Goedendag allemaal.
Kan iemand mij een oplossing voor het volgende probleem geven? Ik heb een familielid met sinds kort een s60 d5 2002 in zijn bezit. Auto heeft 220.000 gereden. Auto is super maar...... na het opschakelen komt hij moeilijk weer in zijn trekkracht ritme zeg maar.
Er zit een behoorlijke (lees 1-2 sec) ruimte in tussen het moment dat het gas pedaal word weg getrapt en dat de auto vol gas geeft. uiteindelijk trekt hij wel erg goed dus dat is het probleem niet.
Zelf al gedacht aan de LMM (lucht massa meter) en deze schoongemaakt maar dit heeft niets geholpen (in ieder geval nihil) Of zou deze gewoon stuk zijn?
Wie kan mij helpen?
Gr Robert
D5 tijdelijk geen trekkracht na het koppelen!!!
- robertslaat
- 3rd Gear member
Volvo V70 D5 2007, Geartronic, Electric Silver, Edition Sport, 225pk/485nm by VolvoTune, DPF + EGR off, RTI, S/Kdak, 19" Pegasus, Adaptive-Xenon, Standkachel, PDC, CFE, IMIV
- robertslaat
- 3rd Gear member
De Ecm is nog niet uitgelezen. Kan idd zijn dat daar een foutcode instaat. Maar misschien dat iemand dit probleem al eerder heeft gehad.
Volvo V70 D5 2007, Geartronic, Electric Silver, Edition Sport, 225pk/485nm by VolvoTune, DPF + EGR off, RTI, S/Kdak, 19" Pegasus, Adaptive-Xenon, Standkachel, PDC, CFE, IMIV
-
- 2nd Gear member
Hoeft niet altijd zo te wezen hoor. Ik heb een golf tdi 150Pk gehad en merkte er eigenlijk niet veel bijzonders aan. Toen ik de auto weg bracht voor een reparatie aan de airco maakte de chef-werkplaats mij erop attent dat de auto lang niet zo vlot optrok als hoorde. LMM "slecht" was zijn conclusie.C 30 T5 schreef:Als de lm meter stuk is of niet goed trekt de auto geen worst meer van tafel,
Na vervanging reed ik er mee weg en kwam er toen pas achter dat ik kennelijk heel gelijkmatig vermogen had verloren. Hij trok weer het asfalt van de weg.
Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD