Vrienden, gisteren rustig wachtend voor het verkeerslicht, groen rustig wegrijden. Schrik met apezuur, wie of wat wil mij met zoveel decibellen inhalen. Links niemand, rechts ook niet. :roll: Ohoh dan moet ik het zijn die dit oorverdovende geluid produceert. En ik garandeer je die kachelpijpen waar sommige auto's mee uitgerust zijn zijn een lachertje vergeleken met dit geluid.
Heel langzaam, weinig gas geven de laatste meters naar huis gereden.
Zojuist de schade eens wezen bekijken.
Het lijkt erop dat de koppeling tussen voorstuk en kath is afgebroken, kan dit vervangen worden...of kijk ik hier naar een ernstig dure reparatie...
Volvo 460 1.9 TD
- there are no good guns and there are no bad guns. A gun in the hands of a bad man is a bad sign. A gun in the hands of a good man is no threat to anyone - except bad people -
Zou toch een nieuwe plaatsen, nieuwe uitvoering is degelijker qua uitvoering en als ja gaat lassen zal het ergens anders gaan scheuren denk ik .
Mijn voorpijp koste incl plaatsen ongeveer 260 euries..... ja en das minder..... of sloper zoeken misschien?
Johan Braziltraveller schreef:Dank voor de reacties, ik zal er eens rustig over nadenken. Het is mooi weer dus ik ga voorlopig eerst maar eens fietsen.
Zo helpen we allemaal mee met het tegengaan van het broeikaseffect
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT
Op marktplaats staat van een autobedrijf in best nog een uitlaat van voor naar achter te koop uit een B18U, misschien iets voor jou Ik hoop namelijk voor je dat je die bouten los krijgt... zou ze nu alvast maar dagelijks in gaan weken met kruipolie.. kan zo een volledig uur bij de garage schelen mocht je het zelf gaan doen en hulp nodig hebben, geef een gil, heb het laatst zelf ook vervangen, en woon in de buurt
Had idd al bedacht dat wanneer ik naar een garage wil dat ik op sleep moet...en ik kan je verzekeren...het is echt onwaarschijnlijk veel herrie.
Misschien moet ik ff filmpje maken van het starten van de auto...ken je lachuh.
@Yannick, ik heb reeds een nieuwe uitlaat vanaf de kath naar achteren toe en ook een nieuwe spruitstukpakking...deze en de kath ontbraken echter nog. Maar idd, als ik zelf ga vervangen dan hoor je van me!
Ok filmpje gemaakt...durfde geen gas te geven (mooi weer dus iedereen zit op zijn of haar balkon). En fin deze kan worden opgenomen in de boeken alszijnde lekke uitlaat.
Ik heb nog een voorpijp liggen je mag hem komen halen (een kleine bijdragen mag)
Edit:::
Om je even aan te vullen op je vraag of het te vervangen is.
Het is zelf redelijk te doen je hebt alleen een goede krik liefst twee driepootjes nodig een goede doppeset omdat de moertje bij je uitlaatspruitstuk goed vast kunnen zitten en eventueel een brander om de moeren warm te stoken.
Je meot ook niet bangzijn voor een schammetje aan je handen het is erg krap.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale - Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10 - Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Michel740Turbo schreef:Ik heb nog een voorpijp liggen je mag hem komen halen (een kleine bijdragen mag)
Ben al een keer langsgeweest...uhm moet ff kijken wanneer het beste uitkomt (andere auto regelen zeg maar). Lijkt me een goud plan. Bijdrage komen we ook wel over uit. Je woont nogsteeds in Rotterdam?