Gisteren bij het openen van mn kofferdeksel een harde knak. De klep ging verder wel goed open. Gelukkig niks (zichtbaar) kapot en daarna deed het probleem zich ook niet meer voor. Dit was echter de tweede keer in korte tijd dat dit gebeurde...
Wie herkend dit, weet waardoor dit wordt veroorzaakt en hoe het op te lossen is?
harde knak bij openen kofferdeksel S60
- Billy Road
- 4th Gear member
";Life in the fast lane";
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
- VOuLezVOus
- 1st Gear member
Eén van de hydraulische pompen (zoniet alletwee) zijn "gesprongen", of staat op het punt te springen. Heb hetzelfde meegemaakt. Hoorde een grote knak, en zag niets bijzonders. De dag erop kreeg ik het fenomeen dat bij het openen van de koffer het deksel een paar keer op een neer veerde (gevaarlijk om het tegen je kop te krijgen!). Kijk maar eens na of je nergens een zwart stukje plastic in de koffer vindt.
Ik meen dat het enkel de aanhechtpuntjes zijn die zichtbaar afbreken, wat wel vreemd is want de pompen verliezen elke stevigheid waardoor ik denk dat ook binnenin iets moet gesprongen zijn.
Oplossing: het stel veren laten vervangen. Kostprijs, ik meen 120 euro, maar bij mij nog net binnen garantie hersteld.
Mijn dealer was helemaal niet verbaasd over dit probleempje.
Het zou niet mogen zijn...
Ik meen dat het enkel de aanhechtpuntjes zijn die zichtbaar afbreken, wat wel vreemd is want de pompen verliezen elke stevigheid waardoor ik denk dat ook binnenin iets moet gesprongen zijn.
Oplossing: het stel veren laten vervangen. Kostprijs, ik meen 120 euro, maar bij mij nog net binnen garantie hersteld.
Mijn dealer was helemaal niet verbaasd over dit probleempje.
Het zou niet mogen zijn...
VOuLezVOus
2004 S60 D5
2007 V70 2.4D
2004 S60 D5
2007 V70 2.4D
- robertslaat
- 3rd Gear member
Hydraulische pompen op een s60?? Moet het kofferdeksel vanzelf omhoog (lees open) gaan dat je zonder de kofferklep aan te raken je boodschappen erin kunt laden als je op het juiste knopje van de afstandsbediening drukt??
Volvo V70 D5 2007, Geartronic, Electric Silver, Edition Sport, 225pk/485nm by VolvoTune, DPF + EGR off, RTI, S/Kdak, 19" Pegasus, Adaptive-Xenon, Standkachel, PDC, CFE, IMIV
- Frumpy
- 5th Gear member
Ik neem aan dat de gasveren links en rechts bij de scharnieren bedoeld is.
Voordat je e.e.a. gaat vervangen kun je ook nog even controleren of het uiteinde van de sierlijst die links en rechts langs de achterruitstijl naar het dak gaat, niet aanloopt tegen de kofferklep.
Voordat je e.e.a. gaat vervangen kun je ook nog even controleren of het uiteinde van de sierlijst die links en rechts langs de achterruitstijl naar het dak gaat, niet aanloopt tegen de kofferklep.
- Billy Road
- 4th Gear member
De gasveren zijn nog intact. Wel zijn de afdekkapjes die onder aan het zwarte deel (waar het chromen stangdeel uit de cilinder komt) gescheurd. Een daarvan zat onderaan het chromen stangdeel. Omhoog geduwd. Maar even afwachten. De hele boel gesmeerd nu.
Is het idd, zo dat na openen met de afstandsbediening de klep automatisch open moet gaan?
Hij loopt nog heel soepel open na een duwtje. Met een veer zou dat al veel moeilijker gaan denk ik. Ik merk geen verschil met voorheen.
En 120 euro voor een stel gasveren.......jemig.....dealerprijs zeker?
Ik zal de gasveren n's demonteren om te kijken of ze nog werken...
Mag de klep niet 5-10 cm "terugveren" tijdens het openen? Duidt dit op een kapotte veer?
Is het idd, zo dat na openen met de afstandsbediening de klep automatisch open moet gaan?
Hij loopt nog heel soepel open na een duwtje. Met een veer zou dat al veel moeilijker gaan denk ik. Ik merk geen verschil met voorheen.
En 120 euro voor een stel gasveren.......jemig.....dealerprijs zeker?
Ik zal de gasveren n's demonteren om te kijken of ze nog werken...
Mag de klep niet 5-10 cm "terugveren" tijdens het openen? Duidt dit op een kapotte veer?
";Life in the fast lane";
- menjo
- 7th Gear member
Dit is bij mij inderdaad het geval. De klep lijkt goed gesteld, de sierlijsten lijken ook goed te zitten. Wat is hier aan te doen?Frumpy schreef:Voordat je e.e.a. gaat vervangen kun je ook nog even controleren of het uiteinde van de sierlijst die links en rechts langs de achterruitstijl naar het dak gaat, niet aanloopt tegen de kofferklep.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik herinner me dat de gasveren in mijn S60 destijds ook onder garantie vervangen zijn.
Was een MY2001 als ik me goed herinner.
