Pagina 1 van 1
turbo problemen d5?
Geplaatst: 26.02.2007 - 17:54
door v70d52003
hallo,
sinds kort geeft mijn boardcomputer de volgende melding:
MOTOR MANAGEMENT STORING SPOED .
dit krijg ik als ik veel gas geef.
mijn auto is een v70-d5 uit 2003 met 245.000km.
ik vermoed dat het iets met de turbo is.
als ik de motor opnieuw start is de melding weg. als ik niet de enthousiast rij is er ook niets aan de hand.
wie heeft een tip voor mij, voor ik meteen aan een nieuwe turbo toe ben.
Geplaatst: 26.02.2007 - 18:01
door Ramon&Ramon
luchtmassameter?
even uit laten lezen !
Geplaatst: 26.02.2007 - 18:03
door bart simpson
vanwaar het vermoeden dat het een turboprobleem betreft?
Geplaatst: 26.02.2007 - 18:06
door v70d52003
geen idee waarom turbo. het is alleen dat als ik veel gas geef het probleem ontstaat
als ik stil sta (en in de N) en maximaal gas geef dan gebeurd er niets raars. dus bij belasting (gaatje op de snelweg pakken), dan gaat het dus fout
bart simpson schreef:vanwaar het vermoeden dat het een turboprobleem betreft?
Geplaatst: 26.02.2007 - 18:06
door v70d52003
ik rij deze week langs de volvo en zal vragen de luchtmassa meter uit te lezen
Ramon&Ramon schreef:luchtmassameter?
even uit laten lezen !
Geplaatst: 26.02.2007 - 19:24
door Gast
Ik denk dat @Ramon bedoeld dat de computer even uitgelezen moet worden op storingen.
Geplaatst: 26.02.2007 - 20:51
door v70d52003
ja, dat is helder. maar ik neem aan dat als de dealer de comp uitleest daar alle meldingen uit rollen?
AlexV70 schreef:Ik denk dat @Ramon bedoeld dat de computer even uitgelezen moet worden op storingen.
Geplaatst: 26.02.2007 - 22:35
door Gast
Meestal wel.
Geplaatst: 26.02.2007 - 23:09
door Ramon&Ramon
is er geen turbo slang gescheurd?dat komt vaak voor!
Geplaatst: 27.02.2007 - 09:48
door v70d52003
dank voor deze tip, krijg zo een hele checklist
Ramon&Ramon schreef:is er geen turbo slang gescheurd?dat komt vaak voor!
Geplaatst: 27.02.2007 - 23:21
door v70d52003
nog een vraagje, zou het ook iets met de EGR klep te maken kunnen hebben?
Geplaatst: 02.03.2007 - 19:25
door v70d52003
de code van de comp is P0094.
dat wijst op iets in het brandstofsysteem.
computer reset gegeven, alle meldingen gewist.
proefrit lijkt nu ok, houd continue het volle vermogen.
we gaan zien of dit de komende weken stand houd.
Geplaatst: 14.03.2007 - 10:41
door v70d52003
de reset bracht inderdaad niet de oplossing (na 3 dg weer problemen).
daarna het brandstoffilter vervangen.
sindsdien probleemloos gereden.
Geplaatst: 18.03.2007 - 00:40
door turboproc
Da's ook toevallig,
sinds eind december (2006) heb ik een S60 D5a met zo'n 235.000 op te de teller.
Na 2 dagen hetzelfde probleem. Terug naar de garage en na enig onderzoek een verstuiver vervangen.
Ging enkele dagen goed, maar daarna weer hetzelfde probleem: weer 2 verstuivers vervangen.
Ging weer enige tijd goed: druksensor in de common rail en nog een andere sensor vervangen.
Probleem was niet over: inspuitpomp gedemonteerd en getest. Bleek OK.
Uiteindelijk zag iemand het licht: alle betrokkenen zeiden dat het brandstoffilter het probleem niet kon zijn. De waarheid bleek anders.
Filter vervangen en sinds afgelopen woensdag geen probleem meer.
Geplaatst: 18.03.2007 - 17:40
door Gast
turboproc schreef:Da's ook toevallig,
sinds eind december (2006) heb ik een S60 D5a met zo'n 235.000 op te de teller.
Na 2 dagen hetzelfde probleem. Terug naar de garage en na enig onderzoek een verstuiver vervangen.
Ging enkele dagen goed, maar daarna weer hetzelfde probleem: weer 2 verstuivers vervangen.
Ging weer enige tijd goed: druksensor in de common rail en nog een andere sensor vervangen.
Probleem was niet over: inspuitpomp gedemonteerd en getest. Bleek OK.
Uiteindelijk zag iemand het licht: alle betrokkenen zeiden dat het brandstoffilter het probleem niet kon zijn. De waarheid bleek anders.
Filter vervangen en sinds afgelopen woensdag geen probleem meer.
Hoop dat het wel wat langer goed blijft als enige tijd.
Geplaatst: 18.03.2007 - 19:23
door Oceanracer
turboproc schreef:Da's ook toevallig,
sinds eind december (2006) heb ik een S60 D5a met zo'n 235.000 op te de teller.
Na 2 dagen hetzelfde probleem. Terug naar de garage en na enig onderzoek een verstuiver vervangen.
Ging enkele dagen goed, maar daarna weer hetzelfde probleem: weer 2 verstuivers vervangen.
Ging weer enige tijd goed: druksensor in de common rail en nog een andere sensor vervangen.
Probleem was niet over: inspuitpomp gedemonteerd en getest. Bleek OK.
Uiteindelijk zag iemand het licht: alle betrokkenen zeiden dat het brandstoffilter het probleem niet kon zijn. De waarheid bleek anders.
Filter vervangen en sinds afgelopen woensdag geen probleem meer.
En wel al die verstuivers moeten afrekenen?
Geplaatst: 18.03.2007 - 21:13
door turboproc
Geluk bij een ongeluk,
alle reparaties zijn onder garantie uitgevoerd. Dus los van het ongemak, de tijd en de kosten van vervangend vervoer, heeft het wel 3 nieuwe verstuivers en 2 nieuwe sensoren opgeleverd.