Pagina 1 van 2
Kosten spruitstukpakking vervangen ?
Geplaatst: 23.02.2007 - 09:00
door Ron440Fleet
Hallo beste mensen,
Kan iemand een indicatie geven wat de kosten zijn om mijn spruitstukpakking te vervangen,eventueel een goedkoop adres is ook welkom.
440 1.8 fleet uit '94
Grt Ron ( rotterdam )
Geplaatst: 23.02.2007 - 14:35
door YannickvanRooyen
ben je een beetje handig? ik heb het laatst zelf gedaan.. pakking kost 31e ofzo bij de volvo dealer...
Geplaatst: 23.02.2007 - 17:08
door arjen-440
hoop geld voor dat pakkingkje...
gewoon bij de onderdelen boer kopen
kost het max 2 tientjes ofzo
Geplaatst: 23.02.2007 - 18:19
door Ron440Fleet
en wat kost laten monteren bij goede monteur.?
Geplaatst: 23.02.2007 - 19:25
door arjen-440
zal een half uurtje werk zijn ofzo...
dus reken 30 euro
Geplaatst: 23.02.2007 - 19:59
door Ramon&Ramon
half uurtje werk bij een 440?
Ik vrees dat je niet weet waar je het over hebt...
Geplaatst: 23.02.2007 - 20:09
door arjen-440
klopt nog nooit gedaan

is dat zoveel werk dan? ja het blok licht een beetje ongelukkig...
dan zal het snel een uur worden zeker...
naja.. ik zou dr maar gewoon zelf aan beginne
Geplaatst: 23.02.2007 - 20:17
door Ramon&Ramon
ook in een uur redt je het niet,ten eerste zitten ze muurvast en je kunt er bijna niet bij,je moet de hele handel slopen om er bij te kunnen,het kost niet voor niets 350 euro bij de dealer ,als het meezit!!!!!!!!!!
Geplaatst: 23.02.2007 - 20:24
door arjen-440
oow .... das nogal kittig ja
dan zou ik het helemaal zelf doen

Geplaatst: 23.02.2007 - 20:26
door YannickvanRooyen
onderdelenboer was duurder met de pakking dan de volvo dealer.
Beschrijving van de werkzaamheden:
Uitlaat loskoppelen van het uitlaatspruitstuk
luchtfilter er af
alle benzine en vacuum leidingen loskoppelen van injectie, en aan de kant hebben
hele kabelboom die links bij de distributie begint loshalen en weghangen
injectiehuis er af halen
hitteschild ( 3 moertjes ) verwijderen
de 8 moertjes van het spruitstuk los maken, hier kun je bij 6 moertjes er redelijk bij, 2 moertjes kun je eigenlijk niet bij zonder flexibel gereedschap
de hele zooi verzuipen in de wd40/kruipolie
loswrikken met een hoop gepast lomp geweld
de spruitstukken haal je er niet uit, dat gaat niet. je laat ze ongeveer een centimeter van de draadeinden zweven en je prutst de oude pakking er uit
pruts de nieuwe pakking er op nadat je alles schoon gemaakt hebt
met een hoop gepast lomp geweld de spruitstukken weer op zn plaats krijgen
moertjes aandraaien (23 nM) en hopen dat er geen draadeinden afbreken.
ze hele meuk weer op zn plaats bouwen
In mn eentje heb ik er 4 uur over gedaan ongeveer. Als je er aan gaat beginnen en je woont redelijk in de buurt, en ik heb tijd, kom ik je wel helpen

Geplaatst: 23.02.2007 - 23:08
door Ramon&Ramon
hele operatie dus!:)
Geplaatst: 24.02.2007 - 12:02
door Ron440Fleet
Hmm dat word dus niet zelf sleutelen helaas .....
Ga op zoek naar een ervaren monteur omgeving rotterdam dan maar ...
Kan nog wel rijden alleen dat getik irriteerd me wel , en waarschijnlijk gaat dat erger worden denk ik pfffff ... okay mensen alvast bedankt voor julie reacties.
Ron
Geplaatst: 03.03.2007 - 18:58
door Ron440Fleet
Ramon heel erg bedankt voor het vervangen van het geheel, werkelijk een nieuwe auto qua stationair lopen en mijn inziens vaak de oorzaak van slecht stationair lopen van menig volvo op dit forum......
Vanmorgen zelfs radio uitgezet om naar dat naaimachientje te luisteren onder de motorkap.
Volgende maand nieuwe bougies, olie en luchtfilter dan weer topfit.
Nogmaals bedankt en we zien mekaar vast en zeker nog eens.
Groeten Ron,Spijkenisse
Geplaatst: 03.03.2007 - 22:08
door Auk
Hmm.. tja, mijn motor moet eruit... de 1.7i heeft het allemaal zo krap zitten.. lag gisteren onder de auto, even gekeken, en ik kreeg al een aantal "angst" zweetdruppeltjes op mijn voorhoofd:P
De Neerlandse Volvo's zijn niet helemaal "opknap"vriendelijk in elkaar gezet! hahah! Denk bijvoorbeeld aan de remkrachtverdeler.. zit vast met 4 bouten achter t dash.. kom je van geen meter bij.. zelfs niet als je t hele interieur er al uit gehaald hebt.......... maarja, misschien ligt het ook wel aan mijn lengte (2.03m)
Er staat mij dus ook nog wel wat te wachten..
Geplaatst: 04.03.2007 - 09:41
door YannickvanRooyen
hoe anders zit die 1.7i dan? mijn 1.7 carb zat excact hetzelfde als mn 1.8i, en al die blokken zijn identiek (tot de 2 liter aan toe) op boring en in- en uitlaat spruitstuk na.. toch? weinig ruimte.. dat klopt! misschien lit het aan het 480-zijn

Geplaatst: 04.03.2007 - 15:33
door Auk
Dat is mijn blok.. Er is gewoon niet bij te komen.. dat koppelstuk van het spruitstuk naar de kat. zit gewoon op een vervelende plek..
Geplaatst: 04.03.2007 - 17:26
door YannickvanRooyen
blok ligt excact hetzelfde als in mijn auto, gewoon uitlaat er af koppelen en dan is het best aardig te doen hoor! (maar als je je blok er toch uit haalt om bv je koppeling te vervangen, waarom niet

)
Geplaatst: 04.03.2007 - 19:49
door Auk
Naja, het blok gaat eruit omdat ik mijn carrosserie opnieuw laat spuiten! Incl. de motorruimte.. Motor gaat eruit, die gaat ook meteen in een nieuwe lak.
Maar ik kom er anders niet goed bij, de flexibele koppeling tussen spruitstuk en kat. zit ook ram vast!
Geplaatst: 05.03.2007 - 15:39
door YannickvanRooyen
ah k
Als je toch het blok er uit hebt straks lijkt het me niet onverstandig meteen de "beurt-dingetjes" te vervangen, 10x makkelijker als het blok er uit hangt..
drukgroep en koppeling, distributie en spanrollen etc.
Geplaatst: 05.03.2007 - 16:55
door Auk
Dat is inderdaad het beste om meteen te doen ja:)
De gehele motor wordt zoiezo compleet gereinigd, ik zeg maar zo.. als je een auto opknapt moet je het meteen goed doen, anders blijf je er duizenden euro's in steken!