Kan iemand mij een idee geven waar ik bij een T5 aan moet denken wat betreft benzine verbruik? In de folder staat 8,7 liter per 100 km.
Dat lijkt mij nogal optimistisch. :?
Zijn er meer praktiche verbruiken bekend van de T5 ?
Moet er overigens Super of Euro getankt worden?
Dank.
Benzineverbruik T5 ??
- Pritchard
- 5th Gear member
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
- Locatie: Gent
Ik reed vorige week met een S60 T5, en gemiddeld verbruik was daar 11,0, was natuurlijk vervangwagen...
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
11 liter per 100 km is in elk geval wel stukken realistischer.
Reken er niet op dat je de 1 op 10 zult gaan halen, 1 op 8 zal meer in de buurt komen. Of je moet met een fluwelen voet gaan rijden, maar als je dat van plan bent, koop dan gewoon een 140 pk, rijdt dan net zo, maar ook nog voordeliger in verbruik en aanschaf. Zo'n T5 vraaaaaaaagt er gewoon om, dus gaat 't gas er op. Het is niet anders...
Reken er niet op dat je de 1 op 10 zult gaan halen, 1 op 8 zal meer in de buurt komen. Of je moet met een fluwelen voet gaan rijden, maar als je dat van plan bent, koop dan gewoon een 140 pk, rijdt dan net zo, maar ook nog voordeliger in verbruik en aanschaf. Zo'n T5 vraaaaaaaagt er gewoon om, dus gaat 't gas er op. Het is niet anders...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Pritchard
- 5th Gear member
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
- Locatie: Gent
Toen ik de T5 eventjes als leenwagen had, kon ik het niet laten voortdurend kick-downs te doen, het is gewoon zo verleidelijk... Een T5 koop je inderdaad niet om rustig te rijden me dunkt.
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 12.02.2006 - 20:43
Met cruise aan op de snelweg (120) ridt mijn V50 T5 (van november 2006)rustig 1 op 11... bij rustig rijden kun je zelfs 1 op 12 halen.... op 100km wegen is dat zeker haalbaar.
Maar idd, hahahaahah, de T5 gromt zo lekker als het gas erop gaat; als je echt zuinig wilt, moet je volvo V50 benzine laten staan; 2.4 is volgens mij echt niet zoveel zuiniger; 2.4i rijdt zelfs net iets ongunstiger dan T5 (achter de komma, maar toch). Voor zuinig moet je diesel rijden; of dat beter is voor het milieu betwijfel ik zeer; ondanks het roetfilter knalt er nog een hoop fijnstof de lucht in; maar dat is een heel andere discussie (filter reduceert een procent of 40).
Die T5 is echt heerlijk; je kunt er rustig mee rijden en dan drinkt tie niet enorm; je kunt er heerlijk mee weg spurten, tja dat kost energie.... maar dan vooral energie van de lachspieren...want stap in een T5 en elke dag rij je met een dikke smile.
Overigens, heb zelf een T5 momentum, communication line, sportinterieur, sagitta velgen, inklapbare spiegels, geen roofrails en in brilliant blue.
Maar idd, hahahaahah, de T5 gromt zo lekker als het gas erop gaat; als je echt zuinig wilt, moet je volvo V50 benzine laten staan; 2.4 is volgens mij echt niet zoveel zuiniger; 2.4i rijdt zelfs net iets ongunstiger dan T5 (achter de komma, maar toch). Voor zuinig moet je diesel rijden; of dat beter is voor het milieu betwijfel ik zeer; ondanks het roetfilter knalt er nog een hoop fijnstof de lucht in; maar dat is een heel andere discussie (filter reduceert een procent of 40).
Die T5 is echt heerlijk; je kunt er rustig mee rijden en dan drinkt tie niet enorm; je kunt er heerlijk mee weg spurten, tja dat kost energie.... maar dan vooral energie van de lachspieren...want stap in een T5 en elke dag rij je met een dikke smile.
Overigens, heb zelf een T5 momentum, communication line, sportinterieur, sagitta velgen, inklapbare spiegels, geen roofrails en in brilliant blue.
- Tommeke
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 20:08
- Locatie: Born
Van stilstand naar topsnelheid komen altijd schrikbarende benzineverbruiken op je boordcomputer te staan
Iig ik vond het wel aardig wat toen wij hem als leenauto hadden maar idd, T5 NODIGT gewoon uit
Het was jammergenoeg een automaat 
GreetZzZz Tom



