Hallo iedereen,omdat ik later dit jaar een volvo c30 wil bestellen heb ik een vraag hierover.
Je kan de c30 bestellen met 5-cylinder 2.4/t5 en een 1.6/1.8/2.0 4-cylinders.
Welk blok is sterker,dus kan meer hebben,en welk blok kan meer kilometers aan?
Ik als volvo leek heb van volvo bezitters gehoord dat volvo bekend staat om zijn 5-cylinder blokken.
Hoe is jullie visie hierop?Kortom waarom zou ik geen 4 maar een 5-cylinder moeten kopen?
5 cylinderblok vs. 4 cylinder
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Volvo staat vooral bekend om zijn B230XX 4 cilinder. Maar die 5 cilinders alsmede de 6 cilenders kunnen zeer hoge km standen aan.
De loopcultuur van een 5 cilinder is wel mooier dan die van 4.
De loopcultuur van een 5 cilinder is wel mooier dan die van 4.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Klopt, daar staat de 5 cilinder bekent om.Remco29 schreef:.... de 5 cilinder heeft mooie roffel.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- 244DL2.0
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 26.12.2006 - 18:24
- Locatie: Culemborg
Da's heel simpel: als je budget het toestaat, ga voor de 5-pitter! Waarom dacht je dat Ford die ook in de snelle Focus en S-Max legt? Maximale fun en duurzaamheid.
De reputatie van Volvo werd gevestigd door de B18 (Amazon, 544 Katterug, vroege 140's) waarvan de latere B-blokken de 'nazaten' zijn. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de B23-blokken geweldig zijn. Maar de roffels zijn helemaal ongehoord duurzaam. Vele bekend met ruim boven 5 ton. Mijn eigen is na 468-duizend ook nog heel gezond.
De reputatie van Volvo werd gevestigd door de B18 (Amazon, 544 Katterug, vroege 140's) waarvan de latere B-blokken de 'nazaten' zijn. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de B23-blokken geweldig zijn. Maar de roffels zijn helemaal ongehoord duurzaam. Vele bekend met ruim boven 5 ton. Mijn eigen is na 468-duizend ook nog heel gezond.
244 DL B200K, op zoek ...
855 GLE automaat 1993, 331.000 kms
855 GLE automaat 1993, 331.000 kms
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
En als je budget het echt toelaat ga je voor een 6 cilinder......
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Nee, dat zal niet gaan.......maar er zijn volvo modellen genoeg waar er een in zit.
Kies je gewoon motor boven model!
Kies je gewoon motor boven model!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- Jeroentje
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25.02.2006 - 22:15
- Locatie: nieuwegein
Sja ik zou voor dit gaan:

Maja ik mag niets zeggen this me eigen blok. De 5cyl kan veel KMtes aan die van mij heeft er nu 398dznd gelopen op gas. Maja lust ook wat meer dan een 4cyl. Denk dat je daar ook je keuze op moet maken.

Maja ik mag niets zeggen this me eigen blok. De 5cyl kan veel KMtes aan die van mij heeft er nu 398dznd gelopen op gas. Maja lust ook wat meer dan een 4cyl. Denk dat je daar ook je keuze op moet maken.
Ford escort MK3 1984. 1.6 8vEFI turbo 200PK
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 18:48
- Locatie: Amsterdam
De vijfcilinders zijn gruwelijk goede blokken. Bijna alleen met een bijl kapot te krijgen.
Ik vind de 6-cilinders over het algemeen nogal zuiperds. Mijn oude S70 2.5 automaat reed gemiddeld 1 op 11 en dat vind ik niet verkeerd voor zo'n auto.
En tja de diesel onder de diesels is natuurlijk de vijfcilinder D5. Ik rijd niet eens zoveel kilometers, maar ik heb de D5 puur gekozen vanwege z'n fantastische motor.
Als je voor een C30 gaat en genoeg budget hebt om een 5-cilinder te kopen, zou ik er geen seconde over twijfelen.
Ik vind de 6-cilinders over het algemeen nogal zuiperds. Mijn oude S70 2.5 automaat reed gemiddeld 1 op 11 en dat vind ik niet verkeerd voor zo'n auto.
