Onderste draagarmrubbers Amazon vervangen - bout vastgerot

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
VincentK
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 23.10.2006 - 22:21

Vandaag bij een garage onder leiding van een monteur een hele reeks rubbers en keeringen vervangenen, alles ging goed tot.... we aankwamen bij de onderste draagarmrubbers. De bout die door het subframe (?) gaat zat compleet vastgerot/geroest. Zelfs met twee man sterk en een behoorlijk lange sleutel en gehamer op de bout kwam het ding geen mm van zijn plek. Met een verlengstuk op de sleutel leek de (professionele)sleutel het te begeven dus ook dat kon niet doorgezet ;) Ook met zo'n luchtdrukding kwam er geen beweging in.

Kruipolie is er nu opgespoten maar ik vrees dat dat niet op de goede plek zal komen. De komende maand ga ik er gewoon zo veel mogelijk opspuiten, in de hoop dat 'ie dan bij een volgende bezoek wel los komt. Anders lijkt de enige oplossing het hele zaakje te verhitten, ben zelf een leek maar als het goed is zet het metaal van het frame dat uit en springt de bout los. Wel omslachtig en tijdrovend. Bovendien had de garagehouder zelf niet het juiste type brander, dus of dat daar volgende keer kan is ook de vraag.

Iemand nog andere lumineuze ideeen?
Gebruikersavatar
AmazonWillem
2nd Gear member
Berichten: 173
Lid geworden op: 24.10.2006 - 00:29

flex!!
Current Volvo's:

Volvo Amazon B20 1968
Volvo Amazon B18 1969
Volvo 144 B20 1970 Blauw
Volvo 144 B20 1972 Groen
Volvo 164 B30 1972 aut Goud
VincentK
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 23.10.2006 - 22:21

AmazonWillem schreef:flex!!
Kun je dat nader toelichten :oops:
Gebruikersavatar
AmazonWillem
2nd Gear member
Berichten: 173
Lid geworden op: 24.10.2006 - 00:29

gewoon de kop van de bout er af flexen en dan de pen er uit tikken, je hebt dan natuurlijk een nieuwe bout nodig, maja, je hebt je draagarm er onderuit, laatste redmiddel dus ;-)
Gebruikersavatar
Birnie F
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 08.09.2006 - 08:07
Locatie: Hilversum

Wat je kan doen is het volgende:

De moer enkele slagen oplossen en dan aan die kant een poelietrekker op spanning brengen. daarna de heel zaak met een brander verhitten en dan maar hopen dat de zaak los komt.
Lukt dit allemaal niet dan blijft de Flex alleen over.
Houd ons wel op de hoogte van je ontwikkelingen

suc6
Volvo XC70. Platinum, 2016, USA import
VincentK
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 23.10.2006 - 22:21

Birnie F schreef:Wat je kan doen is het volgende:

De moer enkele slagen oplossen en dan aan die kant een poelietrekker op spanning brengen. daarna de heel zaak met een brander verhitten en dan maar hopen dat de zaak los komt.
Lukt dit allemaal niet dan blijft de Flex alleen over.
Houd ons wel op de hoogte van je ontwikkelingen

suc6
Zaterdag is het zover, dan ga ik met mijn Amazon naar Barneveld naar een hobbyist/specialist met een kleine garage die tegen een schappelijk uurtarief mijn rubbers gaat vervangen. Ben erg benieuwd of het nu los gaat komen, maar hoe dan ook, ze hebben me in ieder geval min of meer gegarandeerd dat ik er weer rijdend weg ga, dus ik merk het allemaal wel. Als je klassieker gaat rijden weet je nou eenmaal dat je zo nu en dan dit soort ongein tegenkomt. Ik hou jullie op de hoogte van de afloop van deze draagarmrubberperikelen.

NB: Onlangs trouwens na een stroomstorinkje in mijn Amazon (die werd veroorzaakt door een kapotte spanningsregelaar) maar eens alle contacten schoongemaakt en alle losse bedrading verwijderd die nergens meer toe diende, inclusief schakelaars, zekeringen, etc... wat een berg rotzooi zat er nog in mijn Amazon zeg... zie foto

Afbeelding

Dat ruimt op ;)

Nu binnenkort nog even mijn middenconsole goed vastmaken en het klokje (werkend!) aansluiten, en het liefst ook meteen mijn mistlampen op de schakelaar op de middenconsole aansluiten.
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”