Geluid in ventilator

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Fredk
1st Gear member

Bij mijn V40 uit 2000 zit een klein irritant tikkend geluidje in de ventilator/aanjager/uitstroomopeningen.
Laatst op uitgebreid onderzoek gegaan en oorzaak gevonden maar (nog) niet op kunnen lossen dus wie heeft raad.
In het midden van de ventilatie openingen onder de voorrruit zit een verdeeleenheid die de lucht naar voorruit, dashboard of voeten stuurt. Als ik in de roosters kijk boven in het dashboard zie ik een stukje isolatie materiaal, vrolijk wapperen in de luchtsstroom stand 2-3-4 en het geluid produceren. Helaas kom je daar nauwelijks bij, niet via de rooster boven de draaischakelaars, niet via de bovenzijde bij de voorruit, en niet vanuit de motorruimte.
Is er nog een ander mogelijkheid om daar bij te komen zonder het gehele dashboard eruit te halen of een kijkoperatie met chirugisceh apparatuur te moeten doen?
Tot die tijd de radio maar standje 10 :D
pena
2nd Gear member

hoi Fred,

Soms willen 2 spaken wel eens handig zijn :)

Herman
Volvo V40 2.0 aut 1998
Fredk
1st Gear member

Tja heb ook al een ijzerdraad geprobeerd. Zal van hetw eekend even kijken of ik zo'n schroevendraaier met "grijpertjes" kan vinden. Misschien dat het daarmee lukt.
J
3rd Gear member

Even dit draadje "lenen"
vanmiddag hoorde ik opeens een ratelend geluid uit de meest rechter dashboardrooster komen.
Aangezien dit (zoals bleek na een korte test) direct te maken heeft met den luchtstroom.
Is dit makkelijk zelf open te maken? Er zit namelijk niets in t rooster voor zover ik kan zien, en ik HAAT geluidjes in mijn auto die er niet horen
Of iemand een andere oplossing (terugblazen oid?)
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
snorremans
5th Gear member

De aan jager in de hoogste blaasstand zetten en dan met de luchtstroom verdeler naar boven en daarna weer naar beneden laten blazen werkt dit niet, dan met pers lucht in de luchtroosters blazen.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Fredk
1st Gear member

Klopt, en mocht het niet door de roosters bovenop het dashboard heen kunnen, deze kun je vrij eenvoudig er uit halen, door ze aan één zijde even op te wrikken(kijk uit voor je dashboard) en dan naar je toe trekken, dus niet omhoog naar de ruit maar richting stuur/zitplaatsen. Ik hoop voor je dat het een blaadje o.i.d is meestal zijn die er met een stofzuiger of zo wel uit te krijgen.
J
3rd Gear member

thanks allemaal
echter nadat mijn vrouw ermee naar d'r werk en weer terug is gereden is het weer weg
scheelt weer!
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
Fredk
1st Gear member

Kan jou vrouw ook niet een keer met mijn V40 weg, scheelt mij weer een hoop gepruts omdat stukje isolatiemateriaal los te krijgen. :D
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”