Beste mede-forummers,
Vandaag was een kennis van mij op bezoek met zijn V70 AWD (200pk) uit 2001, automaat, km-stand 155.000km, half-leder, audio-systeem met geïntegreerde telefoon. Natuurlijk moest ik daar even een rondje mee rijden...wat een genot!!!!
Omdat deze kennis al enige tijd met het idee rondliep om zijn V70 te verkopen (want eigenlijk overbodig i.v.m. auto van de zaak), reageerde hij op mijn enthousiasme met "Doe maar een bod". Hij heeft zelf ca. een jaar geleden €18.000 voor deze Volvo betaald, incl. 6 maanden Bovag-garantie. Auto wordt momenteel bij Volvo-dealer onderhouden.
Een aantal minpunten vielen me direct al aan de auto op:
- behoorlijk beschadigde velgen
- stuk lak (ongeveer 5x7 cm) van de achterspoiler is eraf
- rookgeur in de auto (vorige eigenaar was zware roker, anti-rookgeur-behandeling heeft onvoldoende geholpen)
- speaker van het audiosysteem kapot
Een paar vragen:
- wat zou een redelijk bod voor bovenstaande auto kunnen zijn?
- is het mogelijk beschadigde velgen te herstellen? Kosten?
Alvast dank voor jullie antwoorden!
Groeten,
Stephen
Wat is een redelijk bod op een V70 AWD uit 2001?
- ulrichm
- 3rd Gear member
Stephen, ik weet niet of het een handschakelbak of automaat betreft. als je wat meer informatie (uitrusting, extra's) zou hebben kan je beter bepalen wat die nog waard is.
zonder de beschadigingen gezien te hebben denk ik dat veel hersteld kan worden. de prijs hiervan is afhankelijk van de omvang van de beschadiging. kan je foto's maken?
voor een indicatie kan je even hier kijken: AutoWeek
zonder de beschadigingen gezien te hebben denk ik dat veel hersteld kan worden. de prijs hiervan is afhankelijk van de omvang van de beschadiging. kan je foto's maken?
voor een indicatie kan je even hier kijken: AutoWeek
2006 S40 2.4 Edition II Geartronic
-
- 3rd Gear member
Beschadigde velgen kun je laten repareren (velgendoktor, zie Google). Maar je kunt natuurlijk ook andere velgen (tweedehands) kopen. Er worden veel Volvo velgen op marktplaats aangeboden.Stephen schreef: Een aantal minpunten vielen me direct al aan de auto op:
- behoorlijk beschadigde velgen
- stuk lak (ongeveer 5x7 cm) van de achterspoiler is eraf
- rookgeur in de auto (vorige eigenaar was zware roker, anti-rookgeur-behandeling heeft onvoldoende geholpen)
- speaker van het audiosysteem kapot
Lak van spoiler, even laten bijspuiten; paar honderd Euro misschien?
Rookgeur kan je professioneel laten verwijderen, kost hier in Groningen geloof ik circa 200 Euro, met garantie dat het niet meer terug komt. Zit de geur overigens niet in het interieurfilter zodat dit elke keer terugkomt? Zo ja, dan nieuw filter van ongeveer twee tientjes.
Speaker kapot; kost je de kop niet denk ik.
Dus kosten van bovenstaande zaken aftrekken van gemiddelde verkoopprijs voor vergelijkbare auto, dan nog een "afslag" vanwege particulier zonder garante en je hebt denk ik een reeel bedrag.
Dat is niet veel denk ik. Als je nu op Autotrack kijkt zijn bijna alle 2.4T AWD modellen uit 2001 ongeacht uitvoering en kilometerstand boven de k€ 20!Stephen schreef: Hij heeft zelf ca. een jaar geleden €18.000 voor deze Volvo betaald, incl. 6 maanden Bovag-garantie.
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Hallo Stephen,
Mijn oom heeft ook een V70 AWD aut. uit 2001 gereden. Hij had deze in 2005 gekocht voor 24.000 euro en heeft de auto in 2006 voor 18.000 euro verkocht (misschien is het um wel
). De reden dat hij de V70 zo snel weer weg heeft gedaan kwam doordat hij wel eg veel problemen heeft gehad, met name aan de aandrijving. Het is belangrijk dat er niet te veel verschil zit in profieldiepte ofzo. Ik weet er niet veel van en wellicht ben jij hierover allang van op de hoogte, maar ik weet wel dat een latere V70 AWD dit probleem niet kent!
(TIP??)
Mijn oom heeft ook een V70 AWD aut. uit 2001 gereden. Hij had deze in 2005 gekocht voor 24.000 euro en heeft de auto in 2006 voor 18.000 euro verkocht (misschien is het um wel

(TIP??)