GreetZzZz Tom

- henkor
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 06.02.2007 - 09:20
- Locatie: Utrecht
Ik heb sinds kort een V50 T5 van jan. 2005, en het verbruik valt me reuze mee. Ik rijd dagelijks woon/werk tussen Utrecht en Amsterdam, heb nu 600 km. op de dagteller staan en verbruik geeft aan 8.7 liter op 100 km. Moet wel zeggen dat echt 'blazen' er dan natuurlijk niet bij is. Lange ritten op de autobaan: 100 km in 6e versn. geeft ongeveer 7.0 L / 100 km, en 120 geeft circa 8.0 L/ 100 km. 80 km/h op de provinciale weg in z'n zes geeft zelfs 6.5 L / 100 km en dat is 1 op 15, maar ja .... heb je daar een T5 voor ?
Volvo V50 T5 Momentum Leder - Sapphire Black - Januari 2005
- Achterspoiler, Regensensor, High.Perf. Sound, Parrot 3200 carkit - Afneembare trekhaak
- Achterspoiler, Regensensor, High.Perf. Sound, Parrot 3200 carkit - Afneembare trekhaak
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 16.12.2006 - 04:04
Hoe krijg je het zo laag ??? De mijne (met automaat wel en 30.720 km op de teller) is niet onder de 11.5 l./100 km te krijgen (xenon's en airco aan). Nu staat hij op 12.9 ! Heb dit altijd normaal gevonden maar begin mij na het lezen van je post wel vragen te stellen dan... :? Toegegeven wel dat er vlotjes mee gereden wordt, maar dan nog hé...henkor schreef:Ik heb sinds kort een V50 T5 van jan. 2005, en het verbruik valt me reuze mee. Ik rijd dagelijks woon/werk tussen Utrecht en Amsterdam, heb nu 600 km. op de dagteller staan en verbruik geeft aan 8.7 liter op 100 km. Moet wel zeggen dat echt 'blazen' er dan natuurlijk niet bij is. Lange ritten op de autobaan: 100 km in 6e versn. geeft ongeveer 7.0 L / 100 km, en 120 geeft circa 8.0 L/ 100 km. 80 km/h op de provinciale weg in z'n zes geeft zelfs 6.5 L / 100 km en dat is 1 op 15, maar ja .... heb je daar een T5 voor ?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 20.05.2005 - 16:56
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Met m'n 2.4 haal ik met moeite 1 op 10 en ik ben absoluut geen agressieve rijder. Wel veel korte stukjes maar het verbruik valt me wel wat tegen.Oceanracer schreef:... Of je moet met een fluwelen voet gaan rijden, maar als je dat van plan bent, koop dan gewoon een 140 pk, rijdt dan net zo, maar ook nog voordeliger in verbruik en aanschaf. ...
Groet Cinq
V60 T3 R-Design, Ice White Solid, Winter Line en nog wat opties
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Korte stukjes sloebert altijd. Met mijn wagen red ik 't ook net. Maar met een T5 moet je echt moeite doen om die 1 op 10 te halen. En dan rijdt je nog trager ook dan jij en ik. En daar koop je dan juist weer geen T5 voor.
Verder geven sommigen hier het tijdelijk verbruik op, afgelezen van de BC bij een constante snelheid en dat is natuurlijk niet representatief. Maar het staat wel leuk. Een gemiddeld verbruik van 1 op 7 bij een vlotte rijstijl is voor een T5 zeker niet ongebruikelijk.
Verder geven sommigen hier het tijdelijk verbruik op, afgelezen van de BC bij een constante snelheid en dat is natuurlijk niet representatief. Maar het staat wel leuk. Een gemiddeld verbruik van 1 op 7 bij een vlotte rijstijl is voor een T5 zeker niet ongebruikelijk.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Rijd je veel snelweg kilometers of korte stukjes in de stad met koude motor?
Dit scheelt echt dag en nacht.
Ik ben net terug van wintersport met vier volwassen, dakkoffer en gemiddeld 150 km/h en dat was zuiniger dan mijn woon-werkverkeer.
Zomaar een verbruik geven lijkt me dus geen nut hebben.
Ik rijd zelf maar een 2.4 140pk (ca. 9.4-9.7l/100km) dus ik kan je geen voor jou verbruik geven.
Zal het verbruik van invloed zijn op je keuze?
Dit scheelt echt dag en nacht.
Ik ben net terug van wintersport met vier volwassen, dakkoffer en gemiddeld 150 km/h en dat was zuiniger dan mijn woon-werkverkeer.
Zomaar een verbruik geven lijkt me dus geen nut hebben.
Ik rijd zelf maar een 2.4 140pk (ca. 9.4-9.7l/100km) dus ik kan je geen voor jou verbruik geven.
Zal het verbruik van invloed zijn op je keuze?
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 20:32
Mijn S60 (2.4 140pk 5-bak) rijdt zo'n 7.5L / 100 km op de snelweg (veel A2 op rustige tijden, max. snelheid + 10 km). Met cruise control aan is hij wat minder zuinig en zit het dichter tegen de 8L.
Dit verbruik haal je bij:
- afstand houden
- niet terugschakelen bij inhalen
- laten uitrollen als je ziet dat je moet gaan remmen
Rij ik veel kleine stukjes, dan is het eerder 1 op 8, maar met zware auto's zoals veel Volvo's kun je het verbruik zelf sterk beïnvloeden. Hard optrekken is helemaal niet zo'n ramp trouwens, als je maar niet meteen daarna weer moet remmen, dan gooi je al je bewegingsenergie weg
Oh, en een erg rustige rijder ben ik niet, dus kun je nagaan
Mij leek de T5 trouwens potentieel zuiniger, met die 6e versnelling. Mijn S60 draait bijna 3000 toeren in de 5 bij 130 km/h. Als dat wat minder kon dan zou hij nóg zuiniger lopen op de snelweg denk ik...
Dit verbruik haal je bij:
- afstand houden
- niet terugschakelen bij inhalen
- laten uitrollen als je ziet dat je moet gaan remmen
Rij ik veel kleine stukjes, dan is het eerder 1 op 8, maar met zware auto's zoals veel Volvo's kun je het verbruik zelf sterk beïnvloeden. Hard optrekken is helemaal niet zo'n ramp trouwens, als je maar niet meteen daarna weer moet remmen, dan gooi je al je bewegingsenergie weg

