Alu dakrails op ouder model?

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Christophe
2nd Gear member
Contacteer:

Hello

Heb nu al een paar nieuwe Volvo's gezien met die alu dakrails. Die zijn zo hrhrhr :o

Afbeelding

Vraagjes
1) Passen die dakrails op mijn V70 van 2003?
2) Wat is de kostprijs van die dakrails?
3) Zou de dealer ermee akkoord gaan om mijn oude dakrails over te nemen voor een prijsje indien ik die nieuwe zou bestellen? Of hangt dit af van garage tot garage.

Groeten

Christophe
Volvo V70 D5 2003
Guestuser

1: Zo'n dakrails zijn in ieder geval wel leverbaar voor een V70 van 2003
2: Pin me er niet op vast, maar je moet denken aan zo'n € 400 - 450 zo uit m'n hoofd.
3: Het zal sowieso van garage afhankelijk zijn, maar ik zou persoonlijk geen goede redenen weten waarom ik oude rails in zou willen ruilen. Voor de verkoop kun je ze niet meer gebruiken. Meeste mensen willen zoiets ook niet 2e hands met misschien enige gebruikersschade komen, althans zo zijn m'n ervaringen. In de winterverhuur kan ik er ook niks mee. Beste is om zoiets gewoon particulier ergens aan te bieden en er zo een leuke prijs voor terug te krijgen.

Voor vraag 1 en 2 zou ik als ik jouw was even binnenwippen bij je lokale Volvo dealer, of als dat niet lukt even een belletje doen. Eventueel kan ik het op de zaak ook wel nakijken voor je, maar ik heb het zo gigantisch druk dat ik niet veel dingen wil gaan beloven :?
Ben
Executive Member
Contacteer:

D'r is regelmatig vraag naar dakrails. Gewoon op Marktplaats.nl of speurders.nl aanbieden.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Christophe
2nd Gear member
Contacteer:

Thanks Bart en Ben

Ik moet en zal die hebben :P

Hebben jullie een idee hoeveel ik zou kunnen vragen voor die oude dakrails? Heb ze eens van dichtbij bekeken en heb geen enkele kras of iets anders gezien.

en nog iets: Wat is ongeveer de prijs voor die alu side-strips? Ziet er ook echt geil uit. (zie foto)
Volvo V70 D5 2003
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Christophe schreef: Wat is ongeveer de prijs voor die alu side-strips? Ziet er ook echt geil uit. (zie foto)
Dat is geen alu, je eigen site strips gewoon laten spuiten in kleurnummer 426
Guestuser

Heb je nu toevallig de 9162365 gemonteerd op je V70? Onderdeelnummer is terug te vinden op je huidige dakrail natuurlijk. Dan wil ik wel even kijken wat de huidige nieuwprijs is van het spul en kun jezelf een redelijke 2e hands prijs bedenken :D

Ik kan alleen nu niks van prijzen opzoeken want het complete systeem ligt op het moment plat hier. Die dakrails wat jij nu moet hebben (Alu geborsteld) moet je pakken van de Titanium Edition. Ik kan je wel nu alle onderdeelnummers oprafelen, maar ik denk dat je meer waarde hecht aan de bijhorende prijzen waar ik je helaas op het moment dus niet aan kan helpen.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Die alu roofrails van de XC hebben een middensteun boven de c-stijl die anders is als die van de gewone V70, ik ben bang dat het niet mooi zal aansluiten.
Guestuser

Hoeft ook niet van de XC70 he. Die zijn inderdaad anders

Gewoon de V70 Titanium Edition nemen, de lokale dealer weet ze zo te vinden........tenminste, daar ga ik voor het gemak even van uit :D
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

VolvoBart schreef:Hoeft ook niet van de XC70 he. Die zijn inderdaad anders

Gewoon de V70 Titanium Edition nemen, de lokale dealer weet ze zo te vinden........tenminste, daar ga ik voor het gemak even van uit :D
Die zijn volgens mij niet van aluminium maar van staal met daarop een zilverkleurig gecoate kunststof, als dat zo is dan zou je je bestaande roofrails toch ook kunnen laten coaten in zilvergrijs?.
nauticbluepearl
3rd Gear member

Bart simpson, Ik snap je hele verhaal en heb ook al eens het verschil gezien, maar dat plaatje hierboven dat is toch een V70?, en die heeft dan toch ook die komische dubbele steun t.p.v. C stijl?
is dat dan niet gewoon de 2005 uitvoering van een roofrail?
Guestuser

Die zijn volgens mij niet van aluminium maar van staal met daarop een zilverkleurig gecoate kunststof, als dat zo is dan zou je je bestaande roofrails toch ook kunnen laten coaten in zilvergrijs?.
Helemaal gelijk, mijn fout. Ik was in verwarring met een ander type rails.
Christophe
2nd Gear member
Contacteer:

