Hallo,
sinds kort geeft mijn boardcomputer de volgende melding:
MOTOR MANAGEMENT STORING SPOED .
dit krijg ik als ik veel gas geef.
mijn auto is een v70-d5 uit 2003 met 245.000km.
de foutcode hierbij is P0094.
wie heeft dit eerder gezien?
P0094 Fuel system leak detected
Ik zou bijna denken aan een interne lekkage van de pomp.
Maar kan ook een verstuiver zijn, maar dan zou je eigenlijk ook start problemen moeten hebben.
Maar kan ook een verstuiver zijn, maar dan zou je eigenlijk ook start problemen moeten hebben.
Resetten is leuk, maar in het algemeen als de storing niet is verholpen komt deze weer.
Trouwens bij de storing P0094 moet een omschrijving staan wat de storing precies inhoud.
+ meestal ook wat verder te doen om de juiste diagnose te stellen.
Heb je een uitdraai meegekregen? Het is een klein moeite om deze uit te printen.
Hierin staat onder welke omstandigheden de storing is opgetreden; toerental, standgaspedaal, snelheid, tijdstip, buitentemperatuur
enz.........enz.....................................heel veel.
Wel om vragen natuurlijk!
Ik vraag er altijd om! Dan weet je in ieder geval welke zinvolle vragen je kan stellen aan de monteur/receptionist.
Enige (vak)kennis is hier dan natuurlijk wel vereist!
Trouwens bij de storing P0094 moet een omschrijving staan wat de storing precies inhoud.
+ meestal ook wat verder te doen om de juiste diagnose te stellen.
Heb je een uitdraai meegekregen? Het is een klein moeite om deze uit te printen.
Hierin staat onder welke omstandigheden de storing is opgetreden; toerental, standgaspedaal, snelheid, tijdstip, buitentemperatuur
enz.........enz.....................................heel veel.
Wel om vragen natuurlijk!

Ik vraag er altijd om! Dan weet je in ieder geval welke zinvolle vragen je kan stellen aan de monteur/receptionist.
Enige (vak)kennis is hier dan natuurlijk wel vereist!
Volgens mij vervangt Volvo dan ook alle leidingen ivm mogelijk scheuren?v70d52003 schreef:starten gaat altijd goed
alle 5 verstuivers zijn bij 185000 vervangen
sinds de meldingen gisteren zijn gereset kan ik weer maximaal vermogen trekken. raar
Er is geen leiding die lekt (gescheurd is) ?
Eigenlijk moet je dat ook ruiken cq. zien onder de motorkap!
-
- 1st Gear member
de leidingen zijn inderdaad mee vervangen bij het vervangen van de verstuivers.
ik heb helaas vergeten een uitdraai mee te vragen. maar ik zag wel 52km/u, 86,3% belasting. de rest zit niet meer in mijn hoofd
de omschrijving staat bovenaan deze melding. er stond geen diagnose tip bij, helaas.
ik heb helaas vergeten een uitdraai mee te vragen. maar ik zag wel 52km/u, 86,3% belasting. de rest zit niet meer in mijn hoofd
de omschrijving staat bovenaan deze melding. er stond geen diagnose tip bij, helaas.
Nee, die zal daar ook niet bijstaan.v70d52003 schreef:er stond geen diagnose tip bij, helaas.
Die kan de monteur opvragen.
Ik weet niet waar je woont, maar ik zou één zoeken in de buurt.
Misschien weet iemand wat, als je aangeeft wat je woonplaats is.
Misschien weet iemand wat, als je aangeeft wat je woonplaats is.