:shocked!: Als ik weg rij in mijn VOLVO S60, uit 2002, dan begint vrij snel, bij lage snelheid, in een rustig toerental, een irritant ratel geluidje op te spelen ergens in het dashboard.
Ik heb al de radio gefixeerd e.d., zo ook het ruitje bij het instrumentenpaneel.
Echter het irriterende geluidje blijft opspelen bij een bepaald laag toerental.
Zodra ik snelheid maak gaat het weg, danwel wordt het minder.
Het is alsof het aan het motorvermogen gekoppeld is.
Ik zit ook nog te denken dat een speaker in het dashboard is losgetrild. Maar hoe kom ik in het dashboard zonder alles stuk te maken.
Ik hoop echt op een reactie van iemand.
Zoals ik al eerder in een andere vraag aangaf,....toen ik de wereld van VOLVO instapte was ik gelijk al mijn geld kwijt zodat ik een bezoekje aan de originele dealer liever uitstel.
irritant geratel ergens in dashboard
-
- 1st Gear member
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Is het niet het miniventilatortje van de temperatuursensor van de airco? Dat ding zit achter het miniroostertje in de middenconsole. Als het lagertje versleten of vervuild is, gaat ie lawaai maken...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 1st Gear member
Hoi Battlecruiser S80,
op de eerste plaats bedankt voor je reactie, echt tof.
Ik denk dat als het dat zou zijn, ik continu het irritante geluid zou moeten horen. Ik hoor het alleen in zijn eerste 3 versnellingen als ik heel, heel rustig rij. Het is een soort van resonantie lijkt het wel. Maar ik ga het onderzoeken.
Al herriner ik me ook dat ik het irritante geratel heb als de airco uitstaat. Heb je enig idee hoe ik zonder schade achter het miniroostertje kan komen.
Moet ik iets indrukken, ombuigen.
Verder nogmaals bedankt voor je reactie en dat je meedenkt.
M.vr.gr. Marcel.
op de eerste plaats bedankt voor je reactie, echt tof.
Ik denk dat als het dat zou zijn, ik continu het irritante geluid zou moeten horen. Ik hoor het alleen in zijn eerste 3 versnellingen als ik heel, heel rustig rij. Het is een soort van resonantie lijkt het wel. Maar ik ga het onderzoeken.
Al herriner ik me ook dat ik het irritante geratel heb als de airco uitstaat. Heb je enig idee hoe ik zonder schade achter het miniroostertje kan komen.
Moet ik iets indrukken, ombuigen.
Verder nogmaals bedankt voor je reactie en dat je meedenkt.
M.vr.gr. Marcel.
- J
- 3rd Gear member
Hai
zoek eens op vadis op marktplaats etc. dat is het digitale werkplaatshandboek van alle volvo's.
weet je zeker dat het van in de auto komt? dat het niet bv een hitteschild van de uitlaat is? Heb ik ook ooit gehad.
succes
zoek eens op vadis op marktplaats etc. dat is het digitale werkplaatshandboek van alle volvo's.
weet je zeker dat het van in de auto komt? dat het niet bv een hitteschild van de uitlaat is? Heb ik ook ooit gehad.
succes
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
-
- 1st Gear member
Hoi, 3rd gear member 100+,
Bedankt voor je antwoord. Ik ben er vandaag eens voor gaan zitten en richtte me eerst op het mini ventilatoortje zoals aangegeven door Battlecruiser S80.
Door mijn oren steeds opnieuw systematisch langs het dashboard te halen kreeg ik ineens door dat het geluid boven mijn hoofd zat.
Toen ik vervolgens op het licht armatuur boven mijn hoofd drukte stopte het geratel. Vervolgens zag ik dat een plak antenne los zat van de carkit. Ofwel het irritante geratel is eruit. Maar ik sta ervan versteld hoe de accoustiek is in die auto. Ik heb hem pas een paar weken. This allemaal veel wennen.
Maar bij deze bedankt voor je antwoorden, ook je antwoord op de electrische ramen.
Ik heb ook nog gereageerd op een advertentie op Marktplaats om een digitaal handboek te kopen. Echter de verkoper hanteerde diverse adresgegevens en toen ik aanbood het op te halen liet hij niets meer van zich horen. Maar ik hou het in de gaten. En nogmaals bedankt voor het meedenken en m.vr.gr. Marcel.
Bedankt voor je antwoord. Ik ben er vandaag eens voor gaan zitten en richtte me eerst op het mini ventilatoortje zoals aangegeven door Battlecruiser S80.
Door mijn oren steeds opnieuw systematisch langs het dashboard te halen kreeg ik ineens door dat het geluid boven mijn hoofd zat.
Toen ik vervolgens op het licht armatuur boven mijn hoofd drukte stopte het geratel. Vervolgens zag ik dat een plak antenne los zat van de carkit. Ofwel het irritante geratel is eruit. Maar ik sta ervan versteld hoe de accoustiek is in die auto. Ik heb hem pas een paar weken. This allemaal veel wennen.
Maar bij deze bedankt voor je antwoorden, ook je antwoord op de electrische ramen.
Ik heb ook nog gereageerd op een advertentie op Marktplaats om een digitaal handboek te kopen. Echter de verkoper hanteerde diverse adresgegevens en toen ik aanbood het op te halen liet hij niets meer van zich horen. Maar ik hou het in de gaten. En nogmaals bedankt voor het meedenken en m.vr.gr. Marcel.
- J
- 3rd Gear member
geen probleem,
mocht t echt niet lukken met dat handboek, stuur mij ff een pm
enneh, gelukkig is mijn naam niet 3rd gear member 100+, anders zou ik wel heel erg veel posten
daar boven staat nog een J, van Ooh Jee onderandere...
mocht t echt niet lukken met dat handboek, stuur mij ff een pm
enneh, gelukkig is mijn naam niet 3rd gear member 100+, anders zou ik wel heel erg veel posten
daar boven staat nog een J, van Ooh Jee onderandere...
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family