Mijn V50 is voor aan nieuwe remblokken toe. Nauw is het zelf te doen, denk ik. Heeft iemand enig idee wat dat gaat kosten bij de dealer als ik het tijdens een beurt laat doen.
En stel dat ik zelf doe, welke blokken dan orig. Volvo of van een ander merk.
Remblokken vervangen
- caliban
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 03.11.2005 - 15:34
- Locatie: Wassenaar
Fusion Red XC60 Recharge T6 AWD MY2024, 20" 6-Spoke Black Diamond Cut - 1252
Fusion Red V60 T5 R-design, 19" 5-Triple Spaaks Matt Black / Diamond Cut 1042
Caspian Blue V70 T4 LE MY2012, 17"; Pontos(Diamond Cut/Light Grey)
Passion Red V50 Kinetic MY2005, 17"; Sagitta
- Firechief
- 3rd Gear member
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 20.02.2007 - 18:10
- Locatie: Ninove, België
- Contacteer:
Ik zit hier met dezelfde vraag. Iemand? Eventueel een handleiding ergens te vinden of mss een How-To van iemand die het al eens gedaan heeft?
Firechief's Volvo's
Voertuigen
Volvo C70 2.0D MY10
Volvo V50 2.0D MY07 --> To be replaced by ??? XC60/V60/X1/X3
Opel Astra G 2.0 Di '98 - '09
Suzuki Baleno 1.3i '96 - '98
Opel Kadett 1.3 '94 - '96
Opel Corsa 1.2 '93 - '94
Yamaha FJR 1300A '04 - '08
Yamaha FJR 1300A '08 - '16
Yamaha FJR 1300A '16 - ...
Voertuigen
Volvo C70 2.0D MY10
Volvo V50 2.0D MY07 --> To be replaced by ??? XC60/V60/X1/X3
Opel Astra G 2.0 Di '98 - '09
Suzuki Baleno 1.3i '96 - '98
Opel Kadett 1.3 '94 - '96
Opel Corsa 1.2 '93 - '94
Yamaha FJR 1300A '04 - '08
Yamaha FJR 1300A '08 - '16
Yamaha FJR 1300A '16 - ...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41
Voor de remzuigers achter heb je speciaal gereedschap nodig om ze terug te draaien. Ivm de handrem kun je die niet terug duwen zoals bij de zuigers voor wel kan. Blokken vervangen is op zich simpel, maar denk wel om een beetje (koper) vet op de glijvlakken. waar de blokken op bevestigd zijn.
Persoonlijk zou ik het kunnen, naar zonder brug e.d. laat ik het liever aan de garage over. Die doen het 10x sneller, dus wat verdien je ermee???
Verder zou ik gewoon de standaard remblokken van de dealer nemen, of wanneer je geen remstof in je velgen wil de zogenaamde green blokken.
Persoonlijk zou ik het kunnen, naar zonder brug e.d. laat ik het liever aan de garage over. Die doen het 10x sneller, dus wat verdien je ermee???
Verder zou ik gewoon de standaard remblokken van de dealer nemen, of wanneer je geen remstof in je velgen wil de zogenaamde green blokken.
V40 T2 Nordic+
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 07.02.2006 - 13:51
- Locatie: Noord Holland
Aanschaf van een Haynes manual is zeker aan te bevelen. Indien je je afvraagt hoe je blokken moet vervangen lijkt het me verstandiger om dit niet zelf te doen. Het zijn wel je remmen. 

V40 1.8i Europa 1998
S80 / 2,4l / 170 pk / dark grey pearl
S80 / 2,4l / 170 pk / dark grey pearl
- Firechief
- 3rd Gear member
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 20.02.2007 - 18:10
- Locatie: Ninove, België
- Contacteer:
De vraag is gewoon om te weten of er speciaal gereedschap nodig was eigenlijk. Ik heb al wel eens eerder remmen en schijven vervangen, dat is niet zozeer het probleem.
Wat ik ermee verdien? Ik heb geen idee wat het kost om bij de dealer de remblokken te laten veranderen, dus kan ik ook nog niet zeggen hoeveel voordeel ik ermee doe. Maar het houdt me ook bezig en het uitgespaarde geld kunnen we dan weer aan iets anders uitgeven.
Wat betreft het soort van remblokken: Ik denk dat iedereen wel graag wat minder remstof op zijn velgen ziet verschijnen, dus daar ben ik eventueel ook wel benieuwd naar de bevindingen van de eventuele gebruikers van dit soort green remblokken.
Wat ik ermee verdien? Ik heb geen idee wat het kost om bij de dealer de remblokken te laten veranderen, dus kan ik ook nog niet zeggen hoeveel voordeel ik ermee doe. Maar het houdt me ook bezig en het uitgespaarde geld kunnen we dan weer aan iets anders uitgeven.
Wat betreft het soort van remblokken: Ik denk dat iedereen wel graag wat minder remstof op zijn velgen ziet verschijnen, dus daar ben ik eventueel ook wel benieuwd naar de bevindingen van de eventuele gebruikers van dit soort green remblokken.
Firechief's Volvo's
Voertuigen
Volvo C70 2.0D MY10
Volvo V50 2.0D MY07 --> To be replaced by ??? XC60/V60/X1/X3
Opel Astra G 2.0 Di '98 - '09
Suzuki Baleno 1.3i '96 - '98
Opel Kadett 1.3 '94 - '96
Opel Corsa 1.2 '93 - '94
Yamaha FJR 1300A '04 - '08
Yamaha FJR 1300A '08 - '16
Yamaha FJR 1300A '16 - ...
Voertuigen
Volvo C70 2.0D MY10
Volvo V50 2.0D MY07 --> To be replaced by ??? XC60/V60/X1/X3
Opel Astra G 2.0 Di '98 - '09
Suzuki Baleno 1.3i '96 - '98
Opel Kadett 1.3 '94 - '96
Opel Corsa 1.2 '93 - '94
Yamaha FJR 1300A '04 - '08
Yamaha FJR 1300A '08 - '16
Yamaha FJR 1300A '16 - ...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 20:18
- Locatie: Rotterdam
vandaag de remblokken vervangen aan de voorzijde.
is geen moeilijke klus ong 45 minuten, gewoon voor de deur op de krik.
montagehandleiding zit gewoon bij de nieuwe blokken, niet in NL maar wel engels.
remblokken ca € 65 ( dealer )
Je hebt wel inbus 7 mm nodig, is niet standaard in de meeste sets, ik heb een inbus dopsleutel aangeschaft en dat werkt prima.
is geen moeilijke klus ong 45 minuten, gewoon voor de deur op de krik.
montagehandleiding zit gewoon bij de nieuwe blokken, niet in NL maar wel engels.
remblokken ca € 65 ( dealer )
Je hebt wel inbus 7 mm nodig, is niet standaard in de meeste sets, ik heb een inbus dopsleutel aangeschaft en dat werkt prima.
V50 2.0D MOMENTUM 2005