stoelinstelling in sleutelgeheugen

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
janvandenvelden
Starter

Onze S80 modeljaar 2004 is uitgerust met electrische bestuurderstoelverstelling. Bij de auto zijn twee sleutels geleverd. Volgens het instructieboekje wordt de stand van de stoel en spiegels opgeslagen in de sleutel waarmee de auto geopend is. Bij ons werkt dit maar bij één van de twee sleutels.
Hoe is dit ook bij de andere sleutel te realiseren?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

contact aan, stoel + spiegels instellen, dan met knop 1-3 + de memoryknop vastleggen in het geheugen (met sleutel in het contact op accessoirestand)
Volvo for life
theboz
2nd Gear member

Let je heb 2 type eletriche stoelen 1 met geheugen en 1 zonder geheugen
als je type heb met geheugen werkt het als volgt
contact aan zet stoel en spiegel in gewenste stand
contact af sluit de auto met afstandbedieningen wacht zekker 1 minuut
open de deur met andere afstandbediening en herhaal de eerte handeling
sluit auto af met afstandbediening 2 wacht ook weer 1 minuut(auto moet op deadlock staan)
als de auto weer opent met afstandbediening 1 je ziet bij oprnen van de deur dat de stoel en spiegel stand 1 weer in neemt
The Boz
MaGNeT
3rd Gear member

En anders zit er niets op dan nog een 2e S80 er bij aan te schaffen :)
Repareer je kwakkelende km-teller zelf!

Volvo 740 GL - sedan - 1986 - >375.000km - B230K - LPG
VOuLezVOus
1st Gear member

Mijn S60 had dit ook. Ik meen me te herinneren dat je inderdaad met de tweede sleutel minstens 1 geheugeninstelling moet opslaan (neem daarvoor bv. geheugenstand 2). Ik dacht dat bij het wisselen van de sleutels automatisch dan de laatste stand werd ingenomen.
VOuLezVOus
2004 S60 D5
2007 V70 2.4D
janvandenvelden
Starter

Beste mensen,

Dank voor jullie bijdragen. Helaas helpt niets. Het lukt mij niet om de stoel- en spiegelposities opgeslagen te krijgen in het geheugen van de tweede sleutel. Natuurlijk lukt het het wel om de stand van de stoel in het geheugen van de stoel op te slaan. Maar makkelijker is natuurlijk dat als je auto open doet, de stoel automatisch de stand inneemt die bij de sleutel hoort. Vooral omdat mijn vrouw, de andere gebruiker van de auto, een stuk kleiner is dan dat ik ben. Ik krijg mezelf bijna niet achter het stuur gewurmd als zij gereden heeft. Het vreemde is dat bij haar sleutel het perfect werkt.
Moet er soms nog iets geactiveerd worden met VIDA om de tweede sleutel ook goed te laten werken?
Ben
Executive Member
Contacteer:

Bij mijn 2 sleutels werkt het perfect. Mij lijkt dus inderdaad dat je even de boel laat uitlezen en restten bij de dealer.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
janvandenvelden
Starter

Heb nogmaals van alles geprobeerd. Krijg het niet voor elkaar. Ga dus maar naar de dealer. Ben benieuwd hoeveel dat kost.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”