wie heeft er ervaring met het vervangen van het naar beneden gebogen eindstuk van de uitlaat bij een TDI?,
ik wil deze vervangen voor een mooier ovaal glimend exemplaar maar ben bang dat de achterkant van de v70 dan erg zwart word.
dus doen ofj uist niet doen???
uitlaat TDI????
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 15.07.2006 - 19:41
- Locatie: kop van noord holland
neeeeeeeeeeeeee.....je maakt toch geen bezine auto van je diesel???
niet doen is mijn bescheiden mening!
Ber
niet doen is mijn bescheiden mening!
Ber
V70 Classic 2.5 TDI 1999 Exclusive Line ";Dessert wind pearl";
http://i21.photobucket.com/albums/b276/ ... age001.jpg
http://i21.photobucket.com/albums/b276/ ... age001.jpg
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Dan wordt het wel heel vaak de achterkant van de auto wassen. Persoonlijk vindt ik het wel mooi staan zo naar beneden
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- coolyo0o
- 2nd Gear member
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 04.02.2007 - 00:48
niet doen dus, dan maar het eindstuk mooi maken die van mij ziet er niet uit. of een nieuwe weet iemand wat die dingen kosten?
rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
ik haat bumperklevers vandaag weer 1tje voor me.
VOLVO S60 2.4 170 pk AUT 2001.
ik haat bumperklevers vandaag weer 1tje voor me.
VOLVO S60 2.4 170 pk AUT 2001.
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Het is juist karakteristiek, zo'n naar beneden gebogen uitlaat.
Ik heb zo'n rechte, maar dat is ook gewoon een kort sierstukje.
Ik heb zo'n rechte, maar dat is ook gewoon een kort sierstukje.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- V70R-obert
- 3rd Gear member
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 10.10.2006 - 14:14
- Locatie: Groningen
Die gebogen uitlaat is inderdaad juist mooi. Achter deze stoere einddemper zit een ielig pijpje. Bij veel tdi's is de einddemper iets gezakt en zie je het ielig pijpje zitten. Dit lijkt minder.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 15.07.2006 - 19:41
- Locatie: kop van noord holland
je kunt zo een nieuw eindstukje bestellen,coolyo0o schreef:niet doen dus, dan maar het eindstuk mooi maken die van mij ziet er niet uit. of een nieuwe weet iemand wat die dingen kosten?
ik zal eens aan Gabber vragen wat het koste, die heeft net een nieuwe nl.
Ber
V70 Classic 2.5 TDI 1999 Exclusive Line ";Dessert wind pearl";
http://i21.photobucket.com/albums/b276/ ... age001.jpg
http://i21.photobucket.com/albums/b276/ ... age001.jpg
- Swedishsteel4life
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 28.01.2007 - 21:38
- Locatie: Zutphen
Je kunt het eindstukje ook even demonteren, schuren, cleanen en netjes spuiten. Ben je een half uurtje en €10 verder.
Vorige week noodgedwongen gedaan, aangezien ik mijn eindstuk kwijt ben geraakt tijdens een sportief momentje (jaaha met een diesel). Heb hem ook weer terug gevonden verbogen en beschadigd. Ziet het er weer spik en span uit.
Vorige week noodgedwongen gedaan, aangezien ik mijn eindstuk kwijt ben geraakt tijdens een sportief momentje (jaaha met een diesel). Heb hem ook weer terug gevonden verbogen en beschadigd. Ziet het er weer spik en span uit.
V70 D5 momentum 2012
V90 D4 Inscription 2017
V90 D4 Inscription 2017
- fransb85
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 19:54
- Locatie: Utrecht
moet je roetfilter laten naplaatsen (en ook dat tdi eraf föhnen) en mooi eindstukje erop schroeven. vind die gebogen deselpijpjes ook niet zo mooi.Dan wordt het wel heel vaak de achterkant van de auto wassen
mijn oom heeft zo'n dieselding op z'n benzine 850 omdat de dealer geen benzine op voorraad had. ook lelijk!
Met een gebogen eindstuk kun je inderdaad letterlijk een zwarte streep zetten als je 't goed doet.
Mijn tdi heeft een rechte pijp i.p.v. het gebogen eindstuk ("heh heh, pak aan bumperklevers"). Dat in combinatie met een afgesloten EGR klep zorgt niet echt voor een zwartere achterkant.
Wel zal je glimmende eindstuk niet lang glimmend blijven
Mijn tdi heeft een rechte pijp i.p.v. het gebogen eindstuk ("heh heh, pak aan bumperklevers"). Dat in combinatie met een afgesloten EGR klep zorgt niet echt voor een zwartere achterkant.
Wel zal je glimmende eindstuk niet lang glimmend blijven

- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Wel als je vaak wast en met chroom poets poetst!patrickm schreef:Met een gebogen eindstuk kun je inderdaad letterlijk een zwarte streep zetten als je 't goed doet.
Mijn tdi heeft een rechte pijp i.p.v. het gebogen eindstuk ("heh heh, pak aan bumperklevers"). Dat in combinatie met een afgesloten EGR klep zorgt niet echt voor een zwartere achterkant.
Wel zal je glimmende eindstuk niet lang glimmend blijven

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
Met een beetje polijstmiddel krijg je 'em ook wel terug mooi glimmend.
Je zal wel eventjes flink moeten poetsen natuurlijk.
Je zal wel eventjes flink moeten poetsen natuurlijk.
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V90cc Ocean Race 2019
XC90 2021
C30 1.6d 2009
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V90cc Ocean Race 2019
XC90 2021
C30 1.6d 2009
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Ik zie het probleem niet. Gewoon een mooi recht eindstuk op zetten.
Heb ik ook gedaan en ik heb echt geen last van roet op de achterkant van de wagen.
Bij mijn wagen is wel de EGR klep verwijderd.
Ook is het sierstuk eenvoudig schoon te maken. Natte schuurspons er overheen halen en het is weer schoon.

Ik vind het veel mooier staan dan het originele roestige gebogen eindstuk.

Heb ik ook gedaan en ik heb echt geen last van roet op de achterkant van de wagen.
Bij mijn wagen is wel de EGR klep verwijderd.
Ook is het sierstuk eenvoudig schoon te maken. Natte schuurspons er overheen halen en het is weer schoon.

Ik vind het veel mooier staan dan het originele roestige gebogen eindstuk.

- denkweb
- 4th Gear member
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Ha, dat heb ik ooit bij mijn 850 Tdi sedan gedaan, maar die werd toch echt zwart aan de linkerachterzijde... Vaak zit er in dit eindstuk ook nog een gaas-rooster met een filter. Het rooster wil nog wel eens vervelend rammelen als het losraakt. Klinkt net als een losse uitlaat.
De tuit staat omlaag om de roetuitstoot richting de omgeving te beperken. Als jij er recht achter staat met je auto (bijv voor het stoplicht, in de McDrive...) dan kan het wel eens wat minder prettig zijn.
Pas trouwens ook op dat er geen water in het sierstuk blijft staan, zonde als deze snel begint te roesten!
De tuit staat omlaag om de roetuitstoot richting de omgeving te beperken. Als jij er recht achter staat met je auto (bijv voor het stoplicht, in de McDrive...) dan kan het wel eens wat minder prettig zijn.
Pas trouwens ook op dat er geen water in het sierstuk blijft staan, zonde als deze snel begint te roesten!
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Roesten zal niet snel gebeuren, Daan. Het sierstuk is van roestvaststaal
Komt bij ET vandaan. Zit ook geen gaas o.i.d. in, hoor.
Wat betreft de "overlast", denk je dat de mensen achter je er geen last van hebben als de roet naar beneden wordt geblazen? Dat gaat echt niet het wegdek in, hoor :razz:

Komt bij ET vandaan. Zit ook geen gaas o.i.d. in, hoor.
Wat betreft de "overlast", denk je dat de mensen achter je er geen last van hebben als de roet naar beneden wordt geblazen? Dat gaat echt niet het wegdek in, hoor :razz: