Hallo beste mensen,
Kan iemand een indicatie geven wat de kosten zijn om mijn spruitstukpakking te vervangen,eventueel een goedkoop adres is ook welkom.
440 1.8 fleet uit '94
Grt Ron ( rotterdam )
Kosten spruitstukpakking vervangen ?
- Ron440Fleet
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 08:56
- Locatie: Spijkenisse
-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
ben je een beetje handig? ik heb het laatst zelf gedaan.. pakking kost 31e ofzo bij de volvo dealer...
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
- Ron440Fleet
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 08:56
- Locatie: Spijkenisse
en wat kost laten monteren bij goede monteur.?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
half uurtje werk bij een 440?
Ik vrees dat je niet weet waar je het over hebt...
Ik vrees dat je niet weet waar je het over hebt...
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
ook in een uur redt je het niet,ten eerste zitten ze muurvast en je kunt er bijna niet bij,je moet de hele handel slopen om er bij te kunnen,het kost niet voor niets 350 euro bij de dealer ,als het meezit!!!!!!!!!!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
onderdelenboer was duurder met de pakking dan de volvo dealer.
Beschrijving van de werkzaamheden:
Uitlaat loskoppelen van het uitlaatspruitstuk
luchtfilter er af
alle benzine en vacuum leidingen loskoppelen van injectie, en aan de kant hebben
hele kabelboom die links bij de distributie begint loshalen en weghangen
injectiehuis er af halen
hitteschild ( 3 moertjes ) verwijderen
de 8 moertjes van het spruitstuk los maken, hier kun je bij 6 moertjes er redelijk bij, 2 moertjes kun je eigenlijk niet bij zonder flexibel gereedschap
de hele zooi verzuipen in de wd40/kruipolie
loswrikken met een hoop gepast lomp geweld
de spruitstukken haal je er niet uit, dat gaat niet. je laat ze ongeveer een centimeter van de draadeinden zweven en je prutst de oude pakking er uit
pruts de nieuwe pakking er op nadat je alles schoon gemaakt hebt
met een hoop gepast lomp geweld de spruitstukken weer op zn plaats krijgen
moertjes aandraaien (23 nM) en hopen dat er geen draadeinden afbreken.
ze hele meuk weer op zn plaats bouwen
In mn eentje heb ik er 4 uur over gedaan ongeveer. Als je er aan gaat beginnen en je woont redelijk in de buurt, en ik heb tijd, kom ik je wel helpen
Beschrijving van de werkzaamheden:
Uitlaat loskoppelen van het uitlaatspruitstuk
luchtfilter er af
alle benzine en vacuum leidingen loskoppelen van injectie, en aan de kant hebben
hele kabelboom die links bij de distributie begint loshalen en weghangen
injectiehuis er af halen
hitteschild ( 3 moertjes ) verwijderen
de 8 moertjes van het spruitstuk los maken, hier kun je bij 6 moertjes er redelijk bij, 2 moertjes kun je eigenlijk niet bij zonder flexibel gereedschap
de hele zooi verzuipen in de wd40/kruipolie
loswrikken met een hoop gepast lomp geweld
de spruitstukken haal je er niet uit, dat gaat niet. je laat ze ongeveer een centimeter van de draadeinden zweven en je prutst de oude pakking er uit
pruts de nieuwe pakking er op nadat je alles schoon gemaakt hebt
met een hoop gepast lomp geweld de spruitstukken weer op zn plaats krijgen
moertjes aandraaien (23 nM) en hopen dat er geen draadeinden afbreken.
ze hele meuk weer op zn plaats bouwen
In mn eentje heb ik er 4 uur over gedaan ongeveer. Als je er aan gaat beginnen en je woont redelijk in de buurt, en ik heb tijd, kom ik je wel helpen

