Amazon 1969

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Amazonharrie
Starter

Hallo.
Ik ben in het bezit van een Amazon van 1969.
Deze wagen is iets verandert er is nl ABS geplaatst van een 240.
Nu heb ik het volgende verschijnsel:
Indien het ABS systeem inkomt is de wagen niet stabiel genoeg en gaat wat naar rechts of naar links.
Afhankelijk van het wiel waar ingegrepen wordt om te voorkomen dat dit doorslipt.
Heeft iemand een idee?
Alvast bedankt.
lodo75
Starter

ten eerste respect dat je ABS in een amazone hebt gebouwd, ook met rembekrachtiger??

dat is wel een moeilijk verhaar, er kunnen verschillende oorzaken zijn. heb je al je remleidingen vervangen door nieuwe?? door het ABS kan de druk hoger oplopen en misschien geeft je oude leidingen te veel mee waardoor de werking van het ABS wordt beinvloed. maar het kan ook zijn dat de wielgeometerie van een amazone niet goed omgaat met het schokkende effect van de ABS. je wielophanging is zo gemaakt dat hij licht stuurt, het stuurwiel weer in het middenkomt, en dat je nog wat voelt van wat er gebeurt. tegenwoordig met alle computers en miljoenen euros om te testen is dat geen probleem, maar je amazone is ontworpen in de tijd dat de batavieren nog met zen 5en waren. persoonlijk denk ik dat je er niks aan kan doen. tenzij iemand anders een idee heeft.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”