ik wil een v70

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
v 70
Starter
Contacteer:

mijn vraag is

ik zoek een V70 VOLVO

nu heb ik er een op het oog
volvo V70 2.4T 200pk automaat Design-line / 17inch

KM STAND 152770

is dit slim of niet of moet je kijken naar een schakel bak???

deze is te koop bij een volvo dealer hier in spijkenisse.
deze geeft 2 maanden garantie
is niet normaal ???

deze volvo kost 17.750

graag meer info van jullie
met grt vivaro
Blackstone
2nd Gear member

Mooie auto trouwens. Heb hem gezien op de site. Staat overigens wel 3 maanden en geen 2 maanden garantie bij. Volvo dealer en 2 maanden garantie geven is wel erg mager. Zelfs bij een bovag bedrijf krijg je meer garantie.
Oceanracer
Geartronic member

Waar staan dan die 2 maanden garantie? Ik kom op hun eigen site en Volvocars steeds 3 maanden tegen.

Voor die prijs wel roofrails bedingen. En vraag even na of het ETM (Gasklaphuis) reeds is vervangen. Scheelt jou een dure reparatie van bijna € 1000,00.

Erg mooie velgen trouwens!

Kijk hier anders ook even naar:

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=

Iets nieuwer, ook een automaat, ook grijs maar met 70.000 km's. Ja, ook iets duurder natuurlijk.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
v 70
Starter
Contacteer:

bedankt voor deze tip

vraag even na of het ETM (Gasklaphuis) reeds is vervangen. Scheelt jou een dure reparatie van bijna € 1000,00.

hier heb ik wat aan

met grt vivaro
Gast

Ik zou minimaal 1/2 jaar garantie eisen.
Voor dat geld mag je eigelijk wel een 1 jaar garantie hebben.
Laat gelijk de automaat even flushen (spoelen + verversen)
ETM kost ± 650 euro.

Succes
Oceanracer
Geartronic member

Bovag-garantie is altijd 6 maanden bij zo'n aankoopbedrag. Kennelijk is de (een) Volvo-dealer niet bij de Bovag aangesloten. Ik vind een half jaar ook aantrekkelijker.

Ik heb mijn ETM laten vervangen bij de dealer en was daar bijna € 800,00 aan kwijt. Als ik de berichten op 't forum moet geloven, is de ETM van een turbo-motor duurder dan die van een ongeblazen variant. Denk dat je bij de dealer niet voor € 650,00 klaar bent. Niet bij die in Assen in elk geval.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
V70R-obert
3rd Gear member

Een turbo gekoppeld aan een automaat is heerlijk rijden. Wanneer je een schakelbak gewend bent is het even een overgang. Vraag of je deze Volvo langer mee mag dan een half uurtje of huur anders een V70 automaat voor een dag om te kijken of een automaat werkelijk je 'ding' is. Er zijn ook voorbeelden te noemen van mensen die niet konden wennen aan hun automaat en deze dus verkochten.

Het hele ETM verhaal is al genoemd, wat ook belangrijk is bij aankoop van een V70 (automaat) is:

AIRCO:

Vraag naar een airco-service wanneer je deze auto aankoopt. Airco's van Volvo zijn niet de beste die je kunt vinden. Het is belangrijk om te weten of het systeem goed onder druk staat, de pomp en verdamper goed functioneren en vraag uitdrukkelijk of de airco ook onder de garantievoorwaarden valt (regelmatig valt airco buiten de garantie)

REMMEN:

Metname een automaat vraagt meer van je schijven en blokken, vraag of deze onlangs vervangen zijn of de schijf nog een veilige en dus goede dikte heeft.

BANDEN:

Voorwielaangedreven turbo's vreten banden alsof het zachte katja's zijn.
Kijk de banden na of vraag naar nieuwe banden als je deze auto koopt.

Realiseer je dat deze turbo's niet de zuinigheidsprijs verdienen. Die van ons heeft een gemiddelde van 11.7/100 km, een schakelbak is zuiniger.

Succes ermee
Gast

Oceanracer schreef:Ik heb mijn ETM laten vervangen bij de dealer en was daar bijna € 800,00 aan kwijt. Denk dat je bij de dealer niet voor € 650,00 klaar bent. Niet bij die in Assen in elk geval.
Dan zijn er ook nog andere dingen uitgevoerd.
2 weken geleden nog een prijs opvrage gedaan (ETM waren nog duurder geworden ook) en kwam op € 651,42 incl. btw en montage.
Over korting hadden we het toen nog niet gehad!
Nu wel... :P
doubleyou7
2nd Gear member

Ik heb ook moeten wennen aan een automaat, maar na 10 jaar automaat wilde ik eigenlijk niets anders meer. En toch,........ nu rijd ik een schakelbak en het valt zomaar erg tegen.
Wanneer er iemand is die niet kan wennen aan de automaat en een V70 D5 heeft met vergelijkbare specificaties als mijn V70 dan ben ik in voor een ruil.
V60 D5 Summum 2012
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”