Pagina 1 van 1
Roetfilter in werking?
Geplaatst: 09.04.2007 - 10:22
door Pritchard
In de handleiding van mijn V50 las ik dat de roetfilter om de 800-900 km eens in actie komt. Ik heb nu meer dan 6000km en had dat nog nooit ondervonden. Deze week reed ik rustig 120km/u op snelweg met een verbuik van 5.5, en plots voel ik dat de motor 1 sec inhoudt, het verbruik, steeg van 5.5, naar 6.5, naar 7.5, naar 8.5/9, dat ongeveer 2-3 minuten en plots houdt de motor weer beetje in, en verbuik daalt weer naar 5.5. Was dit de werkende roetfilter??
Geplaatst: 09.04.2007 - 10:47
door 945i
Ik denk dat je toen over een hond of kat gereden bent die even onder de auto is blijven hangen.... :evil:
Geplaatst: 09.04.2007 - 11:51
door Jeroentje
945i schreef:Ik denk dat je toen over een hond of kat gereden bent die even onder de auto is blijven hangen.... :evil:
En als ie aan het einde van de uitlaat is blijven hangen heb je meteen een .... roet kat

Geplaatst: 09.04.2007 - 16:47
door Pritchard
Euhm, denk niet dat het een dier was...
Geplaatst: 09.04.2007 - 16:55
door pieter007
normaal zou je dit niet mogen voelen dacht ik ...
lijkt me toch maar raar
maar het zou wel kunnen
Geplaatst: 09.04.2007 - 17:35
door Pritchard
Was echt een minimaal schokje hoor, een normaal iemand zou zoiets zelfs niet voelen, alleen freaks zoals mij voelen dat...
Geplaatst: 10.05.2007 - 14:12
door deevijf
ik merk nooit iets van een schok(je).
wel zichtbaar een duidelijk hoger verbruik, ca 2 ltr/100 km extra volgens verbruiksmeter. meestal duurt het regeneren ca 20 minuten.
Geplaatst: 10.05.2007 - 14:39
door Firechief
Ah, dat tijdelijk hoger verbruik is een oorzaak daarvan. Gisteren merkte ik opeens dat grote verschil in verbruik en de wagen voelde ook wat schokkerig aan. Maar dat zal dus die roetfilter geweest zijn. Hij heeft nu 2000 km.
Firechief
Geplaatst: 10.05.2007 - 18:06
door pieter007
jep dat zat de roetfilter wel zijn
je auto begingt dan op sommige toerentallen te schokken
erg irritant vind ik dit ,
zeker als er iemand meerijd het is persies of je rijd je 1 ste dag
Geplaatst: 15.10.2008 - 09:46
door BG_V50
Vermits ze hier net op de radio zeggen dat roetfilters kunnen dichtslibben bij bestuurders die vaak korte stukjes rijden, en omdat ik dat dus doe,
kan je op enige manier merken dat de roetfilter aan het werken is ?
Rij met een 2.0D en ik moet eerlijk bekennen dat ik absoluut nog niks gemerkt heb of dat ding werkt of niet.
En als dat ding dan aangaat na 800-900 km, kan je dan bvb de wagen vertellen om dat effe niet te doen op die tocht van 2 km die je net doet naar de GB en dat ie dat wel moet doen op die 100 km rit over de autostrade naar Antwerpen of zo?
Dus, Volvo; lampje aan = roetfilter wil zijn werk doen, knopje duwen = bevestigen van doet u maar?
Maar zoals gezegd, hoe is dat te merken nu?