Ello. Heb net een mailtje teruggekregen van Volvo Belgium

Over die alu dakrails hadden ze te zeggen
1. Dakrails : in principe zijn deze aluminium dakrails niet beschikbaar als accessoire voor uw
wagen. Deze zijn namelijk voorbehouden voor de speciale Ocean Race uitvoering waarvan u de
afbeelding ziet op de internetlink die u stuurde: http://www.autoweek.nl/images/480/10265.jpg.
Deze serie is momenteel nog niet beschikbaar is voor de Belgische markt en dus beschikken we ook
nog niet over gedetailleerde informatie (afmetingen, prijs...)met betrekking tot de dakrails van
deze uitvoering. Ik kan u nog niet met zekerheid zeggen of deze ook op uw wagen zullen passen.
Ja het is misschiens wel een Ocean Race edition op die foto maar ik ben er 100% van overtuigd dat ik die dakrails al heb gezien op straat op de gewone nieuwe V70 en XC70 modellen!!!!!!!! Dus er klopt iets niet met zijn verhaal.

Ivm met de sidestrips zeiden ze:
2.Voor de siertrips: volgens mijn info moet het wel mogelijk zijn om deze op uw wagen te
plaatsen. Deze zullen dan wel speciaal moeten gespoten worden in de kleurcode 426. Deze
kleurcode zou volgens mijn voorlopige informatie inderdaad overeen komen met de kleur van de
sierstrips op de Ocean Race series.
Dus je hebt wel gelijk Bart Simpson :)...Zal ik deze of volgende week laten spuiten.

Had ook gevraagd voor die alu ringen in het dashboard. Hun antwoord:
3.De alu ringen in het dashboard zijn niet beschikbaar in België. Dit is een lokaal accessoire
dat enkel aangeboden wordt door Volvo Duitsland.
Ik heb ze vandaag besteld op heicosportiv.de en zal ze dan laten plaatsen door de dealer...

Nu nog juist die dakrails. I'm not resting until I have them. Wacht nog op antwoorden van verschillende dealers. :evil:

Christophe
Volvo V70 D5 2003
Christophe
2nd Gear member
Contacteer:

Ik heb zopas een kleine 2 uur bij de dealer doorgebracht.

Voor die nieuwe alu dakrails zal het wel lukken om op de V70 te steken zeiden ze. Ze zijn ook bereid om mijn oude rails terug over te nemen voor 150 euro :/

Prijzen exclusief btw
Alu Rails 240,55 x 2 = 481,1
Huis voor 7,76 x 2 = 15,52
Huis midden 6,14 x 2 = 12,28
Huis achter 6,14 x 2 = 12,28
Werkuren 90 min = +- 80
-------------------------------------
TOTAAL RAILS = 601,18 + 21% btw = 727 euro :shock:
TOTAAL RAILS = 727 - 150 = 577 euro :shock:

I.v.m de sierstrips (linkerkant en rechterkant, voor en achter blijft onaangeroerd) zijn er 3 mogelijkheden. Nu heb ik de zwarte korrelige strips.

1) Zoals ik het wil en zoals op de foto zijn het gladde strips en belachelijk duur :(. Die kosten exclusief btw
Sierstrip achterdeur links/rechts 104,9 x 2 = 209,8
Sierstrip voordeur links/rechts 104,9 x 2 = 209,8
Sierstrip vleugel links/rechts 50 x 2 = 100
Werkuren 90 min = +-80 euro
-------------------------------------
TOTAAL STRIPS btw inclusief = 599,6 euro :shock:

2) Ze zeiden dat die strips gelijmd zijn. Als je deze wegdoet kan je ze niet meer hergebruiken. Dus de volgende mogelijkheid was om gewoon nieuwe korrelige strips te kopen en die te spuiten in kleurcode 426. Dit kwam op een totaal van 450 euro zeiden ze... De strips spuiten zonder ze weg te halen wouden ze niet doen omdat er teveel risico is dat de lak loskomt na een tijdje.

3) Laatste mogelijkheid was om gewoon de Titanium strips te kopen maar dat wil ik niet omdat ze niet zouden passen vind ik met de alu dakrails.

Is toch wel een kostelijk ideetje :?
- Denken jullie dat ik mijn oude rails voor een beter prijsje zou kunnen verkopen dan die 150 euro?
- Is het mogelijk om de stukken voor een goedkoper prijsje te kopen. Via Zweden, fabriek of andere garage? Anything??
- Ik vraag mij af of de auto mooi zou zijn door alleen de roofrails te vervangen en de sierstrips niet.

Iemand suggesties?

Groeten

Christophe
Volvo V70 D5 2003
davidoff
2nd Gear member

hallo zeg, 240 euro voor 1 rails zonder die huisjes?? :shock:
is zeker niet weinig nee, in totaal ruim 1100 euro voor die aluminium accenten.
ik zelf zou er niet zoveel voor over hebben eerlijk gezegt, voor dat geld of iets meer kun je erg mooie velgen kopen haha.
ben benieuwd of je er via marktplaats of iets dergelijks meer voor zou kunnen krijgen, ik weet niet voor hoeveel die dingen normaal gaan maar 150 euro vind ik ook niet weinig voor gebruikte rails, ze zijn dan wel in goede staat in ieder geval.

succes met je beslissing!!
Toch een mooi stukje Zweedse degelijkheid van Hollandse bodem.
joost
7th Gear member

Christophe, dit gaat je mischien niet helpen...

