Handleiding plaatsen parrot in V50

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Guestuser

Misscien staat dit al op het forum maar kan iemand me aan een link helpen hoe ik een parrot inbouw in mijn v50. Maak me vooral zorgen over hoe je de radio uitbouwt om de mute functie operationeel te krijgen.
C 30 T5
4th Gear member

Om een Parrot goed te kunnen monteren in een V50 heb je eigenlijk nog twee extra kabels nodig. ( een kabel bij een basis geluids installatie 46 euro )

Dit is van VOLVO naar ISO en terug en een verlengkabel voor naar je stuureenheid onder het daschbord bij elkaar 75 euro.

Een plaats om het te plaatsen kan dit zijn.

Afbeelding

Het schuine stukje recht maken van het steuntje en tegelijk terug plaatsen met het ombouwframe van de radio

Afbeelding

succes !
Guestuser

Hoe demonteer je het dashboard om de kabels aan te sluiten?
Jannock
2nd Gear member

Je kunt de omlijsting van de klokken makkelijk verwijderen door twee schroeven los te draaien. De schroeven zitten links van de km teller en rechts van de toerenteller aan de binnenkant van de omlijsting. Als deze los zijn kun je de omlijsting lostrekken uit een paar klemmen. Vervolgens kun je rechts achter het dashboard komen. Overigens heb ik de Parrot in het bakje achter de versnellingspook. Iets minder makkelijk te bedienen, maar geen hinder van het verlichte display in het donker.

Jannock
Guestuser

Jannock schreef:Je kunt de omlijsting van de klokken makkelijk verwijderen door twee schroeven los te draaien. De schroeven zitten links van de km teller en rechts van de toerenteller aan de binnenkant van de omlijsting. Als deze los zijn kun je de omlijsting lostrekken uit een paar klemmen. Vervolgens kun je rechts achter het dashboard komen. Overigens heb ik de Parrot in het bakje achter de versnellingspook. Iets minder makkelijk te bedienen, maar geen hinder van het verlichte display in het donker.

Jannock
Maar dien je de radio niet de demonteren om aan te sluiten ? En zo ja hoe doe je dat dan? Moet die zwevende console in z'n geheel eruit ?
Jannock
2nd Gear member

Dat ligt aan het audio-systeem dat in je V50 zit. Is het een basis systeem dan zit de radio voorin, heb je een high performance systeem dan zit de versterker-unit achterin en moeten de kabels verlengd worden naar achteren. Je behoeft dan je radio(-display) niet te demonteren. Op deze site kun je diverse inbouwtekeningen vinden waaruit je kunt afleiden op welke manier delen van het dasbboard kunnen worden gedemonteerd. Zie onder meer het voorbeeld van het inbouwen van een telefoonhouder.
Je kunt met verloopkabels eenvoudig de speakerkabels onderbreken en aansluiten op de Parrot, waarvoor je nog wel een mutebox nodig hebt. In verschillende topics is dit besproken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”