Heren. ik heb weer eens iets moois aan men broek hangen. gisteravond de vriendin ophalen van het werk lkkr aan het toeren krijg ik ineens een lampje in beeld. zo goed als ik ben direct het spul aan de kant en op gezocht in het boekje. lampje 21 storing in motorelectronica!!!! dus ik denk wat krijgen we nu. auto uit gezet minuutje gewacht en weer gestart. melding blijft helaas staan. goed gelezen in het boek en kon naar eigen interpretatie van de teks in het boekje gewoon rustig doorgaan. ik heb goed geluistert of ik niets hoorde. afijn dame opgepikt en naar haar huis gereden. op de oprit zet ik de diesel 5 pitter uit. en ik denk nog 1 keer testen dan. sleutel erin draaien... auto start...start...start Maar pakt niet aan :shock: dus ik helemaal pissig en direct gestop met pogingen. pa bellen, bel de anwb maar we hebben niet voor niets een abbonement. anwb erbij en de beste man kijkt een keer hier en daar. doet een poging de obd uit te lezen. lukte niet is deze v70 te oud voor kan alleen vanaf 2005 model. maargoed beste man heeft de boel gereset en auto aan de praat gekregen. vervolgens met een slakkengangetje op huis aan gegaan om de boel niet te forceren. motor klinkt ietsjes anders dan normaal maar niets alarmerends. heelhuids thuis gekomen. met dat ik de oprit oprij gaat de melding op mijn dash ook uit. ik blij en auto pakte vervolgens met starten ook weer vlot op.....De volgende ochtend echter slaat ie moeilijk aan. dus pa ermee naar de volvo dealer ding laten uitlezen. zat een tal van storingen in de motor naar ik begreep en er rammelde ook wat aan aanbouwdelen aan het blok volgens monteur. kon nog wel eens een dure reparatie worden werd er voorzichtig gezegd.....ik rij de wagen nog maar een week....ik was er zo mee in men sas krijgen we dit.....even kijken wat er betreft de garantie mee te doen is.....een van jullie al zoon probleem mee gehad? ik ben benieud of een van jullie er met me over mee kan praten..ik baal als een stekker nu...daarom ga ik maar eten...
I'll keep you posted
Theo
V70 tdi Pruttelt
- tiejow
- 1st Gear member
Nou heren probleem is even opgelost de brtandstofpomp even op tijd laten zetten en de boel even laten nakijken. ik moet er ook een andere krukaspoelie ophebben die de multi-Vriem aandrijft. als dat gedaan word laat ik de distributie ook direct meenemen. weet ik tenminste zeker dat dat goed zit. blok loopt op het moment als een Tiet zoals de dealer zij haha ik ben weer een beetjes blij.. Geen interne schade wiehoeeewww
03-2017 V60 T4 Nordic + Sport Onyx Black
06-2012 V50 D2 S/S Limited Edition Black Saphire
07-2005 V50 1.8 MomentumTitanium Grey
06-2004 V70 2.4 Comfort Edition. Deep Blue
- Geppekop
- 4th Gear member
Loopt dus met de bekende sisser af.
Je hebt geluk gehad Theo. Fijn dat met relatief eenvoudige ingrepen je rijplezier weer is teruggekeerd!
Groet
Gep
Je hebt geluk gehad Theo. Fijn dat met relatief eenvoudige ingrepen je rijplezier weer is teruggekeerd!
Groet
Gep
S80 2.5T, (Black is Beautifull) Black Sapphire, Automaat, Exclusive, Mobility-Line
THE VOLVO WAY OF DRIVE
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11551
THE VOLVO WAY OF DRIVE
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11551
:black: :infinity:
- tiejow
- 1st Gear member
Idd gep. ik ben er blij mee. en gelukkig is er aan het licht gekomen dat de distributie vervangen mag worden, hoeft niet maar dat ga ik denkik maar wel effen doen. alle riempjes en snaren weer effe nieuw samen met de spanrol en dergelijke. plus een nieuwe v-riem poelie op de krukas en ik ben weer het heertje
. rijd egt superfijn de volvo.....ik zelf een mazda 626 en dat is ook niet verkeerd qua stoelen en wegligging maar die valt in het niets bij de volvo.
Groeten Theo

Groeten Theo
- tiejow
- 1st Gear member
Nou heren vandaag op weg naar huis vanuit harderwijk....lampje.....zelfde al toen op men dash, dus ik had het al wel weer geschoten ik zag de bui al hangen. De motor vertoonde echter geen rare kapriolen en ik ben heelhuids thuis gekomen. Tis naar mijn inzicht gewoon weer de brandstofpomp die niet meer op tijd loopt hij rookt ook weer als een ketter namelijk. dus ik breng het wagentje dinsdag maar eens naar de garage en denk dat ik de distributie en het vsnarenspul maar een grote beurt gun. tis niet leuk zo. verder rijd de auto superfijn. echt geweldig. ik laat van me horen...
Groeten Theo
Groeten Theo