gelukkig is het weekend, maar deze ochtend wou ik even naar de stad verderop. Routine, ik duw op de knop om de deur te openen, geen reactie. Uiteraard duw ik meermaals, zonder resultaat. Idem voor lichten (gele knopje) en alarm (rode).
Beetje beduusd ga ik achter de reservesleutel: zelfde probleem geen reactie.
Tenslotte de deur geopend met het kleine sleuteltje in de zwarte, blijkt nog geen reactie. Boordcomputer gaat niet, geen binnenverlichting, niks niks niks.
Volvo Assistance is onderweg, ben benieuwd. wel raar voor 'n wagen van 6 maanden oud, op tijd onderhouden en met ondertussen 40.000km (ik rij dagelijks veel en ver).
Iemand ervaring of ideeën? (gaat over S40 D5 9/2006 model '07).
thx
S40 heeft geen zin meer
-
- 1st Gear member
- Pritchard
- 5th Gear member
Heb ik ook voorgehad, met mijn vorige V50, identiek hetzelfde. Ook deur moeten openen met klein sleuteltje, reserve-sleutelw erkte ook niet. Raar maar waar, plots werkte alles weer normaal, nooit meer voorgehad, nooit geweten wat juist probleem was...
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
- pieter007
- 5th Gear member
- Contacteer:
waar is de tijd dat je de motorkap open deed en het volgende zag
motorblok , batterij & radiator (en nog wat nodige dingen) en nog een hoop plaats
(denk aan m'n amazon)
en dan deze tijd
waar je de motorkap opent
en allemaal plastik ziet
Geen motorblok maar een plastieken plaat erover
en alles volgepropt
achja ...
motorblok , batterij & radiator (en nog wat nodige dingen) en nog een hoop plaats
(denk aan m'n amazon)
en dan deze tijd
waar je de motorkap opent
en allemaal plastik ziet
Geen motorblok maar een plastieken plaat erover
en alles volgepropt
achja ...
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
-
- 2nd Gear member
Als men in de buurt bezig is met een hijskraan o.i.d met afstandsbediening kan dat aardig storen. Bij ons "leegt" men zo de vuilnisbak en als die boys bezig zijn kan ik drukken tot ik een osn weeg maar geeft mijn auto 0,0 thuis. Als ik dan met de sleutel instap gaat (uiteraar) het alarm af maar start de auto wel normaal.
S80 2009 2.5T Summum
-
- 2nd Gear member
Ik heb het deze zaterdag ook gehad, had de wagen geparkeerd en wilde hem op slot doen. Afstandsbediening deed echter niks...
De wagen dan op slot gedaan met het kleine sleuteltje maar toen bleek dat de binnenverlichting niet meer uit wou gaan... :roll:
Dan manueel alle lampjes van het interieur op UIT gezet. :-k
Wanneer ik dan terugkwam, heb ik dan weer alles open gedaan met het sleuteltje. Eens dan thuisgekomen bleek alles terug te werken. Raar allemaal. :-s
Btw de mijne is 3 maand oud.

De wagen dan op slot gedaan met het kleine sleuteltje maar toen bleek dat de binnenverlichting niet meer uit wou gaan... :roll:
Dan manueel alle lampjes van het interieur op UIT gezet. :-k
Wanneer ik dan terugkwam, heb ik dan weer alles open gedaan met het sleuteltje. Eens dan thuisgekomen bleek alles terug te werken. Raar allemaal. :-s
Btw de mijne is 3 maand oud.
-
- 1st Gear member
bleek uiteindelijk dat inderdaad de batterij af was...
Volvo Assistance binnen het uur aan de deur (verrassing), auto gestart met startkabels en daarna batterij uitgemeten. De man in kwestie raadde aan langs te gaan bij de dealer voor de batterij te laten controleren aangezien de spanning fluctueerde.
Ben dus nog op de valreep daar toegekomen (zaterd.11u50) waarna ze met een computertje de batterij gecontroleerd hebben en die dus ook vervangen (gelukkig garantie)
Reden: batterij plat omdat de wagen niet in slaapstand (vgl standby van een laptop) gegaan is. Zou af en toe voorkomen, bug in de software van Volvo, waarvoor ze nog geen oplossing hebben :-k
Dat het spook maar weg blijft! :pale:
Volvo Assistance binnen het uur aan de deur (verrassing), auto gestart met startkabels en daarna batterij uitgemeten. De man in kwestie raadde aan langs te gaan bij de dealer voor de batterij te laten controleren aangezien de spanning fluctueerde.
Ben dus nog op de valreep daar toegekomen (zaterd.11u50) waarna ze met een computertje de batterij gecontroleerd hebben en die dus ook vervangen (gelukkig garantie)
Reden: batterij plat omdat de wagen niet in slaapstand (vgl standby van een laptop) gegaan is. Zou af en toe voorkomen, bug in de software van Volvo, waarvoor ze nog geen oplossing hebben :-k
Dat het spook maar weg blijft! :pale:
- ulrichm
- 3rd Gear member
Kijk. Ik zat gisteren in mijn S40 (04/2006) om de navi te programeren. Na ca. 3 minuten zag ik "Spanning laag" oid op de BC. Dus heb ik de motor gestart. Leek me al een beetje vreemd. De batterij zal wel bijna leeg geweest te zijn. Goed om te weten, dat zo iets kan voorkomen en dit de oorzaak geweest kan zijn.desmorunner schreef:bleek uiteindelijk dat inderdaad de batterij af was...
[...]
Desmorunner: bedankt voor het terugkoppelen. Gelukkig was het niets ernstigs en alleen de batterij. Blijft raar.
2006 S40 2.4 Edition II Geartronic
- ulrichm
- 3rd Gear member
bedankt voor de info. tja, je moet ook de manuals lezeneXite schreef:Het alarm heeft naar mijn weten een aparte accu? Althans, dit staat in het instructieboekje. Kwalijke zaak dat je alarm geen thuis gaf dan...

gelukkig heb ik sindsdien geen alarm meer gehad.
2006 S40 2.4 Edition II Geartronic
-
- 2nd Gear member
Ik heb vandaag hetzelfde voorgehad, niets werkt meer juist een zacht getik ik in de auto hoorde. Volvo assistance komt er morgen naar kijken.......
auto is pas 2 maand en heb al 6000 km op de teller staan.
auto is pas 2 maand en heb al 6000 km op de teller staan.
Opel Astra 1997
VW Passat 2000
Volvo S40 momentumTopline - black sapphire - oak inleg - cacao leder
VW Passat 2000
Volvo S40 momentumTopline - black sapphire - oak inleg - cacao leder