Die dakrails vind ik nog wel het overwegen waard. De combinatie van materiaal en kleur heeft iets echts. De strips daarentegen zijn van plastic en vind ik zeer goedkoop ogen in die kleur in combinatie met de kleur van de auto. Ik vind het er bovendien een beetje vreemd uitzien als ik kijk naar de gehele lijn, van voorbumper tot achterbumper. Niet mooi. Dakrails zijn een soort toevoeging aan de auto en daar maakt dat kleurverschil veel minder uit én het ziet er wel apart uit.

Als ik kijk naar de kosten van het verhaal dan vraag ik mij af wat de meerwaarde is. Ik denk niet dat je meer voor je auto kunt gaan vragen bij verkoop...

Als je twijfelt over die strips: bij twijfel altijd nee! Ik denk niet dat de auto minder mooi wordt als je alleen kiest voor de dakrails, die zijn in tegenstelling tot de strips wel een aardig detail.

Ik weet niet welke kleur jouw wagen heeft? Two tone kleurstelling vind ik op zich niet lelijk als bepaalde accenten iets lichter (lees één tint) of donkerder zijn gemaakt. Dat heeft wel iets gedestingeerds. Je ziet, ik ben niet van het gedurfde werk :lol: en zou derhalve van het hele verhaal afzien.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Christophe
2nd Gear member
Contacteer:

Joost, mijn kleur is praktisch dezelfde als op de foto boven. Gewoon ietsje donkerder.

Hmmmm...Ik kan maar niet beslissen. Ik denk er zoveel over na dat ik al niets meer doe op mijn werk de laatste 3 dagen :lol: ...Mijn auto staat juist naast mijn bureau geparkeerd en ik blijf er maar naar kijken en nadenken.

Die alu ringen in het dashboard ga ik sowieso toevoegen. Die heb ik dus bij heicosportiv gekocht voor 119 euro inclusief btw. Nu nog de montage bij de dealer :evil: . Ze zeiden dat het ongeveer een 2 uur zal duren. Ik wil het zelf niet proberen. Ben niet zo handig met die dingen.

Ik denk dat ik die dakrails gewoonweg ga bestellen. Die zijn te mooi om het niet te doen 8) . Het zal mijn verjaardagscadeautje zijn die ik aan mijn eigen schenk. En de sierstrips ga ik voor nu gewoon zo laten. 600 euro voor strips is ietsje te zot. Ik hoop gewoon dat de combinatie van de donkere strips met de alu dakrails niet ga tegenvallen.

Christophe
Volvo V70 D5 2003
joost
7th Gear member

Als de kleur van jouw wagen donkerder is, zal het contrast nog groter worden. Het vervelende is dat je het niet even kan proberen :(

Wat betreft het cadeautje aan jezelf: krijg je eindelijk ook eens iets wat je écht wilde hebben :D Jammer dat je het zelf natuurlijk moet betalen :?

Joost.
Christophe
2nd Gear member
Contacteer:

Kom juist van de dealer. Nieuwe roofrails zitten erop. Ziet er wel goed uit vind ik :P . Maar met de zij sierstrips zou het perfect zijn.

Hieronder een paar foto's
http://www.avalonproductions.be/volvo/auto_rechts.jpg
http://www.avalonproductions.be/volvo/a ... achter.jpg
http://www.avalonproductions.be/volvo/a ... chter2.jpg
http://www.avalonproductions.be/volvo/a ... chtbij.jpg

Ondanks de hoge prijs ben ik heel tevreden :)

Die alu ringen van Heico Sportib zitten er ook op. Dealer heeft ze geplaatst maar de ring rond de km teller is wel niet perfect geplaatst (zie 2e link) :evil: . De ring is een beetje teveel naar links en er is lijm zichtbaar aan de onderkant :cry: . Maar ja....Al rijdend let je daar wel niet op.

http://www.avalonproductions.be/volvo/dashboard.jpg
http://www.avalonproductions.be/volvo/dashboard_km.jpg

Tot later mensen. Ik post wel nieuwe pics indien ik toch die sierstrips laat plaatsen :twisted:

Ciao

Christophe
Volvo V70 D5 2003
Ben
Executive Member
Contacteer:

Die rails zien er mooi uit.

De dealer moet zich schamen over die ring :evil: Dat zou hij van mij opnieuw moeten doen. En dat zal wel uitdraaien op een compleet nieuwe klokkenwinkel om het weer netjes te krijgen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
joost
7th Gear member

Ben schreef:Die rails zien er mooi uit.

De dealer moet zich schamen over die ring :evil: Dat zou hij van mij opnieuw moeten doen. En dat zal wel uitdraaien op een compleet nieuwe klokkenwinkel om het weer netjes te krijgen.
Geheel mee eens. Kijk dan had je het net zo goed zelf kunnen doen. Even terug dus. Tja en die strips... ik weet het nog steeds niet.

Joost.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”