Pagina 1 van 3

Wel leuk zo'n T5

Geplaatst: 24.02.2007 - 13:24
door Johann
Afbeelding

Afbeelding

Eerste rijindrukken zijn zeer positief te noemen.

Geplaatst: 24.02.2007 - 13:36
door Ben
Klasse Johann!

Geplaatst: 24.02.2007 - 15:38
door Paul
Goed zo Johann! Super!!

Geplaatst: 24.02.2007 - 19:00
door Coureur
Mooie auto :D :D
Ik ben heel benieuwd hoe de T5 in de praktijd rijdt, heb er 3 weken geleden ook 1 besteld. In de Autoweek kwam de C30 T5 heel goed uit de bus, alleen het schakelen gaat nogal stroef :?: van 0-100 0,1 seconde langzamer dan de geartronic versie, terwijl het vlgs Volvo 0,4 seconde sneller moet zijn.

Geplaatst: 24.02.2007 - 22:40
door Summum
Sneeuwwitje! :-D

Mooi hoor, dat zal wel heerlijk sturen...

Geplaatst: 26.02.2007 - 11:46
door Guestuser
Ok! Mooie bak!

Geplaatst: 26.02.2007 - 12:04
door drowel
Prachtige wagen, lijkt het zo of ligt hij HEEEEL erg laag?
Veel plezier ermee.

Geplaatst: 26.02.2007 - 12:41
door Paul
Ja dat is Johann, die wil altijd erg graag laag op de grond liggen met zijn auto's!
Maar ziet er super uit!!

Geplaatst: 26.02.2007 - 20:47
door Emiel
Vind het niks....Afbeelding

Geplaatst: 26.02.2007 - 21:57
door NOS
Ik mis 18'' wielen!

Geplaatst: 26.02.2007 - 22:45
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 27.02.2007 - 09:46
door Cyraxz
Allen,

Ik kan me moeilijk vinden in de opmerkingen van Autoweek. Heb zelf proefgereden in de C30 T5 geartronic. Mijn ervaring was juist dat de automaat het vermogen van de auto iets wat verbloemde. Door de vertraagde respons en het ontbreken van een zesde versnelling had ik niet het idee dat er 220 pk beschikbaar was.

Sinds kort rijd ik de C30 T5 met manuele zesbak. De snelheidssensatie is hier heel anders (in positieve zin). De zesbak schakelt juist heerlijk soepel en doet de auto veel nadrukkelijker en directer op instructies van de berijder reageren. 220pk voel je er echt duidelijk aan af. Overigens ook een groot verschil met de 2.4i.

Het fijne van de T5 is (i.t.t. de focus ST) dat je deze auto ook rustig en comfortabel kunt rijden als je wilt, maar kunt veranderen in een monster als het moet :)

Kortom (@coureur): je zult met je T5 veel plezier gaan beleven!

Geplaatst: 27.02.2007 - 11:50
door Johann
Heb proef gereden in een C30T5 automaat en rij nu sinds Zaterdag in deze T5 handbak.
Nog maar 400 kilometer mee gereden en ben nog aan het inrijden maar de handbak is toch duidelijk sneller dan de automaat welke ik op een paar stukjes toch echt helemaal plank heb gereden.

Geplaatst: 27.02.2007 - 11:51
door Johann
NOS schreef:Ik mis 18'' wielen!
Zal nog minstens een week duren helaas.

Geplaatst: 27.02.2007 - 12:00
door drowel
Johann schreef:
NOS schreef:Ik mis 18'' wielen!
Zal nog minstens een week duren helaas.
Je hebt ze dus wel? winterbanden zitten er nu op ofzo?

Geplaatst: 27.02.2007 - 15:02
door guzziboy
Hi guyz,

have a loo @ this!
Fotooken van mijn nieuw speeltje!

greetz,

GuZZiBoY

Geplaatst: 27.02.2007 - 16:12
door Mikep577
Ziet er mooi uit ! ook een T5 ?

Geplaatst: 27.02.2007 - 16:40
door Johann
drowel schreef:
Johann schreef:
NOS schreef:Ik mis 18'' wielen!
Zal nog minstens een week duren helaas.
Je hebt ze dus wel? winterbanden zitten er nu op ofzo?
Ik heb in Engeland velgen laten maken op maat. Zouden vorige week binnen komen maar is een weekje opgeschoven.

Afbeelding

De 17" zaten er af fabriek op, Sagitta met Conti banden.

Geplaatst: 27.02.2007 - 17:57
door Coureur
[/quote]

Was dat het vergelijk met een Focus waarbij de Focus als beste uit de test kwam??[/quote]

Ja dat klopt, maar de Focus ST was niet de beste maar de leukste auto van de twee. Je kan er meer mee spelen :roll: De C30 lag veel vaster op de weg .

Geplaatst: 27.02.2007 - 22:09
door Coureur
Cyraxz schreef:Allen,

Ik kan me moeilijk vinden in de opmerkingen van Autoweek. Heb zelf proefgereden in de C30 T5 geartronic. Mijn ervaring was juist dat de automaat het vermogen van de auto iets wat verbloemde. Door de vertraagde respons en het ontbreken van een zesde versnelling had ik niet het idee dat er 220 pk beschikbaar was.

Sinds kort rijd ik de C30 T5 met manuele zesbak. De snelheidssensatie is hier heel anders (in positieve zin). De zesbak schakelt juist heerlijk soepel en doet de auto veel nadrukkelijker en directer op instructies van de berijder reageren. 220pk voel je er echt duidelijk aan af. Overigens ook een groot verschil met de 2.4i.

Het fijne van de T5 is (i.t.t. de focus ST) dat je deze auto ook rustig en comfortabel kunt rijden als je wilt, maar kunt veranderen in een monster als het moet :)

Kortom (@coureur): je zult met je T5 veel plezier gaan beleven!
Dat laatste ben ik ook van overtuigd ook al heb ik er nog niet mee gereden.
De testresultaten zijn inderdaad vreemd, een automaat is technisch gewoon langzamer dan een handgeschakelde auto. Je verliest vermogen door de slip van de hydraulische koppelomvormer, daar is niets aan te doen. Verder lees je in de meeste rijtesten dat de manuele zesbak soepel schakelt, maar af en toe zit er blijkbaar een stug exemplaar tussen. Dat zal vlgs mij dan meer aan de afstelling liggen dan de bak zelf.