale verschillen, en mét de cyclone kwam er zelfs meer rommel uit de uitlaat. Volgens Gert van veldhuizen, distributeur van Cyclone, hadden we langer met de auto moeten rijden, en op de site staat dat je minstens 30 uur moet rijden met de auto voor je resultaat boekt. Maar Berends verklaart dat dit met de auto’s van tegenwoordig helemaal niet nodig is. “Of je nou 2 uur, 2 dagen of 2 maanden ermee rijdt, het resultaat is telkens hetzelfde” aldus Berends. Omdat we gebruikmaakten van een nieuwe auto, zou er direct resultaat moeten zijn. De motor is nog schoon en hoeft niet ‘schoongereden’ te worden, zoals ons door de distributeur en verkoper van Cyclone werd aangeraden.
Aangezien het principe van de Cyclone volgens Dekra niet klopt, kan het apparaat niet werken volgens de beloftes die ons op de site worden gedaan, ook niet op oudere auto’s die met een carburateur rijden.
Kortom: op basis van de resultaten die we bij Dekra boekten, kunnen we de Cyclone niet aanraden. Van Veldhuizen verzet zich tegen onze wijze van testen. “Het product is in Amerika en Korea vele malen getest, en heeft bewezen wel degelijk te werken” verklaart de distributeur. Er zouden wereldwijd zo’n 170.000 Cyclones verkocht zijn en in Nederland rijden ook veel tevreden gebruikers rond met een Cyclone in hun auto. Van Veldhuizen staat vierkant achter zijn product en geeft een drie-maanden-garantie: je mag het drie maanden proberen, ben je niet tevreden, krijg je je geld terug. Hij wil de Cyclone door TNO laten testen. Wij zijn benieuwd naar de testresultaten.
bron:
Vara Kassa
Geplaatst: 15.02.2007 - 18:01
door Barry (Grillmeister)
Ik heb nog een speciale vloeistof in een flesje zitten daar gaat je motor 10 procent zuiniger van lopen, gegarandeerd voor de meeste motoren. Slechts 25€!!!
Wie gelooft me....
Grt Barry
Geplaatst: 16.02.2007 - 12:15
door Hathu
Ik niet, volgens mij zijn al die middeltjes gebakken lucht. Wat wel helpt is je rechtervoet in bedwang houden, kost niets.
Geplaatst: 16.02.2007 - 12:21
door Barry (Grillmeister)
LMAO!!!
Geloof ik ook in de rest is 1 grote Hoax!!!
Groet Barry
Geplaatst: 24.02.2007 - 23:26
door Ber
okeee...de eerste ervaring dan nu:
Hij schakeld echt anders!!!!
Ik rij een automaat, en als ik bij 120 gas gaf,
trok hij gewoon op.
Als ik dat nu weer doe (op het zelfde stuk weg) dan schakeld hij eerst terug en trekt dan verder op....
gebakken lucht???
geen idee, maar ik heb vandaag een nieuwe tank vol gegoid,
en ik ben erg beneiuwd naar mijn totaal verbruik....
Ber
Geplaatst: 25.02.2007 - 10:57
door Hathu
En het roeten hoe is het daar mee als hij terugschakelt en een sprintje trekt.
Ben benieuwd.
Geplaatst: 25.02.2007 - 19:04
door BlackSapphire
Keep us informed!
Geplaatst: 25.02.2007 - 22:18
door Ber
En het roeten hoe is het daar mee als hij terugschakelt en een sprintje trekt.
Ben benieuwd
dat was al erg zwart......maar dat is juist de charme van mijn auto,
tenminste tot je er achre rijdt en de dame voor je een dot gas geeft!
ber
Geplaatst: 28.02.2007 - 21:30
door Campy
Dit doet me denken aan iets dergelijks een paar jaar geleden, toen was er ook zo'n type ding op de markt, dat moest je dan om je brandstofleiding heen klemmen, daardoor gingen dan de ionen allemaal de goede kant op staan, waardoor de verbranding veel efficienter ging natuurlijk enz. enz. Nooit meer wat van gehoord.
Je kunt met zo'n apparaat volgens mij wel brandstofbesparing realiseren, daarvoor moet je het onder je gaspedaal schroeven. :sign11:
Geplaatst: 28.02.2007 - 21:35
door menjo
Barry (Grillmeister) schreef:Ik heb nog een speciale vloeistof in een flesje zitten daar gaat je motor 10 procent zuiniger van lopen, gegarandeerd voor de meeste motoren. Slechts 25€!!!
Wie gelooft me....
Als het een fles van ongeveer 6 liter is geloof ik je meteen

Geplaatst: 01.03.2007 - 21:00
door Ber
stil nou even heren....
ik rij echt heel lomp (alsdus mijn zuinig en rustig rijdende echtgenoot)
heb maar 1 stand....en das plankgas...
rij veel korte stukjes...
maar ik zie nu mijn gemiddeld verbruik echt dalen!!!
(en nee, ik rij niet anders...zou niet weten hoe en niet willen ook)
ik reed tussen de 6,9 en de 7,3 per tank (gemiddelde)
en ik zit nu tussen de 6,3 en de 6,5
kwil echt niet zeuren.....maar ik hou jullie op de hoogte!!
Ber....het ex-circuitrijdster....
Geplaatst: 06.03.2007 - 11:40
door Barry (Grillmeister)
Mijn god Ber 6,3 kilometer op 70 liter is wel heel erg veel.... (een patria of leopard doet ook zoiets geloof ik) LOL
Groet Barry
Geplaatst: 08.03.2007 - 20:42
door Ber
Mijn god Ber 6,3 kilometer op 70 liter is wel heel erg veel.... (een patria of leopard doet ook zoiets geloof ik) LOL
....lekker weer, zie je mij aan voor een blondje...hahahaha
maar ondertussen is het gemiddel verbruik bij de tank die ik gister leeg reed wel gedaald naar 5,9....
ik zeg niets.....zal echt wel aande wonderolie liggen????
maar het toeval wil dat ik echt flink heb ge-rffeld op de snleweg,
en daarnaast ook de nodige huis-school-winkelcentrum-ritjes heb gemaakt....(slurp)
kortom, oordeel zelf,
Ber