Automatische versnellingsbak afstellen

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Peter144
Starter

Hallo,

Mijn Borg Warner automatische versnelligsbak (Volvo 144) schakelt niet goed. Vaak doet de achteruit het niet. Ook wil hij vaak niet automatisch of handmatig naar zijn eerste versnelling, maar moet ik dus wegrijden in de tweede of zelfs derde versnelling. Dat gaat dan natuurlijk erg moeizaam. Op de snelweg schakelt hij soms ineens terug van de derde naar de tweede of zelfs eerste versnelling. Daardoor maakt de motor dan ineens veel te veel toeren. Het oliepeil is goed. De olie ziet er ook goed uit. Er zat eerst een lek in de pakking van de bak (tussen de carterpan), maar dat is verholpen met een nieuwe pakking. De zeef is toen ook schoongemaakt. De monteur heeft daarna wel een liter olie (atf) teveel erin gedaan. Maar dat heb ik er inmiddels met een slangetje en handpomp uitgehaald. Weet iemand misschien raad? Valt er nog iets af te stellen aan deze bak? Weet iemand wat je merkt bij het schakelen schakelen als er teveel olie inzit en ook als er te weinig olie inzit? Kan het de kick down kabel zijn?

Alvast bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”