Was een MY2001 als ik me goed herinner.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Frumpy
- 5th Gear member
Je bedoelt dat de sierlijst aanloopt?menjo schreef:Dit is bij mij inderdaad het geval. De klep lijkt goed gesteld, de sierlijsten lijken ook goed te zitten. Wat is hier aan te doen?Frumpy schreef:Voordat je e.e.a. gaat vervangen kun je ook nog even controleren of het uiteinde van de sierlijst die links en rechts langs de achterruitstijl naar het dak gaat, niet aanloopt tegen de kofferklep.
De klemmetjes waarin de sierlijst vastgeklikt zit willen na verloop van tijd wel eens een beetje verschuiven. Het is op te lossen door de lijst voorzichtig weer omhoog terug te schuiven. Niets forceren, of loshalen, gewoon terugschuiven, hetgeen soms een beetje meer druk vereist.
S80 2,5T AUT5 2004
-
- 1st Gear member
Ik meen gelezen te hebben in het instructieboekje dat dit niet het geval is. Dit knopje haalt alleen de kofferbak van het alarm af, waardoor alleen de kofferbak te openen is...Billy Road schreef: Is het idd, zo dat na openen met de afstandsbediening de klep automatisch open moet gaan?
- euerw
- 5th Gear member
« Frumpy » :Voordat je e.e.a. gaat vervangen kun je ook nog even controleren of het uiteinde van de sierlijst die links en rechts langs de achterruitstijl naar het dak gaat, niet aanloopt tegen de kofferklep.
1 van de hoekjes loopt tegen de kunstof lijst aan dat is dan mijn ervaring en als de veren niet meer vast zitten wil de klep wel uit het lood gaan staan, de veren zijn voor mindergeld ook te verkrijgen universeel, kijk even op Hbase.nl
1 van de hoekjes loopt tegen de kunstof lijst aan dat is dan mijn ervaring en als de veren niet meer vast zitten wil de klep wel uit het lood gaan staan, de veren zijn voor mindergeld ook te verkrijgen universeel, kijk even op Hbase.nl
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- avstrate
- 2nd Gear member
Dit is een veelvoorkomend euvel bij de S60. De gasveren die gemonteerd zijn zijn te kort voor de volledige uitklap van het kofferdeksel. Je moet even kijken bij de scharnieren. Daar zitten 2 zwarte aanslagen van kunststof. Wanneer deze kapot zijn en dat gebeurd gauw dan slaan ze door het gaatje naar buiten en is de aanslag weg. het kofferdeksel stopt dan op de maximale uitslag van de gasveren. De gasveren hebben kunsstofbevestigingen en die begeven het dan op een keer. Vandaar dat je aansluitingen kapot zijn. Als je nieuwe gasveren koopt en je vervangt de aanslagen van kunststof niet, zijn je volgende set veren binnnen de korste keren weer kapot. Het is een hele dure auto en ze gebruiken kunsstof aanslagen. Je moet de aanslagen vervangen door 2 schroef met boutjes van roestvrijstaal. Je koopt 2 boutjes van ongeveer 1,5 cm en 4 bijpassende moertjes en 2 ringen. Je draait 1 boutje op de schroef zodanig dat je het door het gaatje kan steken en dat er dan een ring op past en dan kan vastzetten met wederom een moertje. Goed aandraaien en je hebt roestvrijstalen aanslagen die nooit meer kapot gaan. Kosten 2 euro.
Ook voor degene die dit probleem niet hebben, vervang de plastick aanslagen. Je bent geheid een keer aan de beurt.
Zorg wel dat het kopje van de moer als aanslag dient. en dat ze aan beide kanten aansluiten.
Gebruik geen andere dan roestvrijstalen boutjes. Die zijn sterk en roesten niet.
Groeten
Ook voor degene die dit probleem niet hebben, vervang de plastick aanslagen. Je bent geheid een keer aan de beurt.
Zorg wel dat het kopje van de moer als aanslag dient. en dat ze aan beide kanten aansluiten.
Gebruik geen andere dan roestvrijstalen boutjes. Die zijn sterk en roesten niet.
Groeten
- Fredhead
- Geartronic member
Klopt en de kofferdeksel gaat vast van het slot af, net zoals gebeurd als op de knop op de kofferdeksel zelf drukt.Kwark schreef:Ik meen gelezen te hebben in het instructieboekje dat dit niet het geval is. Dit knopje haalt alleen de kofferbak van het alarm af, waardoor alleen de kofferbak te openen is...Billy Road schreef: Is het idd, zo dat na openen met de afstandsbediening de klep automatisch open moet gaan?
De klep gaat niet helemaal omhoog als je op de knop drukt
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- euerw
- 5th Gear member
dit weekend met het mooie weer ook maar even de achter klep gedaan, en ja hoor rechter sierlijst kon ik dus gewoon een stuk terug duwen!
daar ik ook had gezien dat de klep niet gelijk op langs de achterlampen liep heb deze ook vrij simpel bij gesteld, toch wel leuk en makkelijk werk om te doen!!!
daar ik ook had gezien dat de klep niet gelijk op langs de achterlampen liep heb deze ook vrij simpel bij gesteld, toch wel leuk en makkelijk werk om te doen!!!
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription