Toerental te hoog bij warme motor Volvo 440

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Sjim
1st Gear member

Hallo ik ben nieuw hier en heb gelijk een vraag over mijn volvo 440 18i 1995. Deze rijd op benzine en op lpg (G3).
Sinds enige tijd loopt de motor, als hij warm is, te hard stationair, soms wel 2500 toeren.Soms gaat het zomaar een paar dagen goed en loopt de motor 1000 toeren, vervolgens loopt de motor dan zomaar weer 2500 toeren, stationair dan. Als de motor koud is, doet het probleem zich nooit voor, loopt dan helemaal perfect.
Het rijden gaat ook perfect als de motor warm is. Maarja dan kom je in een file of voor een verkeerslicht te staan en natuurlijk loopt de motor dan weer 2500 toeren, 80 a 90 km per uur zonder gas te geven.
Ik heb al gezocht op het internet, kwam zo op deze site terecht. Nu heb ik al wat gelezen over de stappenmotor, zou hier het probleem kunnen liggen, en is deze makkelijk te repareren, waar zit deze eingelijk, en kan ik dit zelf doen, of is er nog een andere mogelijkheid waar dit probleem door zou kunnen onstaan. Heel af en toe wordt de motor ook heet, maar dit is altijd van hele korte duur, de temperatuur loopt op en weer terug naar normaal om vervolgens niet meer te warm te worden. Zou dit met elkaar te maken kunnen hebben. Het gebeurd nooit gelijktijdig.
Mijn Volvo is al in de garage geweest, heeft toen een paar weken goed gelopen, maar ik heb nu weer hetzelde probleem.
Wie weet wat er aan de hand is of heeft een sugestie.
Bedankt alvast.
mightyspawn
5th Gear member

Ik durft het niet te zeggen, die van mij gaat morgen naar de garage die heeft namelijk iets vergelijkbaars. Bij starten blijft die een minuut of 2 op 1500 toeren hangen en dan opeens valt die terug naar de 900~1000 zoals t hoort.

Oke als het wat kouder weer is dan start die met een wat hoger toerental ivm de automatische choke, maar zoals nu is die nog nooit geweest.
arjen-440
3rd Gear member

ff de zoekfunctie gebruiken of stappen motor
binnen het 440 gedeelte staat genoeg over.

lijkt mij dat dat je probleem is!
marsm104
5th Gear member
Contacteer:

Inderdaad, stappenmotor. Met airco aan heb je er misschien nog wel meer last van. Had ik teminste wel.
Groeten, Rick Marsman
Afbeelding
Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”