Nog niet zo lang geleden olie bijgevuld, tot ongeveer half vol.
Denk, ik ga es ff kijken hoe het er bij staat maar ik kan geen olieniveau meten.. alleen het onderste puntje van de peilstok is nat.
Heb wel de auto net even verplaatst 50 meter.. maar dat mag toch niet uitmaken? :?
Heb paar keer gemeten maar zo goed als niks. Snap er niks van, zoveel olie kan ie toch niet verbruiken? Ook geen olieplas gezien op de plek waar ie de hele nacht heeft gestaan.
Hij staat wel een heel klein beetje schuin nu, weg loopt af.
Maar dan toch zou je denken dat er wel IETS te meten moet zijn.
Raar...
Geen olie?
-
- 5th Gear member
Toen ik 'm koscht was de peil stok roestig (geen olie) bijgevuld en nooit meer last van gehad...
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
- marcelg
- 4th Gear member
hoeveel heb je gereden na het bijvullen?
heb je de olie wel ff laten staan voor dat je het meette?
als je nu niets meer meet zal ik even onder de auto kijken of je nergens zweet/olie sporen ziet.
heb je de olie wel ff laten staan voor dat je het meette?
als je nu niets meer meet zal ik even onder de auto kijken of je nergens zweet/olie sporen ziet.
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
- Oceanracer
- Geartronic member
Als olie nog koud is, is ie tevens nogal stroperig, waardoor de olie (na die 50 meter) niet direct weer naar beneden is gezakt. Beter is het om de olie te peilen voor aanvang van de rit (dus voor het starten) of na de rit (warme motor) maar dan wel 15 minuten te wachten om alle olie weer de tijd te geven terug te lopen in het carter. Het (iets) scheef staan van de wagen kan altijd van invloed zijn op het oliepeil.
Probeer met bovenstaande tips opnieuw olie te peilen en te vullen tot aan max. Let daarbij wel op dat je er ook niet boven uit komt, want dat is ook schadelijk voor je motor. Vaak is het verschil tussen min en max 1 liter.
Als je de auto pas kort hebt, geregeld (ca 1 keer per maand) je oliepeil controleren en eventueel bijvullen. Als 't oliedruklampje gaat branden ben je echt al te laat...
Probeer met bovenstaande tips opnieuw olie te peilen en te vullen tot aan max. Let daarbij wel op dat je er ook niet boven uit komt, want dat is ook schadelijk voor je motor. Vaak is het verschil tussen min en max 1 liter.
Als je de auto pas kort hebt, geregeld (ca 1 keer per maand) je oliepeil controleren en eventueel bijvullen. Als 't oliedruklampje gaat branden ben je echt al te laat...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race