440 oliegeur in interieur bij stationair lopen

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
V440
1st Gear member

Hoi

Ik rij in een Volvo 440 bw 1996 airco met een B18U motor

Ik heb een tijd geleden de koppelingsplaten laten vervangen en vervolgens ben ik al 5x teruggegaan voor lekken van de versnellingsbak.
Bij de breather was een slangetje afgebroken, dat is inmiddels vervangen. Ik heb meteen bij het vervangen van de platen gevraagd de keerasring en de aandrijfsasmanchethoes te vervangen.

Nu zie ik echter geen lek en zolang ik rij gaat het goed, als de motor koud is ook, maar zodra ik bij een stoplicht sta te wachten en de motor is warm, ruik ik een vieze oliegeur in het interieur dat precies ruikt als versnellingsbak olie.

Hang ik een aanhanger erachter, zelfs een lege, dan wordt deze geur versterkt. :(

Dan maak ik het nog gekker.....

Toen ik die auto kocht (100.000 op de teller) viel mij op dat als je 80 in de 4 rijd, je 2500 tpm rijdt. Een 30.000km verder was dat 2800 tpm, koppeling slipt niet ,werkt goed.

Dan laat ik de platen vervangen bij 163.000 en heb ik weer 2500 tpm. :D

vervolgens krijg ik het eerste lek lek, dat wordt verholpen en nu heb ik weer 2800 tpm....

Men zegt....dat kan niet.....ik wil dat ook best geloven...maar ik weet heel goed wat ik gezien heb.

Sterker: Vanaf 3400 tpm maakt deze motor veel lawaai. Reed ik voorheen over de snelweg met 120 in zijn 5, dan had ik 3200 tpm en een rustige motor, nu is dat 3600 tpm en dat significant meer herrie.

Is er iemand die voor bovenstaande een verklaring heeft.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”