1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
hele operatie dus!:)
- Ron440Fleet
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 08:56
- Locatie: Spijkenisse
Hmm dat word dus niet zelf sleutelen helaas .....
Ga op zoek naar een ervaren monteur omgeving rotterdam dan maar ...
Kan nog wel rijden alleen dat getik irriteerd me wel , en waarschijnlijk gaat dat erger worden denk ik pfffff ... okay mensen alvast bedankt voor julie reacties.
Ron
Ga op zoek naar een ervaren monteur omgeving rotterdam dan maar ...
Kan nog wel rijden alleen dat getik irriteerd me wel , en waarschijnlijk gaat dat erger worden denk ik pfffff ... okay mensen alvast bedankt voor julie reacties.
Ron
- Ron440Fleet
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 08:56
- Locatie: Spijkenisse
Ramon heel erg bedankt voor het vervangen van het geheel, werkelijk een nieuwe auto qua stationair lopen en mijn inziens vaak de oorzaak van slecht stationair lopen van menig volvo op dit forum......
Vanmorgen zelfs radio uitgezet om naar dat naaimachientje te luisteren onder de motorkap.
Volgende maand nieuwe bougies, olie en luchtfilter dan weer topfit.
Nogmaals bedankt en we zien mekaar vast en zeker nog eens.
Groeten Ron,Spijkenisse
Vanmorgen zelfs radio uitgezet om naar dat naaimachientje te luisteren onder de motorkap.
Volgende maand nieuwe bougies, olie en luchtfilter dan weer topfit.
Nogmaals bedankt en we zien mekaar vast en zeker nog eens.
Groeten Ron,Spijkenisse
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Hmm.. tja, mijn motor moet eruit... de 1.7i heeft het allemaal zo krap zitten.. lag gisteren onder de auto, even gekeken, en ik kreeg al een aantal "angst" zweetdruppeltjes op mijn voorhoofd:P
De Neerlandse Volvo's zijn niet helemaal "opknap"vriendelijk in elkaar gezet! hahah! Denk bijvoorbeeld aan de remkrachtverdeler.. zit vast met 4 bouten achter t dash.. kom je van geen meter bij.. zelfs niet als je t hele interieur er al uit gehaald hebt.......... maarja, misschien ligt het ook wel aan mijn lengte (2.03m)
Er staat mij dus ook nog wel wat te wachten..
De Neerlandse Volvo's zijn niet helemaal "opknap"vriendelijk in elkaar gezet! hahah! Denk bijvoorbeeld aan de remkrachtverdeler.. zit vast met 4 bouten achter t dash.. kom je van geen meter bij.. zelfs niet als je t hele interieur er al uit gehaald hebt.......... maarja, misschien ligt het ook wel aan mijn lengte (2.03m)

Er staat mij dus ook nog wel wat te wachten..
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
hoe anders zit die 1.7i dan? mijn 1.7 carb zat excact hetzelfde als mn 1.8i, en al die blokken zijn identiek (tot de 2 liter aan toe) op boring en in- en uitlaat spruitstuk na.. toch? weinig ruimte.. dat klopt! misschien lit het aan het 480-zijn 

1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad

Dat is mijn blok.. Er is gewoon niet bij te komen.. dat koppelstuk van het spruitstuk naar de kat. zit gewoon op een vervelende plek..
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
blok ligt excact hetzelfde als in mijn auto, gewoon uitlaat er af koppelen en dan is het best aardig te doen hoor! (maar als je je blok er toch uit haalt om bv je koppeling te vervangen, waarom niet
)

1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Naja, het blok gaat eruit omdat ik mijn carrosserie opnieuw laat spuiten! Incl. de motorruimte.. Motor gaat eruit, die gaat ook meteen in een nieuwe lak.
Maar ik kom er anders niet goed bij, de flexibele koppeling tussen spruitstuk en kat. zit ook ram vast!
Maar ik kom er anders niet goed bij, de flexibele koppeling tussen spruitstuk en kat. zit ook ram vast!
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
ah k 
Als je toch het blok er uit hebt straks lijkt het me niet onverstandig meteen de "beurt-dingetjes" te vervangen, 10x makkelijker als het blok er uit hangt..
drukgroep en koppeling, distributie en spanrollen etc.

Als je toch het blok er uit hebt straks lijkt het me niet onverstandig meteen de "beurt-dingetjes" te vervangen, 10x makkelijker als het blok er uit hangt..
drukgroep en koppeling, distributie en spanrollen etc.
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Dat is inderdaad het beste om meteen te doen ja:)
De gehele motor wordt zoiezo compleet gereinigd, ik zeg maar zo.. als je een auto opknapt moet je het meteen goed doen, anders blijf je er duizenden euro's in steken!
De gehele motor wordt zoiezo compleet gereinigd, ik zeg maar zo.. als je een auto opknapt moet je het meteen goed doen, anders blijf je er duizenden euro's in steken!
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT
