Beste Volvo deskundigen,
na vele uren met veel plezier op dit forum rondgesurfd te hebben weet ik het helaas nog steeds niet. Wij staan voor de keuze om een mooie V70 uit 2000 of 2001 aan te schaffen (vanwege het budget plm 13500 eurie). Vooral vanwege de goede ervaringen die we hebben met dit merk. Zo hebben we al een mooie 945 gehad en een S40 uit de eerste generatie. Dan kun je kiezen tussen de classic en het nieuwe model. Aanbod is niet geweldig groot, maar er zijn toch fraaie exemplaren te koop. Beide hebben zo hun voor- en nadelen. Wat is de verstandige koop? Wie helpt verder?
gr
Paka
Advies gevraagd: v70 tdi of nieuw model v70 2,5D?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik zou zelf voor de V70 classic gaan, je hebt van die laatste Europa uitvoeringen bomvolle exemplaren staan, doorgaans zijn de nieuw types tamelijk basic uitgevoerd geweest
Volvo for life
- optimizer
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 14.03.2007 - 14:28
- Locatie: Rotterdam
Die overweging maken we nu ook..
We gaan kijken naar een heel mooie (volle) Volvo V70 2.5 D Europa Exclusive
staat al wel 230 000 op de teller. Zou geen bezwaar moeten zijn lees ik overal. Wij rijden er plm 22000 /jaar mee, moet ie nog wel een tijdje mee kunnen
IS het nog handig te wachten totdat het nieuwe model er is? Komen er dan misschien weer meer "nwe" modellen los?
We gaan kijken naar een heel mooie (volle) Volvo V70 2.5 D Europa Exclusive
staat al wel 230 000 op de teller. Zou geen bezwaar moeten zijn lees ik overal. Wij rijden er plm 22000 /jaar mee, moet ie nog wel een tijdje mee kunnen

IS het nog handig te wachten totdat het nieuwe model er is? Komen er dan misschien weer meer "nwe" modellen los?
- V70R-obert
- 3rd Gear member
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 10.10.2006 - 14:14
- Locatie: Groningen
Dat valt het staat ook een beetje met jullie geduld. De levertijd van het nieuwe type kan zomaar 5 maanden zijn (Bart zal hier meer zicht op hebben) Zelf denk ik dat er veel modellen van het jaar 03/04/05 zullen loskomen wanneer het nieuwe model uitgeleverd gaat worden. De 00/01/02 worden 'uitsluitend' particulier gereden en komen vaak van tweede-derde eigenaar. De stap van de eerste serie huidige modellen naar nieuwste model lijkt me ietwat groot.
Hebben jullie jezelf al de vraag gesteld welk model jullie mooier vinden?
Goed marktplaats en speurders in de gaten houden, er komt regelmatig een 2.5d voorbij die wel goed in de opties zit. Uiteraard zul je met beide modellen niet bekocht zijn.
Succes met de zoektocht.
Hebben jullie jezelf al de vraag gesteld welk model jullie mooier vinden?
Goed marktplaats en speurders in de gaten houden, er komt regelmatig een 2.5d voorbij die wel goed in de opties zit. Uiteraard zul je met beide modellen niet bekocht zijn.
Succes met de zoektocht.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik denk meer aan een half jaar alvorens er nw V70's beschikbaar zijn (en er veel "oude" beschikbaar zullen gaan komen)
Volvo for life
- Woger
- 2nd Gear member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 16.06.2006 - 15:57
- Locatie: Roosendaal
Ik heb dezelfde keus gehad vorig jaar. Ik wilde eigenlijk de oude V70 hebben omdat ik die mooier vind (nog het oude volvo 'hoekige'). Echter ik kon goedkoop een nieuw model krijgen en heb dus toch daar maar voor gekozen.
Voors en tegens wat mij betreft:
nieuw model:
- moderner, dus meer gadgets in de boardcompu enz.
- veiliger, meer airbags
- Zwaarder, volgens mij valt de nieuwe net in een zwaardere (duurdere klasse)
oud model:
- mooier, is kwestie van smaak
- goedkopere (2e hands) onderdelen
- grotere bagageruimte (en ze zijn al zo klein)
Motorisch zijn ze hetzelfde, alleen heeft de oude versie een iets ander motormanagement (maar kan je geloof ik wel de EGR afdoppen).
Let er op dat bij 240.000 km de riemen vervangen moeten worden a 700 tot 1000 euri!
Voors en tegens wat mij betreft:
nieuw model:
- moderner, dus meer gadgets in de boardcompu enz.
- veiliger, meer airbags
- Zwaarder, volgens mij valt de nieuwe net in een zwaardere (duurdere klasse)
oud model:
- mooier, is kwestie van smaak
- goedkopere (2e hands) onderdelen
- grotere bagageruimte (en ze zijn al zo klein)
Motorisch zijn ze hetzelfde, alleen heeft de oude versie een iets ander motormanagement (maar kan je geloof ik wel de EGR afdoppen).
Let er op dat bij 240.000 km de riemen vervangen moeten worden a 700 tot 1000 euri!
S40 2.0 Lpi - 1996
V70 2.5D - 2000 - Fasttech
C70 Cabrio T5 - 1999
V70 2.5D - 2000 - Fasttech
C70 Cabrio T5 - 1999
- optimizer
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 14.03.2007 - 14:28
- Locatie: Rotterdam
Update 12 april
Vandaag 2 wagens proefgereden van het classic type. Allebei mooie europa uitvoeringen uit 2000. De een handgeschakeld en de ander automaat.
Ervaring met de eerte was aardig: motor prima, reed lekker. zeker op de snelweg. Mooi stabiel en lekker veel vermogen. Koppeling was aan vervanging toe volgens ons (zwaar en laat aangrijpend) maar volgens de garage was dat normaal, een zware koppeling bij deze auto... Verder was er in gerookt en dat zie je overal in terug.
Daarna in een echt heel mooie donkerblauwe europa met automaat, zwarte half leren bekleding, woodline etc. Het was voor mij de eerste ervaring in een v70 automaat. Ik had een beetje verwacht een soort hallelujah gevoel te krijgen, maar heb dat jamer genoeg niet gehad. Zijn mijn verachtingen te hoog gespannen? Ik had het gevoel eerder te willen opschakelen dan de automaat. Daardoor lijkt de motor meer geud te produceren. Dit was op een B weg. Ook vond ik de motor wat onrustig overkomen, zeker in het begin. Is dat normaal (koud)? Wel lekker comfortabel natuurlijk.
Wie kan ons helpen door iets roepen over je ervaringen in deze 2.5 diesel automaat De prijs en uitvoering en de garage waren namelijk ok!
gr
P
Vandaag 2 wagens proefgereden van het classic type. Allebei mooie europa uitvoeringen uit 2000. De een handgeschakeld en de ander automaat.
Ervaring met de eerte was aardig: motor prima, reed lekker. zeker op de snelweg. Mooi stabiel en lekker veel vermogen. Koppeling was aan vervanging toe volgens ons (zwaar en laat aangrijpend) maar volgens de garage was dat normaal, een zware koppeling bij deze auto... Verder was er in gerookt en dat zie je overal in terug.
Daarna in een echt heel mooie donkerblauwe europa met automaat, zwarte half leren bekleding, woodline etc. Het was voor mij de eerste ervaring in een v70 automaat. Ik had een beetje verwacht een soort hallelujah gevoel te krijgen, maar heb dat jamer genoeg niet gehad. Zijn mijn verachtingen te hoog gespannen? Ik had het gevoel eerder te willen opschakelen dan de automaat. Daardoor lijkt de motor meer geud te produceren. Dit was op een B weg. Ook vond ik de motor wat onrustig overkomen, zeker in het begin. Is dat normaal (koud)? Wel lekker comfortabel natuurlijk.
Wie kan ons helpen door iets roepen over je ervaringen in deze 2.5 diesel automaat De prijs en uitvoering en de garage waren namelijk ok!
gr
P
- Woger
- 2nd Gear member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 16.06.2006 - 15:57
- Locatie: Roosendaal
Paka,
Ik wwet niet waar je woont, maar als je in de buurt van Rotterdam / Ridderkerk woont, mag je wel een keertje in mijn auto rijden.
Ik wwet niet waar je woont, maar als je in de buurt van Rotterdam / Ridderkerk woont, mag je wel een keertje in mijn auto rijden.
S40 2.0 Lpi - 1996
V70 2.5D - 2000 - Fasttech
C70 Cabrio T5 - 1999
V70 2.5D - 2000 - Fasttech
C70 Cabrio T5 - 1999
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
De TDI automaat schakelt in de opwarmfase later door om de motor eerder op bedrijfstemperatuur te laten komen.
Verder moet je bij een automaat sowieso het gaspedaal stil houden, als je wilt dat je automaat doorschakelt. Als je tijdens het optrekken gas blijft geven, zal de automaat niet doorschakelen. Als je vlot wilt optrekken, zonder veel toeren te maken, moet je bij het wegrijden het gaspedaal in een keer intrappen en stilhouden (niet helemaal hoor!) en pas gas minderen als de gewenste snelheid is bereikt.
Verder moet je bij een automaat sowieso het gaspedaal stil houden, als je wilt dat je automaat doorschakelt. Als je tijdens het optrekken gas blijft geven, zal de automaat niet doorschakelen. Als je vlot wilt optrekken, zonder veel toeren te maken, moet je bij het wegrijden het gaspedaal in een keer intrappen en stilhouden (niet helemaal hoor!) en pas gas minderen als de gewenste snelheid is bereikt.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Ik zou voor een nieuw type 2.5D gaan. Die houdt volgens mij langer waarde dan een classic. Als je goed speurt zijn er zelfs met weinig km's te koop. Kijk bijvoorbeeld eens op www.viggen.nl.
Succes!
Succes!
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Wees daar niet van overtuigt, een classic met de goede specificatie en kilometerstand is naast een houdbaarder ontwerp ook een veel betrouwbaardere auto.oudegroen schreef:Ik zou voor een nieuw type 2.5D gaan. Die houdt volgens mij langer waarde dan een classic.
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
@bart
ik had het niet over houdbaarheid, whatever that me be, en betrouwbaarheid. Ik had het over de waardevastheid. Mij valt op dat classics in aanschaf over het algemeen wat voordeliger zijn dan nieuwe modellen. dat bedoel ik met waardevastheid...
ik had het niet over houdbaarheid, whatever that me be, en betrouwbaarheid. Ik had het over de waardevastheid. Mij valt op dat classics in aanschaf over het algemeen wat voordeliger zijn dan nieuwe modellen. dat bedoel ik met waardevastheid...
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat mag ik gelukkig oneens met je zijn, een V70 classic van 2000 met +/- 120.000km doet veel makkelijker € 15.000,-- dan een nieuw model.
Een nieuw model was naast behoorlijk kaler (o.a. airco was al een extra) ook veel duurder in 2000, de afschrijving c.q. waardevastheid van een classic is mede daardoor substantieel groter.
Houdbaarheid moet je zien als de (relatieve) tijdloosheid van het ontwerp van de classic, dit is een model dat Volvorijders die al lang Volvo rijden meer aanspreekt dan het nieuwe model.
Een nieuw model was naast behoorlijk kaler (o.a. airco was al een extra) ook veel duurder in 2000, de afschrijving c.q. waardevastheid van een classic is mede daardoor substantieel groter.
Houdbaarheid moet je zien als de (relatieve) tijdloosheid van het ontwerp van de classic, dit is een model dat Volvorijders die al lang Volvo rijden meer aanspreekt dan het nieuwe model.
Volvo for life
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Wil jij mij eens wijzen op nieuwe modellen (diesel) mogen best kaal zijn met +/- 120k km voor minder dan €15.000,-? Dan heb ik voor jou een classic van 2000 (comfort europa) met 116k km voor €11.500,-
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
4 stuks V70-285 Diesel < € 18.000,--, zo mee zonder inruil, beurt en garanties moet je in de buurt van die € 1.500,- uit kunnen komen.
http://zoek.autotrader.nl/www/cars_adve ... 5285741146
http://zoek.autotrader.nl/www/cars_adve ... 5286037309
http://zoek.autotrader.nl/www/cars_adve ... 5285718644
http://zoek.autotrader.nl/www/cars_adve ... 5286089300
I V70/875 Classic:
http://zoek.autotrader.nl/www/cars_adve ... 5285992249
Heb er voor den brode wel iets mee te maken en zie dat een classic V70 stukken makkelijker te verkopen is dan een nieuw model V70.
http://zoek.autotrader.nl/www/cars_adve ... 5285741146
http://zoek.autotrader.nl/www/cars_adve ... 5286037309
http://zoek.autotrader.nl/www/cars_adve ... 5285718644
http://zoek.autotrader.nl/www/cars_adve ... 5286089300
I V70/875 Classic:
http://zoek.autotrader.nl/www/cars_adve ... 5285992249
Heb er voor den brode wel iets mee te maken en zie dat een classic V70 stukken makkelijker te verkopen is dan een nieuw model V70.
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ oudegroen, dat is een net ding waar je nooit veel aan kunt gaan verliezen.
Waar een vroege nieuwe V70 naast de airco zelfs geen TCS std. had vond je dat op een late oude V70 Europa allemaal wel std....
Waar een vroege nieuwe V70 naast de airco zelfs geen TCS std. had vond je dat op een late oude V70 Europa allemaal wel std....