Roetfilter in werking?

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pritchard
5th Gear member
Berichten: 1287
Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
Locatie: Gent

In de handleiding van mijn V50 las ik dat de roetfilter om de 800-900 km eens in actie komt. Ik heb nu meer dan 6000km en had dat nog nooit ondervonden. Deze week reed ik rustig 120km/u op snelweg met een verbuik van 5.5, en plots voel ik dat de motor 1 sec inhoudt, het verbruik, steeg van 5.5, naar 6.5, naar 7.5, naar 8.5/9, dat ongeveer 2-3 minuten en plots houdt de motor weer beetje in, en verbuik daalt weer naar 5.5. Was dit de werkende roetfilter??
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Ik denk dat je toen over een hond of kat gereden bent die even onder de auto is blijven hangen.... :evil:
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Jeroentje
2nd Gear member
Berichten: 185
Lid geworden op: 25.02.2006 - 22:15
Locatie: nieuwegein

945i schreef:Ik denk dat je toen over een hond of kat gereden bent die even onder de auto is blijven hangen.... :evil:
En als ie aan het einde van de uitlaat is blijven hangen heb je meteen een .... roet kat :D
Ford escort MK3 1984. 1.6 8vEFI turbo 200PK
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
Gebruikersavatar
Pritchard
5th Gear member
Berichten: 1287
Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
Locatie: Gent

Euhm, denk niet dat het een dier was...
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
Gebruikersavatar
pieter007
5th Gear member
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23.12.2005 - 14:32
Locatie: Putte , bij mechelen
Contacteer:

normaal zou je dit niet mogen voelen dacht ik ...


lijkt me toch maar raar
maar het zou wel kunnen
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
Gebruikersavatar
Pritchard
5th Gear member
Berichten: 1287
Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
Locatie: Gent

Was echt een minimaal schokje hoor, een normaal iemand zou zoiets zelfs niet voelen, alleen freaks zoals mij voelen dat...
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
deevijf
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 10.05.2007 - 14:04

ik merk nooit iets van een schok(je).
wel zichtbaar een duidelijk hoger verbruik, ca 2 ltr/100 km extra volgens verbruiksmeter. meestal duurt het regeneren ca 20 minuten.
Gebruikersavatar
Firechief
3rd Gear member
Berichten: 342
Lid geworden op: 20.02.2007 - 18:10
Locatie: Ninove, België
Contacteer:

Ah, dat tijdelijk hoger verbruik is een oorzaak daarvan. Gisteren merkte ik opeens dat grote verschil in verbruik en de wagen voelde ook wat schokkerig aan. Maar dat zal dus die roetfilter geweest zijn. Hij heeft nu 2000 km.

Firechief
Firechief's Volvo's
Voertuigen
Volvo C70 2.0D MY10
Volvo V50 2.0D MY07 --> To be replaced by ??? XC60/V60/X1/X3
Opel Astra G 2.0 Di '98 - '09
Suzuki Baleno 1.3i '96 - '98
Opel Kadett 1.3 '94 - '96
Opel Corsa 1.2 '93 - '94
Yamaha FJR 1300A '04 - '08
Yamaha FJR 1300A '08 - '16
Yamaha FJR 1300A '16 - ...
Gebruikersavatar
pieter007
5th Gear member
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23.12.2005 - 14:32
Locatie: Putte , bij mechelen
Contacteer:

jep dat zat de roetfilter wel zijn

je auto begingt dan op sommige toerentallen te schokken

erg irritant vind ik dit ,
zeker als er iemand meerijd het is persies of je rijd je 1 ste dag
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
BG_V50
2nd Gear member
Berichten: 124
Lid geworden op: 01.02.2006 - 13:59
Locatie: Genk

Vermits ze hier net op de radio zeggen dat roetfilters kunnen dichtslibben bij bestuurders die vaak korte stukjes rijden, en omdat ik dat dus doe,
kan je op enige manier merken dat de roetfilter aan het werken is ?

Rij met een 2.0D en ik moet eerlijk bekennen dat ik absoluut nog niks gemerkt heb of dat ding werkt of niet.

En als dat ding dan aangaat na 800-900 km, kan je dan bvb de wagen vertellen om dat effe niet te doen op die tocht van 2 km die je net doet naar de GB en dat ie dat wel moet doen op die 100 km rit over de autostrade naar Antwerpen of zo?

Dus, Volvo; lampje aan = roetfilter wil zijn werk doen, knopje duwen = bevestigen van doet u maar?

Maar zoals gezegd, hoe is dat te merken nu?
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”