En tja de diesel onder de diesels is natuurlijk de vijfcilinder D5. Ik rijd niet eens zoveel kilometers, maar ik heb de D5 puur gekozen vanwege z'n fantastische motor.
Als je voor een C30 gaat en genoeg budget hebt om een 5-cilinder te kopen, zou ik er geen seconde over twijfelen.
Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 22.06.2006 - 09:48
- Locatie: Den Haag
de 4 cilinders zijn Ford blokken uit de Focus. Niet slecht maar wel anders.
Volvo 340 special aut.86
Volvo 340 1.7 88
volvo 480 turbo 90
volvo 480 gt turbo 94
Volvo S40 2.0 T 2003
Volvo C30 T-5 R-design 2008
Volvo 340 1.7 88
volvo 480 turbo 90
volvo 480 gt turbo 94
Volvo S40 2.0 T 2003
Volvo C30 T-5 R-design 2008
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 18:48
- Locatie: Amsterdam
Dat zeggen ze ook altijd tegen Martijn Krabbé als de verbouwing van de huiskamer tegenvalt..... Tja het is ehhh anders.michel-S40 schreef: Niet slecht maar wel anders.
Maar alle gekheid op een stokje, de 4-pitters zijn natuurlijk ook geen slechte blokken. Slechte motoren zijn er ook volgens mij niet meer.
Ik vind alleen het verschil tussen de vier en vijfpitters erg groot en ik zou niet anders meer willen.
Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD
- Jeroentje
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25.02.2006 - 22:15
- Locatie: nieuwegein
Dat laatste zal geen probleem zijn denk ik. Gewoon kwest van starten motor en roffelen maar dat overtuigd iedereen.
Ford escort MK3 1984. 1.6 8vEFI turbo 200PK
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Ik heb vorig jaar een keer 3 S40's vrij kort achter elkaar gereden. Een 170 PK automaat, een T5 automaat en een 140 PK 5 cylinder met handbak. Uiteindelijk moet ik zeggen dat de 140 PK eigenlijk de leukste was. Nu ben ik niet zo'n automaat fan maar de meerwaarde van de T5 icm automaat ontging mij eigenlijk, had bij de 140 PK versie het gevoel dat ie vrijwel net zoveel trekkracht had in de gebieden waar je er het meeste gebruik van maakt. Tuurlijk wou de T5 wel sneller maar minder snel dan je van een 220 PK auto zou verwachten.
Pas geleden in een C30 2.0 handbak mogen sturen en was totaal niet onder de indruk. De motor voelde slap aan, hele smalle powerband, had het idee dat de bakverhoudingen ook niet goed op de motor waren afgestemd..
De 2.0 zou 145 PK hebben, 5 PK meer dan de 5 cylinder, maar er zat weinig fut in en koppel was ook duidelijk minder dan de 5 cylinder.
Pas geleden in een C30 2.0 handbak mogen sturen en was totaal niet onder de indruk. De motor voelde slap aan, hele smalle powerband, had het idee dat de bakverhoudingen ook niet goed op de motor waren afgestemd..
De 2.0 zou 145 PK hebben, 5 PK meer dan de 5 cylinder, maar er zat weinig fut in en koppel was ook duidelijk minder dan de 5 cylinder.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat klopt, die 2.0 is vanwege de veel lagere uitstoot geintroduceert, hij mag ook 150kg minder trekken dan een 2.4.Johann schreef:De 2.0 zou 145 PK hebben, 5 PK meer dan de 5 cylinder, maar er zat weinig fut in en koppel was ook duidelijk minder dan de 5 cylinder.
Die 2.4 140pk is alleen helemaal niet beschikbaar op een C30 en op de S40/V50 alleen nog maar met een automaat.
Als je op een C30 voor een 5 cilinder gaat is een ruimer budget wenselijk.
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
In de S40/V50 was er ook een 2.4 zonder i en deze hadden 140 PK.Remco29 schreef:Sorry,maar volgens mij is 2.4i in de c30 toch echt 170pk.
Volvo heeft deze motor vervangen door de 2.0 Ford Duratec, alleen de automaat is nog met de 2.4 5 cylinder leverbaar nu zoals Bart al aangaf.