Oh, en een erg rustige rijder ben ik niet, dus kun je nagaan

Mij leek de T5 trouwens potentieel zuiniger, met die 6e versnelling. Mijn S60 draait bijna 3000 toeren in de 5 bij 130 km/h. Als dat wat minder kon dan zou hij nóg zuiniger lopen op de snelweg denk ik...
S60 2.4 140pk (2001) - 2007 - 2009
S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden

S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden

- Martin HSI
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24.06.2006 - 10:18
- Locatie: Lage Mierde
- Contacteer:
Deze vraag heb ik ook ooit gesteld toen ik mijn T5 had gekocht.
Mijn winterbanden heb ik eraf gehaald en nu is het verbruik meteen hoger. (205/55/16 Vredestein wintrac)
Met winterbanden een testrit gemaakt van 200 km snelweg op alleen de cruisecontrol. Dus naar een afspraak en terug, daarna weer tanken bij dezelfde tank op dezelfde plaats en weer nokkie vol.
Snelheid 80-120km.u verbruik 1 op 13. Dit is echter geen rijden je mag het gas niet eens aanraken.
Mijn gemiddelde stond na die rit van 9,3 L naar 8,9 L op de 100.
Nu is het weer 9,4 L / 100 met de zomerbanden (225/45/17 Michelin pilot sport) en de 250 paarden worden dagelijks minimaal één keer getest.
Maar gemiddeld is 1 op 10 haalbaar.
Mvrgr,
Martin
Mijn winterbanden heb ik eraf gehaald en nu is het verbruik meteen hoger. (205/55/16 Vredestein wintrac)
Met winterbanden een testrit gemaakt van 200 km snelweg op alleen de cruisecontrol. Dus naar een afspraak en terug, daarna weer tanken bij dezelfde tank op dezelfde plaats en weer nokkie vol.
Snelheid 80-120km.u verbruik 1 op 13. Dit is echter geen rijden je mag het gas niet eens aanraken.
Mijn gemiddelde stond na die rit van 9,3 L naar 8,9 L op de 100.
Nu is het weer 9,4 L / 100 met de zomerbanden (225/45/17 Michelin pilot sport) en de 250 paarden worden dagelijks minimaal één keer getest.
Maar gemiddeld is 1 op 10 haalbaar.
Mvrgr,
Martin
Volvo V70 T5 van 2000
Navigatie, telefoon, HU803, verwarmde voorstoelen, elektrisch verstelbare bestuurderstoel, automatische niveauregeling, ECC, inklapbare spiegels en cremé lederen bekleding met hout inleg, afneembare trekhaak, 17"; velgen oftewel redelijk full options en heerlijk om in te rijden.
Navigatie, telefoon, HU803, verwarmde voorstoelen, elektrisch verstelbare bestuurderstoel, automatische niveauregeling, ECC, inklapbare spiegels en cremé lederen bekleding met hout inleg, afneembare trekhaak, 17"; velgen oftewel redelijk full options en heerlijk om in te rijden.