Roetfilter in werking?
- Pritchard
- 5th Gear member
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
- Locatie: Gent
In de handleiding van mijn V50 las ik dat de roetfilter om de 800-900 km eens in actie komt. Ik heb nu meer dan 6000km en had dat nog nooit ondervonden. Deze week reed ik rustig 120km/u op snelweg met een verbuik van 5.5, en plots voel ik dat de motor 1 sec inhoudt, het verbruik, steeg van 5.5, naar 6.5, naar 7.5, naar 8.5/9, dat ongeveer 2-3 minuten en plots houdt de motor weer beetje in, en verbuik daalt weer naar 5.5. Was dit de werkende roetfilter??
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
- Jeroentje
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25.02.2006 - 22:15
- Locatie: nieuwegein
En als ie aan het einde van de uitlaat is blijven hangen heb je meteen een .... roet kat945i schreef:Ik denk dat je toen over een hond of kat gereden bent die even onder de auto is blijven hangen.... :evil:
Ford escort MK3 1984. 1.6 8vEFI turbo 200PK
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
- pieter007
- 5th Gear member
- Berichten: 1307
- Lid geworden op: 23.12.2005 - 14:32
- Locatie: Putte , bij mechelen
- Contacteer:
normaal zou je dit niet mogen voelen dacht ik ...
lijkt me toch maar raar
maar het zou wel kunnen
lijkt me toch maar raar
maar het zou wel kunnen
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
- Pritchard
- 5th Gear member
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
- Locatie: Gent
Was echt een minimaal schokje hoor, een normaal iemand zou zoiets zelfs niet voelen, alleen freaks zoals mij voelen dat...
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
- Firechief
- 3rd Gear member
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 20.02.2007 - 18:10
- Locatie: Ninove, België
- Contacteer:
Ah, dat tijdelijk hoger verbruik is een oorzaak daarvan. Gisteren merkte ik opeens dat grote verschil in verbruik en de wagen voelde ook wat schokkerig aan. Maar dat zal dus die roetfilter geweest zijn. Hij heeft nu 2000 km.
Firechief
Firechief
Firechief's Volvo's
Voertuigen
Volvo C70 2.0D MY10
Volvo V50 2.0D MY07 --> To be replaced by ??? XC60/V60/X1/X3
Opel Astra G 2.0 Di '98 - '09
Suzuki Baleno 1.3i '96 - '98
Opel Kadett 1.3 '94 - '96
Opel Corsa 1.2 '93 - '94
Yamaha FJR 1300A '04 - '08
Yamaha FJR 1300A '08 - '16
Yamaha FJR 1300A '16 - ...
Voertuigen
Volvo C70 2.0D MY10
Volvo V50 2.0D MY07 --> To be replaced by ??? XC60/V60/X1/X3
Opel Astra G 2.0 Di '98 - '09
Suzuki Baleno 1.3i '96 - '98
Opel Kadett 1.3 '94 - '96
Opel Corsa 1.2 '93 - '94
Yamaha FJR 1300A '04 - '08
Yamaha FJR 1300A '08 - '16
Yamaha FJR 1300A '16 - ...
- pieter007
- 5th Gear member
- Berichten: 1307
- Lid geworden op: 23.12.2005 - 14:32
- Locatie: Putte , bij mechelen
- Contacteer:
jep dat zat de roetfilter wel zijn
je auto begingt dan op sommige toerentallen te schokken
erg irritant vind ik dit ,
zeker als er iemand meerijd het is persies of je rijd je 1 ste dag
je auto begingt dan op sommige toerentallen te schokken
erg irritant vind ik dit ,
zeker als er iemand meerijd het is persies of je rijd je 1 ste dag
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
-
BG_V50
- 2nd Gear member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 01.02.2006 - 13:59
- Locatie: Genk
Vermits ze hier net op de radio zeggen dat roetfilters kunnen dichtslibben bij bestuurders die vaak korte stukjes rijden, en omdat ik dat dus doe,
kan je op enige manier merken dat de roetfilter aan het werken is ?
Rij met een 2.0D en ik moet eerlijk bekennen dat ik absoluut nog niks gemerkt heb of dat ding werkt of niet.
En als dat ding dan aangaat na 800-900 km, kan je dan bvb de wagen vertellen om dat effe niet te doen op die tocht van 2 km die je net doet naar de GB en dat ie dat wel moet doen op die 100 km rit over de autostrade naar Antwerpen of zo?
Dus, Volvo; lampje aan = roetfilter wil zijn werk doen, knopje duwen = bevestigen van doet u maar?
Maar zoals gezegd, hoe is dat te merken nu?
kan je op enige manier merken dat de roetfilter aan het werken is ?
Rij met een 2.0D en ik moet eerlijk bekennen dat ik absoluut nog niks gemerkt heb of dat ding werkt of niet.
En als dat ding dan aangaat na 800-900 km, kan je dan bvb de wagen vertellen om dat effe niet te doen op die tocht van 2 km die je net doet naar de GB en dat ie dat wel moet doen op die 100 km rit over de autostrade naar Antwerpen of zo?
Dus, Volvo; lampje aan = roetfilter wil zijn werk doen, knopje duwen = bevestigen van doet u maar?
Maar zoals gezegd, hoe is dat te merken nu?















