Lens vs Projector

Plaats reactie
olympus1
3rd Gear member

Volvo is met de nieuwste S80 overgeschakeld van projector naar een lens voor de lichten vooraan !!!! Weet iemand er iets meer over te zeggen ? Voor en nadelen tov de 'gewone' spiegels ??? En laat mij eerlijk zijn, zo'n lens oogt natuurlijk véél beter !!! Nu heb ik onlangs op het net een amerikaan gevonden dat zijn lampen zelf heeft voorzien van zo'n lens op z'n S80, maar ik vind het niet meer terug !! Maar het is iig mogelijk dus mss iets voor de doe-het-zelvers ??
Jullie meningen en ervaringen aub !!!!
Vovlo S80 bj 2000 AUT 2.5D 140pk
Full option
Leder interieur + houtinleg aan deuren en dash
Rti navigatie met cd's + telefoon
Hu-801
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Volgens mij kom je de lens uitsluitend bij de adaptieve bi-xenon tegen, de normale bi-xenon heeft gewoon een spiegel gehouden.
Volvo for life
olympus1
3rd Gear member

Heb een ander auto gekocht !!! 't Is een Peugeot 406 coupé 2.0l jaar 2001.
Deze is dus al wel voorzien van Lensen ipv spiegels. Rijdt echt zalig en stil, maa ja tis dan ook een benzine.
En neen,tuurlijk is de S80 niet weg hé ! Dat kon ik niet over mijn hart krijgen. Mijn schoonvader heeft deze dus overgenomen en zijn oude 940 ingeleverd, dit leverde mij dus een korting van 1000 euro op...
Tuurlijk kan deze niet aan de volvo tippen hé, maar tis wel een sportiever beestje terwijl de volvo een klassebak is... Besluit :
Ikke blij, ons schoonpa blij, die van ons neutraal... dus alles ok !!!
Wou wel dat er ook zo'n forum was voor peugeot als deze forum voor volvo. Heb er eentje gevonden maar veel te weinig leden en daarmee zeer weinig respons.. Maja, ik heb 1 jaar garantie dus bij het minste gaat hij de garage binnen. Zal binnenkort eens een duo-shoot houde van beide auto's....
Full option
Hu-801
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Dus doordat je nu lenzen ipv van spiegels hebt rijdt hij lekkerder en stiller?

Lenzen zijn overigens niet moderner, ze zijn qua principe gewoon anders en door het comprimeren van de lichtbundel voor anderen heel veel irritanter.
olympus1
3rd Gear member

bart simpson schreef:Dus doordat je nu lenzen ipv van spiegels hebt rijdt hij lekkerder en stiller?
Neen joh dat wil ik niet zeggen hé !! Tis een naft hé en dus bijgevolg stukken stiller dan de s80...en de volvo blijft de betere wegligging hebben ook. De lenzen geven voor mij een veel betere lichtbundel, dus betere zicht.... Maar das mijn mening hé !! Ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt trouwens.... De volvo blijft natuurlijk de betere auto hé !! deuh !!!! Maar je moet peren niet met appelen vergelijken hé !!!
Full option
Hu-801
Plaats reactie

Terug naar “S80”